Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Torstai on toivoa täynnä HELMET***

16.02.2006 |

Hip hei hurraa! Meikäläinen täällä valvoo ja odottaa, mitä tapahtuu. Menin sänkyyn jo ennen klo 23 ja supistuksia tuli noin 13 min välein. Klo 24 aikaan tuli jo yksi tosi kipeä supistus, jonka jälkeen kävin vessassa. Pissaamisen jälkeen pönttöön (ja osiksi lattialle) lorisi jotain... Veriviiruja jäi myös paperiin eli oli vissiin limatulppaa. Laitoin housuihin piruttain vauvan harson ja äsken tuli taas sellainen lorina, että housutkin kastui. Mitä mä nyt laitan housuihin??? Soitin Haikaranpesään ja siellä mieskätilö sanoi, että sitten kun supistukset tulee 5 min välein, niin soita uudestaan. En ole nyt " ehtinyt" katsoa, onko väli vielä edes 10 min, mutta pirun kivuliaita ovat ja kestävät jo yli minuutin! Haikaranpesä on nyt täynnä ja kätilö sanoi, ettei sieltä vapaudu huonetta ainakaan pariin tuntiin. Täytyy nyt vielä vähän aikaa kytätä noita supistuksia ja soitella sitten pojalle hoitaja. Mutta hitsi, kun tulee kohta paniikki, kun supistukset sattuu jo nyt niin paljon, että miten mä tästä selviänkään??? Edellisestä synnytyksestä jäi kamalat muistot noista kivuista =( No, katsotaan, miten nyt käy ja voihan olla niin tyhmä juttu, ettei synnytys vielä oikeasti edes alkanut. Vaikka vaikea sitä on kyllä uskoa... Mutta jos musta ei huomenna kuulu mitän, ollaan sairaalassa!

T:Fassiloora rv 39+4

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on supistellut vähän koko illan, mutta 21 maissa (silloin kun viimeksi kirjotin) niin aloitin kellottamaan ja supistuksia on koko ajan tullut alle 10min välein. Aluksi ei kovin kipeitä mutta kyllä nää nyt jo tuntuu. Eli yli 4h jo. Välillä väli on 3min, sitten 7min, mutta mitä pidempi väli, sen kipeämpi supistus.

Äsken laitoin mun äidille olkkariin sängyn valmiiksi ja miehelle eväsleipiä (onpahan töihin sitten jos ei muuten tarvis..). Nyt taas kellon kanssa katsomassa että mikä on väli.

Vettä ei tule, se oliskin hyvä jos tulis niin ei tarvis ihmetellä että loppuuko nää vielä vai ei. Synnärille soitin ja kysyin, sain juutajaata vastaukseksi " äiti päättää itse, periaatteessa voi olla kotona niin kauan kuin jaksaa, mutta tietty matka kannattaa ottaa huomioon..." Olen laskenut että siitä kun soitan äidille että tulee niin menee (näin yöllä) n. 1h30min siihen kun päästään sairaalaan. Eli ihan viimetippaan ei kannata jättää kyllä.

Toisaalta, eka synnytys kesti sen 21h35min joten mikään hirmu kiire tuskin muutenkaan on. Mutta samanlaisina lievinä nekin supistukset alkoi, ja olis tää nyt sitten kestänyt jo 4,5h, eli jos toka synnytys on puolet ekasta niin aikaa olis nyt reilu 5h. Jestas miten vaikeaa! Ja kun mä en oikeasti muista miten kovia ne supistukset viimeksi oli, alussa ei pahoja, sitten sain jo petidiiniä että jos rentoutuminen auttaisi avautumaan, vaikken kivunlievitystä muuten tarvinnutkaan siis. Ja sitten laitettiinkin jo oksitosiinia ja epiduraalia, eli en tosiaankaan tiedä mitä odottaa.

Nyt väli näyttää olevan n. 4min. Jospa menis hetkeksi sänkyyn kokeilemaan pitkällään oloa, jos nukahdan niin kaikki ok, jos ei onnistu niin herätän miehen ja mennään. Joo, näin teen.

