Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Join viime viikolla kolme litraa Pepsi maxia

Vierailija
02.02.2016 |

Mitä mieltä olette? Pepsi max on maukkainta, en pidä sokerilla makeutetuista limuista. Alkoholia en käytä, en syö herkkuja ja ruokavalioni on muuten terveellinen ja minulle sopiva. En tupakoi. Saanko siis pitää ainoan paheeni, vai pitäisikö vähentää?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 60 kiloinen henkilö saisi laskujeni mukaan juoda noin 10 litraa Pepsi Maxia päivässä ilman, että aspartaamin saantisuositus ylittyisi :D Olettaen toki että Pepsi Max on ainoa aspartaamin lähde.

Vierailija
22/42 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, mä olen juonu monena päivänä tuon 3 litraa PepsiMaxia.. Normisti kuitenkin se 1,5 litran pullo päivässä ja kahvit päälle enkä huomaa mitään vaikutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hiilihapot aiheuttaa eroosiota, joten ei se paljoa auta vaihtaa johonkin kivennäisveteen. Mun ratkaisu on pilli! juon pepsimaxini siitä ja toiv hieman vähentäisi hampaiden kulumista.. 

Pääsyynä pepsin jättämiselle minulla oli kylläkin makeutusaineen välttäminen, tiedän kyllä että hiilihapot eivät ole hyväksi hampaille.

Vierailija
24/42 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pepsi Max, ainekset: vesi, hiilidioksidi, väri (E150d), happamuudensäätöaineet (E338, E330, E331), makeutusaineet (aspartaami, E950), aromit (mm. kofeiini)"

Kopioin tämän tähän nyt muuten vaan. Aika paljon kaikkea.

Vesi - ei haittoja

Hiilidioksidi - hampaiden eroosio

Aspartaami - ei haittoja, kun noudattaa suositusmäärää

Kofeiini - piristävä vaikutus, ei haittoja

Mitäs nuo kaikki muut e-koodit sitten tekevätkään, pitääpä googlata.

Vierailija
25/42 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juonut suurin piirtein tuon kolme litraa sokerikokista viikossa ainakin kahdeksan vuotta, varmaan kauemminkin. Jostain kumman syystä hampaissa ei näy minkäänlaisia kiillevaurioita eikä ole edes reikiä. Vissiin on poikkeuksellisen kestävät hampaat.

Vierailija
26/42 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Btw: Hiilihapot ei kuluta hampaita, isä on hammaslääkäri ja on sanonut tämän.

Vierailija
27/42 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan näy hampaissa mitään vaikka olen kymmenen vuotta juonut kokista enemmän tai vähemmän. Yksi reikä ollut elämän aikana ja olen 40.

Vierailija
28/42 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limpparipullo=aikuisten tuttipullo. Mahtaa teillä olla hyvät hampaat.

Vierailija
29/42 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko ainut, jonka mielestä pillillä juotu limu ei maistu yhtä hyvältä , kuin suoraan lasista? :D 

Vierailija
30/42 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Btw: Hiilihapot ei kuluta hampaita, isä on hammaslääkäri ja on sanonut tämän.

Jätti kuitenkin sitten sanomatta, että limsassa ne muut aineet kuluttaa? Limsa ei sinänsä sen enempää kuluta hampaita kuin mehukaan. Eli kuluttaa todella paljon, mutta hiilihapot ei ole se tuhoava tekijä.

Vierailija
31/42 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

E150d - sokerikulööri, haittavaikutuksia voi olla ripuli ja suolen toiminnan vilkastuminen

E338 - fosforihappo, ei haittavaikutuksia, käytetään mm. juustoissa, jäätelöissä ja muroissa

E330 - sitruunahappo, jota sitrushedelmätkin sisältävät, haittavaikutuksena eroosio

E331 - sitruunahapon kaltainen happamuudensäätöaine, ei päivittäisen käytön enimmäisrajaa, haittavaikutuksena eroosio

E950 - asesulfaami, keinotekoinen makeutusaine, haittavaikutuksista kiistellään, tämän hetken tiedon valossa ei haittavaikutuksia

Kaikki aineet tuota yhtä lukuunottamatta sisältävät päivittäisen käytön enimmäismäärärajoituksia, niin kuin lähes kaikki elintarvikkeet. Eli taitaa tuo Pepsi Max olla mainettaan parempi :)

Vierailija
32/42 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

30, taitaa se appelsiini kuluttaa hampaita ihan yhtä lailla kuin lasi kokista. Ja kokiksen voi juoda pillillä ;)

Vierailija
33/42 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colajuomista voi saada maksa-arvot täysin vituralleen jos juo vuosia litran päivässä.

Vierailija
34/42 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Colajuomista voi saada maksa-arvot täysin vituralleen jos juo vuosia litran päivässä.

Ei kai sitä nyt kuulukaan litraa päivässä vetää, vaan silloin tällöin (viikonloppuisin) nautiskellen. :)

Vierailija
35/42 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en juo mitään mikä on makeutettu keinotekoisesti jollakin muulla kun sokerilla.

Light limsat on lihottavia ja epäterveellisiä ja pahan makuisia,itse olen hoikka.

Vierailija
36/42 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen pepsi ilman maxia on tuplasti parempaa.

Vierailija
37/42 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen pepsi ilman maxia on tuplasti parempaa.

Niin on, se maku, mutta hampaisiin jää tahmainen jälkitunne pitkäksi aikaa. 

Vierailija
38/42 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde tuolle että kolajuomat voivat sekoittaa maksa-arvot?

Ja sekin on vähän kyseenalaista että onko sokerilla makeutettu parempi. Joidenkihan mielestä sokerin syönti on suurin mahdollinen synti :)

Vierailija
39/42 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsissä ei ole mitään tappavaa. :)

Vierailija
40/42 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaipaisin aina lähdettä "tiedoillenne"!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi