Työttömälle tekemistä??
Pää hajoaa istua päivät vaan kotona, en jaksais enää.. Mitä mä tekisin? Jotain halpaa, koska köyhä.
Kommentit (32)
Tutustu paremmin naapureihin. Voit löytää juttuseuraa tai jonkun vanhuksen, jota jelppiä silloin tällöin. Ehkä joku tarvitsee esim. koiranulkoiluttajaa.
Jos sulla on bussikortti, ota tavoitteeksi ajaa kaikki linjat päästä päähän. Monet pyörivät yllättävän pienellä alueella kotikaupungissaan. Käy kaikissa avajaisissa nauttimassa ilmaistarjoiluista.
Opettele paremmaksi kokiksi. Kasvata yrttejä tai hyötykasveja keittiössä tai parvekkeella.
Ryhdy sukututkijaksi ja kirjoita sukusi vaiheista tai omat muistelmasi.
Vierailija kirjoitti:
Metsästys, kalastus, lenkkeily ja pilkkiminen ovat halpoja harrastuksia.
Metsästys ei ole todellakaan halpa harrastus, aseet maksaa satoja euroja!
T. Köyhä, joka haluisi aloittaa ko. harrastuksen
Ap. Oletko hyvännäköinen misu? Siinä tapauksessa ehdottaisin, että voisit aloittaa seksiharrastuksen kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai piekkari nyt niin paljoa maksa... Ja sillä sit lintumetsälle.
Lapsia. Ei varmasti ole tylsää enää!
Suosittelen vapaaehtoistyötä esim. paikallisen eläinsuojeluyhdistyksen löytöeläintalossa tai vanhusten hoivakodissa. Jonkun tällaisen kautta voi parhaimmillaan työllistyä. Esim. eläinsuojeluyhdistykset palkkaavat työkkärin avustuksella työtyömiä töihin. Ja sitten on muutakin järjestötyötä, esim. SPR:n lipaskerääminen.
Taiteen teko kotona ei myöskään maksa paljoa, jos luovuutta löytyy niin kynä ja paperia käteen.
Työväenopistoilla ja vastaavissa on myös edullisia kursseja laidasta laitaan.
Alle 30v nuorille aikuisille suunnattua nuorisotoimintaakin löytyy monilta paikkakunnilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöh, en mä mitään pleikkaria tarvi, mulla on NES ja Duck Hunt sitä varten! ;D
Tosin niitä pikselilintuja ei voi syödä. :(
Itse olen kesäisin kiipeillyt puihin ja hypellyt ruutua lasten piirtämissä ruudukoissa.
Talvisin kävelen sokkona pimeässä metsässä ja tähyilen tähtiä kaukoputken läpi järven hiljaisella jäällä.
m30
Minä käyn mummon puolesta kaupassa, käyn kirppareilla. Korjailen vaatteita. Luen. Käyn kirjastossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöh, en mä mitään pleikkaria tarvi, mulla on NES ja Duck Hunt sitä varten! ;D
Tosin niitä pikselilintuja ei voi syödä. :(
Öh... Piekkari eli pienoiskivääri. Surffailin vähän, ja käytettyjä löytyy alkaen 90 euroa...
Yritä saada elämääsi jotain säännöllistä päiväjärjestystä. Aloita jo huomenaamulla siitä, että heräät sinulle sopivaan aikaan ( viimeistään postin tuloaikaan eli iltapäivällä ...)
Luet päivän uutiset, katsot televisiosta jonkun tietyn ohjelman ja menet sen jälkeen ulos. Jos et keksi siellä mitään asiallista tekemistä eikä kävelymatkan päässä ole kirjastoa, toria, kauppaa eikä mitään muutakaan paikkaa, jossa voisi pistäytyä, käy vain lenkillä.
Siivoa joku paikka, vaikka keittiön kaappi perusteellisesti, huomenna järjestä joku laatikko jne. Joku eläin olisi hyvä olemassa, sillä onhan sekin jotain tärkeää tekemistä, jos silittää kissaa puoli tuntia aamuisin ja puoli tuntia iltaisin.
Älä unohda tehdä itsellesi oikein hyvää ruokaa, kun sinulla on nyt siihen runsaasti aikaa.
Kaikki viikonpäivät ovat työttömälle samanlaisia, mutta katso kuitenkin viikon ohjelmaa sitä ajatellen, että viikonloppuna on ehkä joku urheilutapahtuma, jota voit mennä katsomaan, on jumalanpalvelus ja muutakin sellaista ohjelmaa, joka on halpaa tai peräti maksutonta.