Eli jos ei mustakaan kuulu huomenna päiväuniaikaan mitään niin sit on varmaan menty. En taida viitsiä sitruunalle laittaa vielä viestiä keskellä yötä, mutta laitan sitten kun tulee valmista!! Eli tiedustelkaa muut siltä, ellei sitten tule perässä koksiin kuten sovittiin ;)

t. Tuuliina 40+3

Vierailija
2/32 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tässä valvonu taas pitkin yötä kun poika on mummolassa ja mies töissä. Aina kun herää niin tuntuu että pikkuhousunsuoja olis ihan märkä ja vessassa käydessä tulee edelleen sitä limaa paperiin suht reilusti. Kai se sitä limatulppaa on, tulee vaan näin pitemmän kaavan kautta.

Supistukset siis loppuivat multakin eilen alkuunsa. Siis ne kivuliaat ja illalla ei taas muuta kun vatsa kovettunut 10 min. välein. Vähän tuntuu alaselässä. Hitsit mitä härniä.

Mulla on tänään laskettu aika! Aika jännää. Näin " ensisynnyttäjä" (eka lapsi sektiolla) kun olen niin olo on kokoajan sellainen tosi odottava.. [ompa hyvin sanottu, ei teillä muilla vissiin.. =)]

-sitruuna ja minttuvihtori 40+0 TASAN JA VIIMEIN!-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan epäreilua kun kaikki vaan lähtee synnyttämään ja tää vaavi on ottanut ilmeisesti aika pitkän vuokrasopimuksen tonne mun masuun kun ei tahdo millään tulla ulos! kävin 5.30 kolmannen kerran pissalla yön aikana ja en saanut enää sen jälkeen unta sitkeästä yrityksestä huolimatta niin nousin sitten ylös. oonakin jotain tuolla sängyssä öhkii, toivottavasti se ei nyt sentään vielä herää..

onnea matkaan vaan tuuliina ja fassiloora! tosin ootte varmaan menneet jo ja ehkä jopa jo nyytit sylissä.. kateelinenko? en kai....

joku galluppi oli kai hiuksista? mulla olkapäille ulottuvat tällä hetkellä ruskeat hiukset vaaleilla raidoilla.

mä alan oikeesti olemaan nyt aika kypsä tähän raskaana oloon. mitäs keinoja mulla vielä on kokeilematta? vyöhyketerapiassa on käyty, lenkkeilty on pitkän kaavan mukaan koiran kanssa ja lasta pulkassa vetäen, siivottu, ja seksiä harrastettu. niin ja saunottu mutta mikään ei näytä tepsivän. jos jollain on vielä näitä vippaskonsteja jotka voi saada jotain aikaan niin kiitollisena otan kyllä vastaan. epäilen kyllä että täältä on tulossa ihan yhtä itsepäinen vaavi kuin isosiskonsakin, ei tule ulos kuin väkisin, eli käynnistyksen kautta yliaikaisena sitten.. no onneksi siihenkään ei ole edes kahta viikkoa enää!

no nyt aamupalan tekoon. mulla on taas tänään neuvola, saan juosta siellä nyt kaksi kertaa viikossa näitten verenpaineiden takia. proteiinia on niin vähän pissassa että ei vielä tehdä asialle mitään ja sitä siis vaan tarkkaillaan että pysyy jotenkin aisoissa nää mun päänsäryt ja paineet ja muut. maanantaina vauva oli vihdoin laskeutunut!!!! jee! jotain positiivista sentään, oonahan ei edes ikinä laskeutunut vaan oli tosi korkeella vielä käynnistyksessäkin.

jep mutta nyt meen..

tsemppiä meille loppupään kärvistelijöille ja onnea kaikille nyyttinsä lunastaneille!

Omeli ja Eppu 40+3

Vierailija
4/32 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo toi galluppiin vastaaminen jäi vissiin vähän puolitiehen. niin siis nää hiukset ei pysy missään asennossa ikinä hetkeä pidempään mutta varmaan pyrin kans laiitamaan saparot. ne ehkä pysyisi parhaiten. ja mitä himoihin tulee niin kyllä se taitaa tuonne alkoholi osastolle mennä... kuiva omenasiideri ja pieni lasillinen baileystä jäillä! ois todella ihanaa... no jossain vaiheessa mutta katsotaan tuota imetystä ensin. no ehä sen yhden sidukan uskaltaa ottaa vaikka imettääkin.

vitsi että menee hermot tähän saamarin turvotukseen! sormet on ihan tunnottomat nakit jotka ei taivu mihinkään ja näillä on vaikee tehdä mitään, tää näpyttelykin on hankalaa ja sattuukin hieman.

Omeli taasen...

Vierailija
5/32 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä supistuksilla yölllä olisin kyllä kohta jo lähtenyt, mutta ajattelin että jos niiden välillä saisi edes hetken nukuttua niin olisi hyvä. Herättiin tuossa 15min sitten.. Mies lähti töihin porhaltamaan kovaa kyytiä. Tosin, heräsin mä pari kertaa vessaan ja kuulostelemaan oloa, kyllä pystyssä ollessa supistaa ja yöllä pikkuhousut oli silleen kosteat kuin olis hikoillut kamalasti, siis alta ja vähän alamahalta. Tuli mieleen että josko sitä lapsivettä kuitenkin tihkuisi. Äsken sieltä jotain tulikin, tosin se on valkoita (on sitä hiivaa) niin tosi vaikea sanoa mitä se on, onko valkovuotoa vai hiivaa sekoittunut siihen. käsipaperia housuun ja odotellaan.

Onneksi poika nukkuu vielä niin saan rauhassa tässä kuulostella, soitan sen miehen sitten takas kotiin jos tarvii. Ei sillä pitkä matka ole, mutta kulkee pyörällä.

Tää on tosi ärsyttävää kun ei tiedä mitä tapahtuu. Jos mulla vaikka on vaan tosi laiska kohtu eikä se jaksa supistella nyt enempää?Esikoistakin vauhditettiin oksitosiinilla kun avautui 10-19 välillä n. 2cm...

Eli ei uudelleen synnyttäjä yhtään paremmin tiedä...

t. Tuuliina 40+3

Vierailija
6/32 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän teille kovasti peukkuja että supparit jatkuvat ja tuottavat tulosta bdbdbd

Minä olen hereillä ekaa kertaa koko äitiysloman aikana näin varhain! En saanut enää unta kun esikoinen ja mies lähtivät, joten ajattelin nousta ylös ja käydä suunnittelemaan lastenhuoneen ja keittiön verhoja.

Eilen maalasin lastenhuoneen seinät ja kävin saunassa, illalla kolmattakin ässää; lopputuloksena yksi tosi kova suppari. Hö. No, onhan tässä vielä aikaa odotella tietysti. Tänään on neuvola iltapäivällä ja ajattelin soittaa sinne piakkoin ja kysyä josko siellä olis joku joka vois katsoa kohdunkaulan tilanteen. Kiinnostaa kovin onko siellä mitään tapahtunut.

Mutta onnea kaikille limatulppansa menettäneille ja vauvansa pian saaville onnea matkaan!!

M 38+3

Vierailija
7/32 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan samaa tässä funtsin että mitäkö se on mitä tuolta värkistä vuotaa.. Ihan samalla tavalla mullakin oli pikkuhousut " märät" yöllä. Mutta oletan sen olleen ihan vain tosi juoksevaa valkovuotoa jossa seassa sitä limaa..

Ihanat eritekerkustelut heti aamusta. Joo, nyt taidan lähteä käymään siellä neuvolassa.

Sitruuna..

Vierailija
8/32 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tehdä maailmanennätyksen raskauden kestossa... eli nyt jo 41+4 ja huomenna aloitetaan sitten käynnistelyt. Mutta valittaa en nyt voi, yön nukuin kuin tukki, vain yksi varikkokäynti eikä supistanut tai krampannut masussa. Eilen tarkistivat tilanteen polilla ja kaikki paikat olivat valmiit synnytykseen, vain synnytys ei ole vielä käynnissä--- tuo tieto vissiin poisti piilevän stressin ja antoi nuo makeat yöunet. Hirmu hehkutusta tuosta nukkumisesta, mutta sitä on kuin eri ihminen kun on kunnon unet alla.

Oikein lepposia odotteluja ja supistuksia meille kaikille!

Vierailija
9/32 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tässä kirjoittelen sillä välin kun isäntä syöttää vauvaa tuolla alakerrassa! Ehkä ymmärrettävistäkin syistä en ole ehtinyt kirjoitella saatikka lukea tätä palstaa vime aikoina :). Joku on kenties välittänytkin tänne multa vauvaterveisiä, jos ei niin kerrotaan vielä: 31.1.06 klo 22.59 syntyi siro tyttö " Raimo" , 2810 g ja 47 cm. Joutui saman viikon perjantaina aamuyöstä TAYSin VTO:lle liian matalien verensokeriarvojen vuoksi. Viime tiistaina saimme vihdoin tytön kotiin, ja tässä tämä on mennyt vauva-arjen harjoittelussa. Vielä on tyttö vähän nihkeä syömään, eikä multakaan tule maitoa kunnolla, mutta eiköhän tässä selvitä. BTW, nukkuminen on muuten täysin aliarvostettua hommaa!

Paljon terkkuja kaikille ja onnea tuleviin koitoksiin! Palkinto on kyllä kaiken arvoista :).

KL

Vierailija
10/32 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat eritekeskustelut joo :) Mulla ei ole niihin mitään kommentoitavaa kun ei tule mitään (korkeintaan valkovuotoa). Ei supistele ei (niitä pieniä mahan kovettumisia lukuunottamatta). Eikä siis muitakaan merkkejä synnytyksestä (ellei pinna kireällä oteta huomioon) eli minusta saa ainakin seuraa muut peränpitäjät.

Olenkin siis alkanut laskea päiviä, en suinkaan laskettuun aikaan, vaan koska on sitten se yliaikais kontrolli...helpottaa vähän oloa! :)

Onko kenelläkään muulla tällasta että kun tästä nyt esim. nousen tai kun kävelen lähtee melkein toinen jalka alta? Ihan kuin vetäisi suonta tuolta nivusesta tai vauva painaisi johonkin hermoon ettei jalka toimi. Se on vielä tuo jalka mikä on enemmän turvoksissa eli kai siihen ei veri pääse kiertämään kohta ollenkaan. On vaan tosi inhottavaa ja kävely (jos sitä nyt siks voi sanoa) on varmaan muiden mielestä aika hupaisan näköistä...

Kaks hyvin nukuttua yötä (väsyttää silti) eli vähän pirteämmällä tuulella täällä torstaita alotellaan...

Larppa 39+2

Vierailija
11/32 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta valitanpa silti. Hah.

No ensiksi hyvät uutiset eli se, että sain nukuttua melko hyvin klo 22-4! Sitten kävin huussissa ja sen jälkeen iski taas paniikki, ettei vauva liiku. Sitten tömistelin alakertaan pari kertaa juomaan sikasokerista mehua. Mies jo kyseli, että joko lähtö tuli. As if!

Mä olen pureutunut tähän lopun aikojen harmituksen syihin..Ja mulla se on ainakin se, että turhauttaa kun tietää vauvan olevan joltiseenkin valmis, mutta jos sille jotain tuolla mahassa tapahtuu, ei voi hirveesti auttaa. Auttamisen mahdollisuus olisi mun järkeilyjen mukaan suurempi, jos vauva ois jo sylissä.

No joo. Kovasti paljon onnea kaikille jo vauvansa saaneille ja edelleen jaksamista meille muille. Tietäähän sen, ettei nämä mahoihinkaan jää..Aika vaan matelee.

Mimmie 39+6 (ultran mukaan) 39+5 (kuukautisten mukaan)

Vierailija
12/32 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että kaikki kääntyi hyväksi ja pääsitte kotiin. Toivottavasti sitä maitoakin alkaa pikkuhiljaa erittymään lisää. Ihanaa vaaleanpunaista vauva-arkea teidän perheelle!

Mä näin muuten yöllä jo unta, että jotain limatulpan tyylistä tuli, ja itse asiassa vertakin, mutta muistan unessa vain ajatelleeni että no menkathan ne sieltä tuli (VAIKKA OLIN RASKAANA UNESSAKIN!). Että näin järkevä viime yö sitten täällä.. ;)

Esikoisesta en kyllä mitään limatulppaa huomannut ja kalvotkin mulla on (oli) niin " kumiset" , että sikiöpussi roikkui jo ulkona eikä kalvo puhjennut ennenkuin tuo pussi puhkaistiin. Eli tuskin on nytkään odotettavissa lapsivesien menoa itsekseen.

Mikaela

Vierailija
13/32 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itkuhan siellä taas pääsi. Jotenkin niin " puuduttaa" tämä oleminen. Kaikki ihan ok. Tosin verenpaine hiukan koholla 120/84 mutta ihan normaalin rajoissa kuitenkin. Mulla vaan norm. vähän alemmat paineet. Ja heti verenpaineen mittauksen jälkeen tulikin sitten suht kivulias supistus! Jee jotain tapahtuu sittenkin. Painoa oli tullut n.700g/vk. HUI

Katsoin tossa peiliin ja totesin että vatsa on pudonnut ja napa osoittaa lattiaan. Th:kin sanoi että vauva on tosi alhaalla nyt.

jos ei nyt ennen maanantaina synny niin siten uudestaan neuvolaan.

-sitruuna taas-

Vierailija
14/32 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvä että olette päässeet kotiin ja muistit vielä meitä ! Kyllä se maito sieltä vielä irtoaa ja alkaa valumaan :) Mutta jos ei niin muista ettet ota siitä stressiä, ei kukaan ole huono äiti vaikka ei täysimettäiskään tai jotain sinnepäin.

Joo ihanat eritekeskustelut teillä ;) Täällä sama tilaane kuin Larpalla, lasken päiviä ya kontrolliin ja paikat vuotaa vaan jotain valkovuodon tapaista nestettä...

Samalla pukkaa hiukan stressiä firman asioiden suhteen :( Tuli eilen huonoja uutisia ja tuli nukuttua hiukan huonosti mutta nyt mua kutsutaan,,,,,,,,,,,

palataan minkki 39+2

Vierailija
15/32 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai iltana alkoi supistella klo 21:30. Äitini oli tulossa lauantaina auttamaan esikoisen ja tytön 1v hoidossa, lapset ja mies oli flunssasia ja oma olo oli jotenkin haikea ja yhtäkkiä pelkäsin koko synnytystä... Tuntui että ei nyt saa tulla, lauantaina korkeintaan vasta! Mutta eipä auttanut, supistukset jatku.

Olin kotona pari tuntia säännöllisten supistusten kanssa ja sit puoliltaöin lähdettiin kohti sairaalaa johon matkaa 45 min. Supistukset oli niin kipeitä etten esim puhunu enää niiden aikana, vaan keskityin hengittelemään. Sairaala ovella paniikki kasvoi, aattelin jo kääntyä kotiin kun edellisen synnytyksen kivut tuli mieleen niin selvästi.

Olin sairaalassa 5cm auki ja kalvorakko pullotti jo kuulemma hyvin. Sain korviini ja polvien luo sekä nilkkoihin pieniä magneetteja jotka autto rentoutumaan, jotain siis poppakonsteja : ) Olin aika yllättynyt että yliopistollisessa sairaalassa harrastetaan hermoratahoitoja! Kätilö opetti miestäni vielä painamaan hellästi päkijöiden alta samalla kun itse istuin keinutuolissa, pidin jalkoja pallon päällä ja nukuin (!!). Kun kivut kasvoi siirryin sänkyyn ja soitin kätilön avuksi. Mulle laitettiin kohdunsuun puudute ja puhkaistiin kalvot. Sitten taas nukahdin (!!!). Kun heräsin kauheen kipeeseen supistukseen ja soitin apua kellolla, kesti enää 10 min kun vauva oli maailmassa. Koko synnytykseen klo21:30 lähtien meni 5,5h, josta sairaalassa olin vajaat kolme tuntia.

Palkinnoksi hyvin sujuneesta synnytyksestä sain syliini aivan ihanan pienen poikavauvan = ) Nyt me ollaan oltu jo kaksi yötä kotona. Kärsin vähän päänsärystä, selkäkivusta ja väsymyksestä, mutta muuten olo on tosi hyvä. Tikkejä tuli vain kolme, joten istuminen ja käveleminen onnistui heti. vuoden ikäinen tyttö oli aluksi kauhuissaan kun kuuli pikkuisen itkevän, mutta nyt ei enää niin säikähdä. Haluaa katsella kun vauvaa hoidetaan, mutta ei ole yrittänyt kosketella sitä.

Meillä synnyttäneiden osasto oli niin täynnä että minut sijoitettiin odottavien osastolle. Täytyy sanoa ettei näyttänyt kovin kadehdittavalle. Ja yhtäkkiä olin kääröni kanssa tietysti niin " eritasolla" , ettei keskustelua syntynyt odottavien kanssa, ihmeellistä, vaikka justhan itsekin oli väsyny odottaja! Samassa huoneessa oli kuitenkin toisen lapsen pienelllä ikäerolla saanut äiti jonka kanssa juttua oli sitäkin enemmän. No, mutta nyt tästä tuli kamalan pitkä selostus! Älyttömästi onnea kaikille odotuksen loppumetreille!!

Mymmeli ja pikkumyllertäjä 5vrk joka vain nukkuu ja syö mielettömästi...

Vierailija
16/32 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun kaikki jakaantuu :)

Me loppumetriläiset täällä pidetään tiukasti pinoa pystyssä...

Joo niinkui ehdin jo kirjoittaa niin huonoja uutisia tänään... Mä täällä olen porannu sitten viimeiset 15 min. jotenkin tunteet on ihan pinnassa. eikö sitä voisi jo keskittyä tähän vauvaan eikä vaan murehtia jotain yhtiön asioita mut ku ei !

Nyt menee kuivaa kyyneleitä...

minkki edelleen

p.s suppareita lähetän niitä tarvitseville tsup...

Vierailija
17/32 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun jaksoit jakaa kanssamme myös synnytyskertomuksen! Ihanaa vaaleansinistä vauvaperheen eloa teille!!

Mikaela

Vierailija
18/32 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea teille kahdelle ja muillekin jakautuneille helmiksille!!

Joku kysyi niistä nivusten vihlonnoista;mulla on sellaisia tuntemuksia, että tuntuu, että jalka menee alta, ilmeisesti vauvan pää painaa jotain hermoa tms...Järkky turvotus jaloissa, eilisellä neuvolakäynnillä painoa tullut 1kg viikossa.

Eilisen ja tän päivän on tuntunut, kuin vauva porautuisi yhä alemmas. Olo on ollut paljon tukalampi kuin aikaisemmin. Hammasta purren lyllersin esikoisen kanssa puistoon ja pulkkamäkeen, ja tuntui, että piti " hiihtää" , kun olo oli tosi kankea. Josko tää karsea olo olisi merkki lähestyvästä synnytyksestä...mene ja tiedä, kun esikon synnytys alkoi 10 pv lasketun ajan jälkeen ilman mitään ennusmerkkejä. Ensin lähti limatulppa ja sitten alkoivat säännölliset supistukset 5-7 min. välein. Saa nähdä miten nyt käy.

Spiral 39+2

Vierailija
19/32 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesin sit herätessä miehelle, että me ollaan vieläkin kotona!. Mies totes sit vaan että joo, nukuit tosi rauhattomasti. No mitä nyt illalla olin varma että pääsisin synnyttään, mutta sitten olinkin nukahtanut. Mulla on ihan kamlan huono olo, ihan kuin alkuraskaudessa, eikä mikään auta.

