Kuinka monta kertaa pesette kondomit?
Ja kumpi ne teillä pesee? Minä pesen yleensä kaksi kertaa, mies väittää että voisi pestä vielä ainakin toiset kaksi kertaa, mutta ei suostu itse pesemään :(
Kommentit (133)
Saippuapesu ja hetken kuivattelun jälkeen suihkepullosta oliiviöljyä. Säilyy kivasti liukkaus ja pinta pysyy hyvänä. Kestää yleensä 5-6 pesua. Anopilta opittu kikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuhtelen ja laitan pyykkinarulle kuivumaan ja seuraavana päivänä otetaan taas käyttöön. Kyllä ainakin 4 kertaa voi pestä ja käyttää. Kerran pesin pulloharjalla, mut se kulutti sitä pintaa niin että se kumi melkein hajosi seuraavana päivänä.
Melkein hajosi? Riekaleet jäi päälle kumminkin?
Niin, se kumin pinta meni ihan sellaseksi kuivaksi ja ohueksi. Sit kun yhdynnän jälkeen vähän venytin sitä niin tuli halkeama, mut itse aktin kesti vielä hyvin.
Leiriolosuhteissa olemme onnistuneesti käyttäneet makkaran kuorta ,varovasti irrotettuna toimii,eikä tarvitse pestä jos ei tahdo.Nuotiolla poltettuna, tuo kivaa rätisevää tunnelmaa kuutamo iltoihin.
Me pestään käsin samaan aikaan jauhenlihan kanssa tiskialtaassa. Jauhenlihasta irtoaa pesussa kivasti rasvaa, joka tarttuu kondomin pintaan ja toimii hyvin liukasteena. Ihan pesupähkinöillä pestään ja pikku loraus sitruunavettä, niin on raikkaat ja jauhenlihassakin kivasti happoa.
Omat pesen ehkä kahdesti, korkeintaan kolme kertaa. Maamiesseuran yhteisen pesen varmuuden vuoksi ennen käyttöä, on kuulemma tippuria liikkeellä. Kuivatus oli aiemmin ongelmana. Jos ulos vei, ne tahtoi hävitä narulta tai varikset nokki niihin reikiä. Otin sitten työpaikalta vanhan koeputkitelineen. Siinä ne kuivuu ilmavasti sisätiloissa. Teline on sitä paitsi kivan näköinen sisustuselementti olohuoneen seinällä. Kiinnostaiskohan se jotain bloggaajaa?
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta jos joku nuori googlailee ja lukee tän ja ottaa tosissaan! :D D:
Täh!? Totta tämä on. Ihmiset jotka ovat eläneet pula-ajan sekä 90-luvun suuren laman ovat säästäväisiä koska elämä on opettanut!
JA kyllä kondomi kestää pesun ihan hyvin! Kuule niillä tehtaassa missä tehdään kondomeja semmoset varmuuskertoimet, että ei muutama pesu sitä kumia tuhoa.
Marseillessaippualla ihan käsin pestään (meillä on pesuvuorolista jääkaapin ovessa) ja koska se on aika tehokasta ja kuivattavaa, niin sivellään lopuksi kylmäpuristetulla kookosöljyllä, tulee pehmoisia! Kutsumme kookosöljykäsittelyä leikkisästi havaijilaiseksi liukasteluksi :) Onhan siinä öljyämisessä oma työnsä, mutta on se sen arvoista sitten käytössä. Onneksi esikoinen alkaa olla siinä iässä, että saadaan kohta pesurinkiin kolmas käsipari avuksi.
Olisko kukaan kiinnostunut ostamaan Suomen Perheenemäntäin Liiton vuonna 1952 julkaisemaa kirjaa "Näin peset varmuusvälineesi"? On hyviä kondominpesuniksejä suoraan perheenemänniltä kerättynä, ei vaan ole mulla enää käyttöä. Tämä on vaikka hyvä lahjaidea!
Vierailija kirjoitti:
Olisko kukaan kiinnostunut ostamaan Suomen Perheenemäntäin Liiton vuonna 1952 julkaisemaa kirjaa "Näin peset varmuusvälineesi"? On hyviä kondominpesuniksejä suoraan perheenemänniltä kerättynä, ei vaan ole mulla enää käyttöä. Tämä on vaikka hyvä lahjaidea!
Olisi muuten mainio tuparilahja omilleen muuttavalle opiskelijalle!
Kuivatusvaiheessa kondomin sisälle kannattaa laittaa muutama tennispallo, jotta ne säilyttävät muotonsa eivätkä tartu itseensä!
Jos haluaa olla oikein ekologinen, niin voi perustaa taloyhtiöön vaikka yhteisen kondomilainaamon. Turhahan jokaisen on omia kumeja jatkuvasti omassa asunnossaan pyöritellä, kun isommalla porukalla pääsee helpommalla. Sieltä harrastehuoneesta voi samalla tavalla käydä lainaamassa ja taas käytön jälkeen palauttamassa kuin esim. omelukonetta, painepesuria, iskuporakonetta yms. taloyhtiön yhteiseen käyttöön hankituttua tarvekalua. Meillä on tämmöinen Kotikadun Kortsupiiri - naapurin Pirjo keksi tällaisen nimen :) - jo toiminnassa, ja olen huomannut, että se on kivasti luonut yhteishenkeä koko taloyhtiöön.
Vierailija kirjoitti:
Se oli olympia vuosi Suomessa silloin. Oli kuulkaas kondomille käyttöä sinä kesänä!
Vierailija kirjoitti:
Kuivatusvaiheessa kondomin sisälle kannattaa laittaa muutama tennispallo, jotta ne säilyttävät muotonsa eivätkä tartu itseensä!
Oi voi. Minä olen käyttänyt ihan miesten pesäpalloja siinä. Kuulemma jotkut käyttävät pingispalloja! Hieman naurua saatiin siitä!
Onko muut huomannut että kondomi kutistuisi pesun jälkeen? Olisikohan mehujäämuotti hyvä kuivatusteline ja muotti pitämään muodon?
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa olla oikein ekologinen, niin voi perustaa taloyhtiöön vaikka yhteisen kondomilainaamon. Turhahan jokaisen on omia kumeja jatkuvasti omassa asunnossaan pyöritellä, kun isommalla porukalla pääsee helpommalla. Sieltä harrastehuoneesta voi samalla tavalla käydä lainaamassa ja taas käytön jälkeen palauttamassa kuin esim. omelukonetta, painepesuria, iskuporakonetta yms. taloyhtiön yhteiseen käyttöön hankituttua tarvekalua. Meillä on tämmöinen Kotikadun Kortsupiiri - naapurin Pirjo keksi tällaisen nimen :) - jo toiminnassa, ja olen huomannut, että se on kivasti luonut yhteishenkeä koko taloyhtiöön.
Meilläkin kokeiltiin, mutta porukassa oli joku, jonka jäljiltä ne tuli niin venyneinä takaisin, ettei meidän keskiverojormat voineet niitä käyttää. Yhteishengelle kävi aika huonosti. Mahdotonta kyttäämistä, kun piti saada selville, kuka se kuminsinguttaja on. Tultiin muka väärään aikaan saunavuorolle, tms. Piti viheltää peli poikki ja jokainen ostaa taas omat kuminsa. Varokaa. Tai ottakaa mitat ensin.
hahh hahh hahhh,(nauran tääl vedet silmissä),HUH HUH!
Vierailija kirjoitti:
Onko muut huomannut että kondomi kutistuisi pesun jälkeen? Olisikohan mehujäämuotti hyvä kuivatusteline ja muotti pitämään muodon?
Se varmaan riippuu kondomin merkistä, eli jotkut kutistuvat ja toiset taas pitävät muotonsa pesusta pesuun. Joskus kun parisuhteen vastapuolella on ollut vähän tällainen reilumpi varustus ja kutistuneista kumeista enemmän harmia, niin olen kuivannut niitä pesäpallomailan päällä. Se oli tietysti melko työlästä, kun kumeja pystyi pesemään vain yhden kerrallaan (ei ollut siis useita pesismailoja käytettävissä) ja kumi piti muistaa kääntää välillä nurinpäin, että molemmat puolet kuivaisivat. Siihenpä se parisuhde oikeastaan kaatuikin, kun kaikki vapaa-aika turhaantui siihen jatkuvaan kondomin huoltamiseen :(
Leikkaatteko te kyntenne kun pesette käsin kondomeja? Minä en ole leikannut ja siksi annan ukon pestä kondomit meidän huushollissa. Mutta nyt ukko on tehnyt raivausta ja kädet sillä rassukalla on känsillä sekä karheat. Rikkoo vielä kumit! Joten aattelin pitäisikö minun ruveta pesemään kondomeja? Kynsien leikkauksesta en oikein ilahdu.
Ei ei, tällä saatte limakalvot vain ärtyneeksi ja kuivaksi. Käyttäkää intiimipesuun soveltuvaa saippuaa, jossa pH nimenomaan alhaisempi!