Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurkku on kipeä, ei olen varmaan tulossa kipeäksi. Pystynkö mitenkään estämään/lykkäämään sitä vielä?

Vierailija
02.02.2016 |

Onko jotain kikka kolmosta? Nukkua ajattelin mennä pian ja aamulla nukkua niin pitkään kuin mahdollista.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

C vitamiinia 1-2g päivä, kahdessa osassa

Vierailija
2/15 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat jalkaan. Juo lämmintä.

Ja nyt ajattelet pari minuuttia voimakkaasti näin: "en tule kipeäksi, en tule kipeäksi"..

Näin minä oon saanut estettyä flunssan (alkuvaiheessa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

C- ja D vitamiinia, tulehduskipulääkettä ja lepoa.

Vierailija
5/15 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata lääkkeitä mutta olen ottanut Bafucin tabletin ja pitänyt kaulan lämpimänä huivilla jos kurkku tuntuu kipeältä. Bafucin sellanen apteekista ilman reseptiä myytävä imeskely tabletti.

Valkosipuli pastaa jos tuntuu että yleisesti ottaen tulossa kipeäksi <3

Vierailija
6/15 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-vitamiini, D-vitamiini ja echinaforce -tipat, sanottii apteekista tänää alkavan flunssan torjuntaan. Sekä alkuvaiheessa pieni annos viskiä tai muuta äkäistä viinasta saattaa auttaa.

Vierailija
7/15 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinkkiä

Vierailija
8/15 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä ihan oikeasti auttaa on raaka valkosipuli. Tee voileipä ja viipaloi sen päälle niin paljon valkosipulia kuin pystyt. Lukemattomia alkavia flunssia olen saanut tällä nistittyä. Mutta pitää olla kärppänä asialla heti kun ensimmäiset oireet tulevat. Jos flunssa pääsee päälle niin on myöhäistä enää pysäyttää sitä.

Vierailija
9/15 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

John Lennon

Vierailija
10/15 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonhattu-uute auttaa tuossa vaiheessa ihan oikeasti!

Vierailija
11/15 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo lämmintä (tee, mehu) ja käy apteekista ostamassa 1) C-vitamiinia 2) sinkkisuihke.

Vierailija
12/15 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propolis, c,d, inkivääri,

Vierailija
13/15 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma keinoni on tämä, jos työpäivän jälkeen tuntuu, että flunssa olisi tuloillaan:

- c-vitamiinia 3-5 grammaa

- sinkkiä

- LEPOA

- paljon nestettä, eli vettä, itsetehtyä mehua kuumana tai kylmänö, teetä hunajalla, hunaja auttaa kurkkukipuun

- raaka valkosipuli, avaa ainakin nenän

- nenäkannulla nenän huuhtelu

- ja vielä inkivääriä

Ja tätä samaa sitten pari seuraavaakin päivää, jotta flunssa ei edelleenkään pääsisi iskemään.

Ja töissä voisi koittaa ottaa vähän rennommin ainakin liikkumusen suhteen, aivotyöskentely nyt ei ehkä pahenna flunssaa :)

Vierailija
14/15 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kurkkukipu yrittää, kaada kurkkuun 1-3 tippaa laimentamatonta Illodinia. Tai tee väkevä liuos ja huuhdo kurkkua sillä, älä niele.

Vierailija
15/15 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokas kurkkukivun lievittäjä on se, että saa pidettyä oman syljentuotannon tehokkaana. Paitsi, että sylki huuhtelee nielua, syljessä on omia, kipua lievittäviä yhdisteitä. Syöminen, juominen ja kurkkupastillin imeskely siis osaltaan lievittää sitä kurkkukipua ihan vaan siksi, että ne saavat sylkeä erittymään enemmän. Kurkku on usein aamulla kipeimmillään ihan vaan siksi, että sylki ei ole vielä päässyt voitelemaan sitä eivätkä elimistön omat kipulääkkeet ole päässeet hoitamaan kipua. Kun kurkku on kipeä, on siitä kipeänä itse asiassa nielun alueen imukudos, nielurisat ja kitarisat, ja näiden huuhtominen suolavedellä yleensä lievittää kipua.

Omasta mielestäni kaikkein tehokkain tapa torjua flunssaa on syödä hetkellisesti enemmän kuin kuluttaa. Tämä on ihan tieteellisesti todistettukin, että syömällä jonkin verran pluskaloreita elimistön puolustuskyky on parempi. Kun nukkuu runsaasti, syö runsaasti, huolehtii siitä huuhtelee nielurisoja ja kurkkua niin pienistä flunssista ei tule isoja flunssia. :)

Itse olen kokenut isoksi avuksi kurkkukivun torjunnassa hammaspastillit, eli maitohappobakteerit jotka otetaan hampaiden harjaamisen jälkeen. En tiedä miksi ne tarkalleen ottaen toimivat, mut sellainen pieni kurkkukipu on käytännössä hävinnyt niiden käytön aloittamisen jälkeen. En tiedä onko nää hampaille mitään ihmeitä tehnyt, mut jo se että minulla on selvästi harvemmin sellaista oloa, että olisin tulossa flunssaan, on ihan näiden syömisen arvoista. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme