Ajatuksia kotitöiden jaosta
Taustatietoja: ollaan aviopari, joka toinen viikko luonamme asuu myös kaksi alle kouluikäistä lastani. Mä käyn kokopäivätöissä (tulen viiden jälkeen kotiin), puolisoni on työttömänä. Tässä meidän kotitöiden jakautuminen:
Syömisten suunnittelu ja kaupassa käynti 90 % mulla
Ruuanlaitto 80% mulla
Imurointi 80 % miehellä
Muu siivous 80 % mulla
Pyykin pesu 99% mulla
Lasten kuskaukset 90 % miehellä
Lumityöt 100 % miehellä (tosin ainakaan tänä talvena ei ole tehnyt kertaakaan)
Nurmikon leikkuu on miehen vastuulla mutta yleensä palkataan toinen lapsista tekemään se :D
Autojen huolto 99% miehellä
Mitähän mä unohdin... No, kuitenkin. Mitä ajatuksia herättää? Kaipaan ulkopuolisen näkökulman.
Kommentit (11)
Nakittaisin miehelle työpäivien ajaksi kaupassa käynnin ja ruuan laiton.
Ajatus: miehesi on laiska. Mitä se tekee päivisin? Mun miehelle ei välähtäisi päähänkään jättää hommia mulle, jos itse olisi päivät kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ajatus: miehesi on laiska. Mitä se tekee päivisin? Mun miehelle ei välähtäisi päähänkään jättää hommia mulle, jos itse olisi päivät kotona.
Rakentaa harrasteautoa ja korjailee muiden autoja. En tiedä kuinka aktiivisesti noita tekee. Voi olla että koko päivän tai voi olla että käy vilkaisemassa vaan.
Ap
Pesukoneen napin painaminen on muka raskasta? Professorikin totesi Iltasanomissa että lumityöt kuuluu naisille ja lapsille. Miksi et tee sitä ?
Miehenä vetäisin ilmastointiteipillä tekoperseen rintaan kiinni ja tekisin vähintään 15cm dildosta itselleni sarven otsaan. Sitten menisin jatkamaan autojen kanssa puuhastelua. Eiköhän sinullakin kysymykset vähenisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakentaa harrasteautoa ja korjailee muiden autoja. En tiedä kuinka aktiivisesti noita tekee. Voi olla että koko päivän tai voi olla että käy vilkaisemassa vaan.
Ap
Eipä onnistuisi tuollainen vetelehtiminen meidän perheessä.
Tässä meidän kotitöiden jakautuminen:
Syömisten suunnittelu ja kaupassa käynti 90 % mulla.
Ruuanlaitto 80% mulla
Imurointi 80 % miehellä
Muu siivous 80 % mulla
Pyykin pesu 99% mulla
Lasten kuskaukset 90 % miehellä
Lumityöt 100 % miehellä (tosin ainakaan tänä talvena ei ole tehnyt kertaakaan)
Nurmikon leikkuu on miehen vastuulla mutta yleensä palkataan toinen lapsista tekemään se :D
Autojen huolto 99% miehellä
Meillä molemmat töissä, itse teen lyhyempää viikkoa.
Kaupassa käydään yhdessä, minä suunnittelen ruoat ja teen ne 100%
Mies imuroi välillä pyynnöstä, minä noin 75%
Muu siivous sama 75% mulla, mies siistii paikkoja ja vie vaikka roskat pyynnöstä
Pyykki 75% mulla, mies auttaa kun pyydän
Meillä ei ole yhteisiä lapsia, molemmat hoitaa omiensa kuskaamisen.
Lumityöt 50% molemmilla
Molemmat huoltaa itse autonsa.
Nurmikon leikkaa 75% mies.
Ainoa mikä tässä ärsyttää, on tuo auton huolto. En osaa itse ja mies ei viitsi.
Olisiko vastaukset olleet erilaisia jos asetelma olisi toisinpäin? Eli mies kävisi töissä ja tekisi nuo mulle listatut hommat, mä olisin työttömänä ja rassaisin autoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eipä onnistuisi tuollainen vetelehtiminen meidän perheessä.
Meillä onnistuisi hyvin. Lapsettomuus
Korjaus!! Lapset on siis alakouluikäisiä eikä alle kouluikäisiä.