Ja täällä otetaan etuilulinja... =). No hyvä että joku edes saa vaavin! Onnea vaan Fassilooralle tositoimiin ja erityisesti vaavin jo masun tälle puolelle saaneille.

Mulla huomenna vielä se neuvolalääkäri, ellei sitä ennen mennä. Pääse ne lääkisläiset ronkkimaan mua, josko se sitten auttais.

No niin katsotaan kauanko vielä kestää.

T:Minna ja OnniElsa 40+4

Vierailija
20/32 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä käärön kanssa kotiutuneille ja jälkimmäistä meille muille.

Eilen olin äippäpolilla kyllästymässä. Vauvalla kaikki hyvin. Lääkäri oli nyt 9. ja ihan sieltä alemmasta päästä arvoasteikollani. En tiedä mitä sillä oli mielessä, mutta ei ainakaan päässä leikannut. Olin käyrällä tunnin ennne lääkäriä. Hieno käyrä vaihteluineen. Lääkäri sitten ekaks ultralla etsi kauan ja hartaasti vauvan sydäntä. Näin sen kyllä itse ruudulla jossa kylkiluut vain vilkkuivat. Sitten tuo sanoi että kyllä se lyö. Ihan huippu! Ihan kuin siitä olis ollut epäilys. Onneksi tumpelona jätti painoarviot sikseen kun ne tehtiin viikko sitten viimeksi. Kysyi sitten missä se istukka onkaan. Sanoin että ylhäällä oikealla. No etsi sitten vasemmalta ja kysyi että missä oikealla... Näytin ihan kädellä että tuossa.

Mitään synnytykseen viittaavaa ei ole tapahtunut. Limatulpan bongauksesta viikko sitten ei siis ollut mitään iloa. Jos se nyt ketään lohduttaa.

No lauantaina komennettiin käyrälle synnärille johonkin aikaan ja tiistaina sitten pitäis tulla kuulemma kassin kanssa kun on 42 vkoa täynnä.

Olin kotiin tullessa tosi kypsä ja ekaks iski hirveät vatsakivut, jotka helpottivat tunnin kärvistelyn jälkeen vessassa. Sitten sain hepulin kun huusholli oli kuin kaatopaikka pölypalloineen ja keittiön lattia täynnä vaikka mitä esikoisen jäljiltä. Siis imuroin ja pesin lattiat ja hepuloin esikoisen kanssa joka kieltäytyi siivoamasta omaa huonettaan. No tulihan se rangaistuskin: selkä ja lähinnä pakarat todella kipeät koko illan ja yön. En päässyt juuri kävelemään ja niitä Larpan mainitsemia " suonenvetotyyppisiä" kipuja jotka vievät jalat alta oli ihan kivasti. Olin ihan varma että tipun vielä lattialle kun ei jalat kanna.

Vatsa on ihan kova koko ajan kun on pystyssä. Supistelee säännöllisesti silloin tällöin ja tulee niitä henkeä ahdistavia. Vaan ei niistä sitten meillä ole kuitenkaan ollut hyötyä.

Jos tämä on esikoisen tahdissa, niin ensi yönä supistelee säännöllisesti ja huomenna olen tyksissä ja illalla nyytti kainalossa. Jos tämä on isänsä tahdissa niin tulee sunnuntaina. Ja jos on omassa tahdissa, niin kuka tietää...

Minkille voimia niissä muissakin huolissa ja kaikille vielä supertsemppiä ja helppoja ja nopeita synnytyksiä.

Lähden tästä viemään isännän auton pikahuoltoon akun vaihtoon. Jos esim. lapsivesi on mennäkseen, niin luulisi menevät juuri epäsopivassa paikassa ja epäsopivaan aikaan.

Terkuin tu rv 41+2 ultran mukaan 42+1 kuukautisten mukaan (hui)