Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millainen vanhempi yytää lastnesuojelusta apua teininsä ongelmiin?

Vierailija
03.02.2016 |

Silloin kun minä olin teini ja elin pahaa aikaa ja tein tyhmyyksiä, ei mun vanhemmat lastensuojeluun soitelleet vaan kantoivat vastuun itse. Laittoivat minulle kunnon rajat, mutta samalla myös ymmärsivät ja antoivat rakkautta.

Mikä siinä on, että vanhemmat eivät osaa kantaa vastuuta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumankauta, annoitteko niille lapsille rakkautta ja huomiota silloin kun olivat lapsia?

Ihmeellistä piipitystä sitä kuulee. Mä oon kyllä täysin lasten ja nuorten puolella näissä asioissa. Aikuiset ne tekee lapsilleen niitä ongelmia.

Oletko vähän taukki?

Ei se aina riitä, vaikka kuinka huomioi tai rakastaa.

Aina syy ei ole vanhemmissa.

Vierailija
22/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole yhtään taukki, kiitos kysymästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja vastuullinen vanhempi.

Vierailija
24/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole huonoista perheistä puhuttukaan vana siitä, kantaako vanhemmat enää vastuuta. Vastuunpakoilua voi olla ihan yhtä hyvin niin huonoissa kuin hyvissäkin perheissä...

En usko vanhempien vastuunpakoilusta, vaan päinvastoin, vanhemmat hakevat ulkopuolista apua, toisin kuin ennen, jolloin ongelmat lakaistiin maton alla tai pidettiin perheen omana asiana.

Tästä kertoo myös uunituore tilasto, jossa nuorten itsemurhat ovat laskeneen puoleen, jos niitä vertaa aikaisempien vuosikymmenien tilastoihin.

Vierailija
25/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunsin aikoinaan erään tytön. Hänellä oli rikas perhe ja heillä oli iso talo kaupungin kalleimmalla alueella.

Tyttö tutustui vääriin ihmisiin, ja alkoi pyöriä hyvin epämääräisissä porukoissa teini-ikäisenä. Hän alkoi lintsata koulusta, ryypätä ja polttaa tupakkaa ja varastella meikkejä ja vaatteita kaupasta.

Tytöllä oli rahaa kuin roskaa, mutta koska teinikapina niin mieluummin rötösteli ja varasteli. Hän karkaili myös kotoaan.

Niin että ei kaikilla ongelmanuorilla ole köyhät ja huonot perheet.

tässä menee nyt vellit ja jauhot sekaisin. Ei se tee hyvää perhettä, että on rahaa. Todennäköisesti tuo tyttö ei ole vanhemmiltaan rakkautta ja huomiota saanut ja lähtenyt sitä hakemaan jostain muualta. Ihmisen perustarve on olla rakastettu ja hyväksytty. 

Tällä elämänkokemuksella ja sitä on paljon, että on tuurista ja onnesta kiinni millaisen paketin sattuu saamaan synnytysosastolta.

Oli sitä rakkautta miten paljon tahansa, niin silti teinin kanssa voi olla suurissa vaikeuksissa, jos teinin kehitysvaihe ja tunnemyrskyt (lääketiett.fakta) ovat suuret. Siinä hyvä vanhemmuus ei aina auta. Parhaiten sen tietää useamman lapset vanhemmat, sillä jokainen lapsi on yksilö ja kaikkeen ei aina vanhemmat voi vaikuttaa esim. kaverit ja ympäristö tai yhteiskunnan tai yleinen ilmapiiri ja ihanteet.