yaz pillereiden käyttäjät huomio!
Nykyisessä pakkauksessa lukee, että yaz pillerim unohtaminem ei vaikuta jos on muistanut ottaa sen alle 24h unohtamisesta. Miksi se on muuttunut, kun ennen se oli alle 12h? Onko luotettava tieto? Otin 10h myöhässä pillerin ei kai teho ole heikentynyt? Kokemuksia unohteluista?
Kommentit (12)
Mä olen syönyt Yazia muistaakseni 2014 keväästä saakka ja silloin oli tuo 24 h.
No on se varmaan luotettavampi tieto siinä ohjeessa kuin täällä av:lla. Jos haluat pelata varman päälle, käytä 7 pv lisäehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
yazit on hirveetä kuraa :D
Miksi?
Mun mielestä kaikissa e-pillereissä alkaa olla tuo vuorokausi. Itellä zoely ja tuo 24 h.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kaikissa e-pillereissä alkaa olla tuo vuorokausi. Itellä zoely ja tuo 24 h.
Onkoha se vaa muutettu pakkausselosteeseen vai onko pillerit uudistettu
Luultavasti ennen on varotoimenpiteenä laitettu 12h. Tutkittu asiaa lisää ja todettu, että 24h. Useimmiten ehkäisyteho ei kadu yhdn, tai edes kahden pillerin unohdukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
-akne
-hiustenlähtö
- masentuneisuus, ei vahvoja tunteita
- turvonnut olo 24/7, vaikeus pysyä omissa hoikissa mitoissaan, lihosin 4kg (laihduin ne pois kun lopetin), keho keräsi nestettä
- kamala kuivuus ja haluttomuus
-verenpaine nousi liikaa (th käski välittömästi lopettamaan)
- oma ystävä sai vuoden käytön jälkeen veritulpan
Koitin myös yasminia, mutta seuraukset olivat aika kammottavat; raivokohtauksia, verenpaine kohosi (ei sinänsä ylläri koska samaa kamaa ku yaz, vahvempaa vaan), entistä järkympi hiustenlähtö.. aknea ja turvotusta ei yasminista tullut.
Paskoja ovat, olen kärsinyt kamalista kuukautisongelmista, vaikka lopetuksesta jo 3 vuotta. Ennen pillereitä ei ongelmia..nyt kuukautiset tulevat 1-2 kertaa vuodessa ja lapsettomuus- diagnoosi odottaa :D
Ja ihan totta kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
-akne
-hiustenlähtö
- turvonnut olo 24/7, vaikeus pysyä omissa hoikissa mitoissaan, lihosin 4kg (laihduin ne pois kun lopetin), keho keräsi nestettä
Koitin myös yasminia, mutta seuraukset olivat aika kammottavat; raivokohtauksia, verenpaine kohosi (ei sinänsä ylläri koska samaa kamaa ku yaz, vahvempaa vaan), entistä järkympi hiustenlähtö.. aknea ja turvotusta ei yasminista tullut.
Paskoja ovat, olen kärsinyt kamalista kuukautisongelmista, vaikka lopetuksesta jo 3 vuotta. Ennen pillereitä ei ongelmia..nyt kuukautiset tulevat 1-2 kertaa vuodessa ja lapsettomuus- diagnoosi odottaa :D
Ja ihan totta kaikki.
eivät selvästi sovellu sinulle. Minulla ei mitään haittavaikutuksia juuri ollenkaan. Auttoivat akneen ja kuukautis kipuihin ja niiden lyhentymiseen:)
Jokaisen pitkään e-pillereitä syöneen pitäisi kokeilla pitää taukoa. Aika monelle miellyttävä yllätys se oma minä ilman lisähormoneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
-akne
-hiustenlähtö
Ja ihan totta kaikki.
eivät selvästi sovellu sinulle. Minulla ei mitään haittavaikutuksia juuri ollenkaan. Auttoivat akneen ja kuukautis kipuihin ja niiden lyhentymiseen:)
Juuri näin! Kyseinen merkki ei sovi sinulle, mutta monelle muulle se sopii. Minulla yazit ovat helpottaneet kuukautisia huomattavasti, eikä mitään haittavaikutuksia ole ollut. Olemme kaikki yksilöitä, ei kannata yleistää.
Anteeksi kirjoitusvirheet :'D