Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Help! Mitä toimistotöitä on olemassa?

Vierailija
03.02.2016 |

Sellaisia, että on oma huone ja saa näpyttää tietokonetta? Millä koulutuksella niihin pääsee?
Tekeekö joku täällä tuollaista työtä? Mitä sanot, millaiselle ihmiselle se sopii? Kyllästyykö työhön? Minusta se ainakin vaikuttaisi kivalta ja kevyehköltä työltä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko on tradenomi ja joku opintosihteeri tms. ammatiltaan. Jakaa kyllä työhuoneensa muiden kanssa, oma työpiste kuulemma on.

Vierailija
2/17 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mitä haluat sillä tietokoneella näpyttää. Mutta omaa työhuonetta ei ole kyllä ollut tarjolla mun työpaikoilla varmaan 15 vuoteen, avokonttoreita kaikki tyynni. Ehkä julkisella puolella sellaiseenkin voisit päästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut...

Ostoreskontran hoitaja: oma huone oli. Vähän oli yksinäistä, koska muut talouspuolen ihmiset oli toisessa kaupungissa.

Myyntisihteeri. Oma huone, oli kevyttä, mutta välillä sai pyöriä varaston puolellakin. Mikä oli vaan hauskaa, mutta se oli muutenkin hauska työpaikka. Harmi, että sattui ikäviä ja kävi sitten miten kävi.

Kirjanpitäjä tilitoimistossa. Oli sekä oma huone että jaettu huone. Jaetussa huoneessa oli hyviä tyyppejä ja oli hauskaa. Ei ollut tosin niin kevyttä, sain kroonisen ripulin ja verenpaineet tappiin ja suositeltiin lääkitystä. Molemmat korjaantui, kun vaihdoin työpaikkaa.

Tämä koulutuksella liiketalouden merkonomi. Suorittelen tässä talouspuolen kursseja avoimessa yliopistossa, katotaan mistä sitä seuraavaksi itsensä löytää.

Vierailija
4/17 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyestä tämä on kaukana, noin niin kuin henkisesti.

Olen tradenomi ja olen ollut:

Sanomalehden asiakaspalvelussa

Teollisuusfirman assarina, tein markkinoinnista laskutukseen kaikenlaista

Hr-assistenttina, henkilöstöpäällikön apuna pyörittelin paperia

Palkanlaskijana

Toimitila-assistenttina, tein kaikenlaista kiinteistöihin liittyvää

Kunnallisella puolella toimistonhoitajana, ihmiset vähenee ja työt lisääntyy

Vierailija
5/17 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauksista! Mutta eikös lähes kaikki työt oo ainakin henkisesti raskaita, ajattelisin kuitenkin että toimistotyö olisi ainakin minulle kevyempää kuin moni muu. Eli pitäisi siis hakeutua esim. merkonomiksi tai tradenomiksi.

Haluatteko vielä kertoa mikä on työssä

- Mukavinta?

- Ikävintä?

- Haastavinta?

Ap

Vierailija
6/17 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/17 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
8/17 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut esim. ostoassistentti, ostopäällikkö, ostaja, designer, brand manager, sales manager, marketing manager...

Vierailija
9/17 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varastossa toimiston puolella ja mitään koulutusta ei ole.

Vierailija
10/17 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomin papereilla ei tee nykyään yhtään mitään noita toimistohommia ajatellen. Erilaiset ohjelmistot ovat korvanneet aika pitkälti useamman ihmisen työt toimistoissa. Enää ei kopioda, monisteta ja mapiteta/arkistoida juurikaan. Kassavirta päivittyy automaattisesti, kun myynti-/ostoreskontraa tapahtuu jne. Eli nykyään pitää olla myös erikoisosaamista talousalalta tuon pelkän näpyttelyn lisäksi. Kukapa ei haluaisi tuollaista "helppoa ja kivaa" siistiä sisätyötä omalla huoneella. Kirjanpitäjä, tilintarkastaja ja laaja-alaisen tietämyksen esim. lainsäädännöstä omaava palkanlaskija ovat sellaisia nykypäivän toimistotöitä.

Vierailija
11/17 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopiovastaava

Vierailija
12/17 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin näpynäpy töihin tulee nykyään vähintään kymmeniä hakemuksia vaikka homma olisi jotain sihteerin tasoa. Merkonomista kauppatieteiden maisteriin... Kaikki haluaa rennon näpynäpy homman ja oikeat työt eivät oikein maistu. Ehkä se on hyvä ja pikkuhiljaa paskatyön palkat nousevat. 

Vierailija
13/17 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan pääsee tekstinkäsittelijäksi ilman mitään koulutusta, palkka 2000+, suosittelen!

Vierailija
14/17 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos uusista vastauksista. Ap

Vierailija
15/17 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut muutamissa eri toimistotöissä mm. koordinaattorina. Enimmäkseen ihan lepoisaa. On voinut pääosin tehdä töitä omassa tahdissa ja rennosti. Tekee vähän paperihommia, kirjottaa muutaman sähköpostin, soittaa pari puhelua jne. Mutta toki myös kiireellisiä töitä ja asiakaskonsultointia. Usein ehtii uutiset pariin kertaan selailla työn ohessa.

Toisessa työssä kaikki työ tehtiin ns. asiakkaille joten palaute sieltä tosi vaihtelevaa ja joskus aggressiivista. Kuitenkin työ tietokoneella ja pihelimessa itsenäistä ja melko kivasti itse kontrolloitavissa.

Kahveja ei ole tarvinnut keitellä missään. Itse olen merkonomi.

Vierailija
16/17 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä ulkomailla, laitan numeroita koneelle ja ratkon jonkun verran ongelmia. Liukuva työaika, töistä lähtiessä ei tarvi miettiä työasioita pätkänkään vertaa ennen seuraavaa aamua. Minulla ei todellakaan ole minkäänlaista kaupallisen alan koulutusta - täällä merkitsee persoona ja osaaminen enemmän kuin diplomi.

Vierailija
17/17 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotöitä on niin monenlaista. Olen ollut monessa yrityksessä ja aina jakanut huoneen jonkun tai joidenkin kanssa. Olen koulutukseltani tradenomi. Tällä hetkellä harkitsen alan vaihtoa koska jokapäiväinen koneella kököttäminen kyllästyttää. Silmiin sattuu ja hartiat on kökkönä siitä ainaisesta huonosta työasennosta. Ja ärsyttää ainainen kiire ja stressi sen takia että tavaraa ei ole lähettää tai lähetys on myöhässä ja sit kaikki huutaa kaikille vain jonkun tavaran myöhästymisen takia.??!! Tässä nyt tuli pieni avautuminen ;) mutta työhommissa voi olla niin erilaisia. Samoin kuin pomoja ja työkavereita. Hyvä duuni koostuu niin monesta asiasta. Taitaa olla joka duunis ainainen kirous tuo kiire j liian vähäinen hlökunta. Tradenomina oon ollu logistiikkakoordinaattori, myyntisihteeri, johdon assistentti.... Papereiden pyörittelyä, tietokoneella istumista, stressin sietokykyä vaaditaan.