Mieheni äiti ei ilmoittanut minulle, että poikansa on joutunut sairaalaan
Tunteet ihan sekaisin nyt..
Tilanne on siis se, että päätimme pitää taukoa miehen kanssa ja selvitellä asioita. Muutimme erilleen. Olemme nähneet kuitenkin paljon ja lähes joka päivä olemme yhteyksissä puhelimitse. Erittäin hyvissä väleissä ollaan.
Miehen äidin kanssa en ole tullut koskaan toimeen. Ja tässä tää nähdään. Hän oli oletettavasti käsittänyt että olemme eronneet lopullisesti, poikansa ei paljoa hänelle avaudu asioistaan..
Ihmettelin paljon eilen illalla, kun en saanut miestä kiinni, vaikka oli tarkoitus soitella muutamasta asiasta. Tänään aamulla ei mitään, eikä päivällä. Sain äsken tietää mieheni serkulta, että hän on joutunut sairaalaan.
En tiedä kuvitteliko miehen äiti, ettei minulle kuulu enää hänen poikansa elämä millään tavalla vai mitä, mutta tuli todella paska olo. Olemme olleet kuitenkin yhdessä 4 vuotta..
En tiedä miksi edes kirjoitin tänne, suututtaa vaan niin paljon ja samalla ahdistaa. Olen kohta lähdössä sairaalalle.
Kommentit (21)
Oletteko naimisissa? Ja onko lapsia?
Jos vastaus on ei ja ei, niin miehen äidin toiminta on ymmärrettävä - silloin teillä ei ole mitään muuta yhteistä, kuin 4 vuotta yhteistä historiaa...
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole miehesi ilmoittama lähiomainen siellä sairaalan papereissa? 4 vuotta yhdessä etkä ole se tärkein. Ihme juttu.
En todellakaan tiedä. Ei ole koskaan tullut ajateltua tätä, tai kysyttyä. Asuimme yhdessä vajaan vuoden ennen tätä eroa/taukoa, eli avoliittoakin on ollut niin vähän. En tiedä.. Pitää selvittää tää kunhan pääsen sinne.
Ja tosiaan, ei miehellä käsittääkseni ole hengenhätää, en muuten täällä palstailisi. Ahdistaa ja suututtaa vaan
Ap
Siis oletat, että äiti, jonka poika on loukkaantunut, kiirehtii ensimmäisenä soittamaan pojan exälle?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko naimisissa? Ja onko lapsia?
Jos vastaus on ei ja ei, niin miehen äidin toiminta on ymmärrettävä - silloin teillä ei ole mitään muuta yhteistä, kuin 4 vuotta yhteistä historiaa...
Jep, ainoastaan 4 vuotta yhteistä historiaa. Ei naimisissa, ei lapsia. Mutta ihan periaatteesta - mä haluaisin ainakin että hän tietäis heti jos mulle kävis jotain. Olisin aika vihainen jos läheiseni eivät asiaa hoitaisi..
Ap
Itsehän sen sanoit. Mies ei kerro asioistaan äidilleen, joten äiti tietää varmaan vain sen, että olette muuttaneet erilleen. Miksi äiti siis ilmoittaisi sairaalaan joutumisesta ihmiselle, jonka hän olettaa olevan poikansa entinen? Vaikka välit olisivat kuinka huonot, jokainen normaali ihminen kyllä ilmoittaisi puolisolle tuollaisesta tapahtumasta. Siinä saa jommalla kummalla osapuolella olla pahasti vikaa päässä, jos jätetään ilmoittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ihme ämmä, ap
Kiitos, niin taidat olla sinäkin.
Lähden nyt sinne, taas tuli todistettua ettei tänne kannata kirjoittaa mitään jos on tunteet pinnassa, tai saa harkita jokaista sanaansa tarkkaan. Hyvästi!
Ap
Mahtaako mies olla samaa mieltä aloittajan kanssa suhteen lämpimyydestä ja toisaalta jos aloittaja on tauolla (uh frendit-flashback) suhteesta niin onko aloittaja varma että siellä sängyn vierellä ei ole joku muu nainen. Myös mies on tauolla...
No jos sillä miehellä ei ole hengenhätää, niin luulisi että olisi kyllä itsekin osannut sinulle ilmoittaa. Mihin sitä äitiä siinä tarvitaan? Tuosta minä olisin ainakin enemmän järkyttynyt, että mies ei itse minulle ilmoita kuin että äitinsä ei minulle soittele.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole miehesi ilmoittama lähiomainen siellä sairaalan papereissa? 4 vuotta yhdessä etkä ole se tärkein. Ihme juttu.
Minä olin työmatkalla ja mieheni oli käymässä vanhempiensa luona, kun hän sai sairauskohtauksen ja joutui sairaalaan, ihan teholle. Anoppi ei soittanut minulle, kun "sinä oli siellä reissussa". Kotiin jääneet lapset ilmoittivat asiasta minulle, kun anoppi oli seuraavana päivänä soittanut heille. Sairaalasta ei ilmoitettu minulle vaikka miehen lähiomainen olen, ilmeisesti siksi, että ambulanssi oli soitettu "kotiin". Vieläkin pistää vihaksi, mies olisi voinut kuolla enkä minä tiennyt mitään. Olisin keskeyttänyt matkan ja tullut heti samana päivänä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
No jos sillä miehellä ei ole hengenhätää, niin luulisi että olisi kyllä itsekin osannut sinulle ilmoittaa. Mihin sitä äitiä siinä tarvitaan? Tuosta minä olisin ainakin enemmän järkyttynyt, että mies ei itse minulle ilmoita kuin että äitinsä ei minulle soittele.
No jos vaikka ap:n miehellä ei oo _tällä hetkellä_ hengen hätää? Ei myö tiedetä mikä tilanne on aiemmin ollut ja mitä on ylipäätään käynyt :D
Vierailija kirjoitti:
Harva perustervehän niitä huomaa laittaa, kun ne yleensä täytetään vasta kun sattuu jotain. Normi lääkärireissullakaan tuskin monella käy mielessä täytellä niitä lähiomainen -lappuja. Meilläkin (ollaan avoliitossa, ja varmasti tärkeimmät toisillemme) lähiomaisia ei olla muistettu sairaalassa laittaa kun toiselle. ICE-numerot sen sijaan on laitettu puhelimiin. Kyllä meillä siihenkin luotetaan, että toisen vanhemmat ilmoittavat jos jotain sattuu, niin kuin varmasti on useimmissa suvuissa.
Kurjan kuuloista ap, mutta onneksi kuulit miehen serkulta asiasta. Jos palaatte yhteen vielä, niin ehkäpä olisi paikallaan teidän kohdalla vaihtaa se lähiomainen sairaalassa. Tuskin mieskään tuollaista tilannetta haluaa, että sinulle ei ilmoiteta.
Ymmärrän suakin, mutta minusta miehen äidin toiminta tilanteessa on ihan loogista. Muutitte erilleen, etkä käsittääkseni ole lähiomainen, joten miksi ihmeessä äiti olisi sulle soitellut..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin työmatkalla ja mieheni oli käymässä vanhempiensa luona, kun hän sai sairauskohtauksen ja joutui sairaalaan, ihan teholle. Anoppi ei soittanut minulle, kun "sinä oli siellä reissussa". Kotiin jääneet lapset ilmoittivat asiasta minulle, kun anoppi oli seuraavana päivänä soittanut heille. Sairaalasta ei ilmoitettu minulle vaikka miehen lähiomainen olen, ilmeisesti siksi, että ambulanssi oli soitettu "kotiin". Vieläkin pistää vihaksi, mies olisi voinut kuolla enkä minä tiennyt mitään. Olisin keskeyttänyt matkan ja tullut heti samana päivänä kotiin.
Ethän ole lähiomainrn. JOS olisit niin sinulle olisi sairaalasta soitettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva perustervehän niitä huomaa laittaa, kun ne yleensä täytetään vasta kun sattuu jotain. Normi lääkärireissullakaan tuskin monella käy mielessä täytellä niitä lähiomainen -lappuja. Meilläkin (ollaan avoliitossa, ja varmasti tärkeimmät toisillemme) lähiomaisia ei olla muistettu sairaalassa laittaa kun toiselle. ICE-numerot sen sijaan on laitettu puhelimiin. Kyllä meillä siihenkin luotetaan, että toisen vanhemmat ilmoittavat jos jotain sattuu, niin kuin varmasti on useimmissa suvuissa.
Kurjan kuuloista ap, mutta onneksi kuulit miehen serkulta asiasta. Jos palaatte yhteen vielä, niin ehkäpä olisi paikallaan teidän kohdalla vaihtaa se lähiomainen sairaalassa. Tuskin mieskään tuollaista tilannetta haluaa, että sinulle ei ilmoiteta.
No mitään lappuja ei tarvitse täytellä, jos on naimisissa, koska silloin puolisot on automaattisesti toistensa lähisukulainen, vihkimisen yhteydessä tiedot solmitun avioliiton osapuolista menee väestörekisteri keskukseen, jonne siis merkitty jokaisen juridiset yhteydet kuten aviopuolisot, lapset, vanhemmat jne ja sitä kautta esim. sairaalasta jäljitetään potilaan omaisia ja aviopuoliso on tässä ensimmäisiä joille ilmoitetaan, avioliiton osapuolilla on siis juridinen yhteys toisiinsa, mitä avoliiton osapuolilla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän ole lähiomainrn. JOS olisit niin sinulle olisi sairaalasta soitettu
No ihan varmasti olen. Ilmeisesti ambulanssikuskit olivat sanoneet, että "tuotu kotoa", muuta syytä en keksi. Anopin mielestä miehen lapsuudenkoti on vieläkin miehen koti.
Täällä osa ei näytä ymmärtävän, että vaikka oltaisiin asumuserossa ja tauko on meneillään, toinen voi olla silti se läheisin ja tärkein ihminen edelleen. Kuvittelisi anopinkin sen ymmärtävän
Vierailija kirjoitti:
Täällä osa ei näytä ymmärtävän, että vaikka oltaisiin asumuserossa ja tauko on meneillään, toinen voi olla silti se läheisin ja tärkein ihminen edelleen. Kuvittelisi anopinkin sen ymmärtävän
Aloittaja kuitenkin kertoi, että exänsä ei juurikaan asioistaan puhu. Miten siis ex-anoppi olisi voinut tietää, että poikansa olisi halunnut ap:lle ilmoitettavan? Kristallipallosta katsomallako?