Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menen niin punaiseksi liikunnassa - huono hapenottokyky?

Vierailija
02.02.2016 |

Olen viisikymppinen, ja olen nyt käynyt jumppatunneilla. Siellä on minuakiin vanhempia ihmisiä, ja minä vaan olen punainen ja hikinen, muut ovat kuin suoraan kampaajalta tulleita.

Olen tupakoinut kauan, voisiko tuo olla merkki huonosta hapenottokyvystä. Olen tosi huolissani. Olen luullut olevani paremmassa kunnossa, koska hölkkäilenkin, mutta olenko tosiaan näin rapakunnossa? Aikoinaan aerobiccasin, silloin kyllä hiki lensi ja pälli oli punainen, mutta niin oli monella muullakin, koska se oli niin rankkaa.

Olen niin huolissani tuosta tupakoinnista, minulla on nyt etsikkoaika menossa, haluasin lopettaa tupakoinnin, ja nyt olen säikähtänyt tätä edellä mainitsemaani asiaa. Muistan tosin, että nuorenakin naamani meni herkästi punaiseksi liikunnassa, mutta kun noilla mummeleillakaan ei näytä olevan edes hiki. Olen ajatellut, teenkö liikkeet "loppuun asti", ja muut vaan heiluttelee käsiään. Mutta en tiedä.

Kommentoikaa pliis.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on ihotyypistä, onko se nyt ohut iho eli verisuonet pinnalla. Minä kans menen aina punaiseksi vaikka minulla on huippukunto. Myös ruusufinni on ja se ärtyy myös liikunnasta sekä hiestä. Sain jonkin voidereseptinkin liikuntoihin mutta en ole ostanut sitä. Ihan sama mitä muut ajattelee kunhan itsellä on kivaa liikunnan merkeissä! Olen nimittäin saanut ihmettelyä ja huomauttelua punaisuudesta. 

Luulen myös että teen tunnit tehokkaasti. Olen tullut kuntoilemaan en juoruamaan ja huojumaan kevyesti vähän sinne päin.

Vierailija
2/5 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla couperosaan taipuvainen iho? Ihotautilääkärin mukaan couperosa on verisuonisairaus, ei niinkään ihosairaus, mutta ihotautilääkärillä sitä käydään näyttämässä hoidon toivossa.

Minulla on aina tullut naama ihan punaiseksi liikunnasta, jo nuorena aikuisena, vaikkei couperosa vielä loistanut naamasta lainkaan. Se alkoi näkyä muutenkin joskus 4-kymppisenä.

Jos on couperosaa, niin punaisuuteen saattaisi auttaa myös jumppatilanteessa reseptivoide nimeltään Mirvaso. Supistaa verisuonia 6-8 tunniksi ja punakkuus pysyy sen ajan pois. Jumppa voi kyllä koetella sen voiteen tehoa, mutta itselläni se on pelastanut minut kuumottavalta, punaiselta naamalta tilanteissa, jolloin tiedän tulevani punaiseksi. Kovaa urheilua en ole testannut.

Jos sinulla ei ole tietoakaan couperosasta naamassa, niin ohita tämä vastaus : )

n54

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusufinni todellakin helottaa hikoillessa, mutta mitäs siitä. Itse tiedän kuntoni eikä kiinnosta pätkääkään mitä muut ajattelee.

Vierailija
4/5 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole couperousaa eikä ruusufinniä. Atooppinen iho tosin on, tällä hetkellä ei ole ihottumaan kasvoissa.

Niin, kai tuo on vaan ihon ominaisuus tuo naaman punaisuus ja hikoilu. 

Ap. 

Vierailija
5/5 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on couperosasta ruusufinnitaudiksi kehkeytynyt iho. Hoidot olleet päällä pari kolme vuotta. Krooninen vaivahan tämä on, mutta pysyy jossain kurissa ottamalla isotretinoiinia kaksi kertaa viikossa. Alussa oli monen kuukauden kuuri, jolloin päivässä meni 10-20 mg.

Tosta punaisuudesta: minua itseäni punaisuus häiritsee. Se sattuu naamassa. Tuntuu kuin veri kiehuisi ihossa ja nahka pamahtaa halki ja veri syöksyy suihkulähteenä ympäriinsä. Naama myös sykkii kuin entisen sulhon *****. Ja on punainen samoin. Ei näytä kivalta omiin silmiin, vaikka muiden ajatukset olisivat puolesta tai vastaan - en minäkään niistä sinänsä piittaa. Mutta se Mirvaso tosiaan pelastaa paljolta.

n54

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän