Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla mahdollista?

Vierailija
03.02.2016 |

Olen ollut nelisen viikkoa viljattomalla ruokavaliolla, tilalle olen lisännyt kasviksia runsaasti. Leivänsyöntiaikoina vatsan toiminta oli nihkeää, usein vatsa ilmaa täynnä ja pömpötti. Nyt ei turvotusta, vatsa toimii säännöllisesti ja hyvin vaikka en saa kuituja viljasta. Eikö leivän kuitujen pitänyt olla se tie ja tae toimivaan vatsaan? Itse en taida enää ikinä vaihtaa takaisin viljoihin, on tämä ollut niin mukavaa elämää vatsan kannalta.
Onko muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tarkoin vaalittu myytti leivän parhaudesta on oikeasti pelkkää p*skapuhetta. Viljat, varsinkin vehnä pitäisi kieltää kokonaan...

Ei ihmisen suolistoa ole tarkoitettu viljojen käsittelyyn.

Vierailija
2/10 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämän pitäisi olla nykypäivänä ihan itsestäänselvyys? Missä tynnyrissä oikeen elät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli ennen iltaisin kovia vatsakipuja, maha turposi palloksi ja oli ilmavaivoja. Vaiva oli kiusallinen ja toisinaan en halunnut iltaisin poistua kotoa kun oli niin kamala oli.

Sitten hylkäsin leivän ja muut viljatuotteet lähes kokonaan. Vastaakaan en enää syö. Välttelen myös karkkeja ja leivonnaisia.

Nyt ei enää turvota eikä ilmaa kerry suolistoon.

Vierailija
4/10 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tarkoin vaalittu myytti leivän parhaudesta on oikeasti pelkkää p*skapuhetta. Viljat, varsinkin vehnä pitäisi kieltää kokonaan...

Ei ihmisen suolistoa ole tarkoitettu viljojen käsittelyyn.

Ei näköjään ole vaikka virallinen taho muuta väittää. ap

Vierailija
5/10 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämän pitäisi olla nykypäivänä ihan itsestäänselvyys? Missä tynnyrissä oikeen elät?

Aika tynnyrissä olen ollut, ruokaympyröihin ja muihin luottaen. ap

Vierailija
6/10 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuitujahan niissä kasviksissakin on, niitä vaan yleensä syödään liian vähän. Jos siis vain vatsan toiminnasta puhutaan, niin kuidut ovat se oleellinen, ei juuri leivän kuidut...

Vierailija
7/10 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuitujahan niissä kasviksissakin on, niitä vaan yleensä syödään liian vähän. Jos siis vain vatsan toiminnasta puhutaan, niin kuidut ovat se oleellinen, ei juuri leivän kuidut...

Syön sen puoli kiloa päivässä, keskimäärin. ap

Vierailija
8/10 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuunnella ihan sitä omaa elimistöä sen mukaan, millainen ravinto itse kullekin sopii. Toiset kestävät gluteenia paremmin ja toiset huonommin. Sama esim. vaikka punaisen lihan kanssa. Tuskin on yhtä oikeaa ruokavaliota, joka olisi täydellinen kaikille. 

Vierailija
9/10 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksissakin on kuituja. Jos syöt hedelmiä ja marjoja, huomaat että eräät marjat tulevat melkein kokonaisina läpi.

Leivissä on muuten nykyään melkein aina prosessoitua vehnägluteenia. Onko kukaan kokeillut, olisiko se vatsavaivojen perimmäinen syy? Tottahan sekin, että ohra ja ruis aikaansaavat kaasua ainakin tuoreissa leivissä.

Vierailija
10/10 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasviksissakin on kuituja. Jos syöt hedelmiä ja marjoja, huomaat että eräät marjat tulevat melkein kokonaisina läpi.

Leivissä on muuten nykyään melkein aina prosessoitua vehnägluteenia. Onko kukaan kokeillut, olisiko se vatsavaivojen perimmäinen syy? Tottahan sekin, että ohra ja ruis aikaansaavat kaasua ainakin tuoreissa leivissä.

Olen huomannut että mustikat ja tomaatti ovat varmoja vatsan toimimaan laittajia minun kohdalla. Mustikoita en voi syödä sellaisina päiviä kun ei ole vessaa lähellä... ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän