Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leposyke 80

Vierailija
02.02.2016 |

Pieni pelko sydäristä on takaraivossa. Mulla se on stressi ja paskat elämäntavat. Jos nyt alottaisin vaikka ruokavalion muutoksesta, eli vähentäisin sokerin syöntiä, koska siitä tulee se kolesteroli.
Mä oon surkea ruuanlaittaja, joten siinä asiassa pitää petrata reilusti. Turvaudun usein pikaruokaan. Sitten olisi hyvä aloittaa aerobinen liikunta, että saan kuntoa koholle, mutta tää viimeinen asia on vaikein toteuttaa. En saa tarpeeksi lepoa. Herään pieninpäänkin ääneen ja uudestaan nukahtaminen on lähes mahdotonta. Yövuoroviikkoina nukun 10-15 tuntia siis ma-pe yhteensä. Aamuvuoroina menen ajoissa nukumaan, mutta sitten alkaa kellon kyttäys kuinka paljon on vielä aikaa nukkua ja yöunet saattaa jäädä 2-3 tuntiin.
Tätä on jatkunut viime syksystä asti kun mieheni lähti työmatkalle. Tulee 8 viikon välein käymään ja silloin nukun kuin tukki jopa 10 tuntia putkeen.
Mut tilanne on nyt tämä ja nyt vaan pitäis keksiä ratkaisu. Olen jo yli 40 ja keskivartalolihava eli kaikki mahdollisuudet saada sydänkohtaus.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, tosin ollut jo toistakymmentä vuotta. Joillakin on ihan luonnostaan korkea leposyke.

Vierailija
2/4 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövuoro, voiko mitenkään eliminoida sen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on leposyke välillä reilusti yli satasen. Ja alapaine kans. Mulla siaan auttaa sokerin jättäminen pois. Jostain syystä esim. karkit saa mun sydämen läpättämään. Jos en syö sokeria, nämä arvot ovat tosi hyvällä mallilla.

Suosittelen korvatulppia ja silmämaskia. Ne tekee jotenkin sellaisen tunnelman, että olet jossain omassa kolossa, ja saat paremmin nukuttua.

Vierailija
4/4 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa melkeen ennemminki syödä niitä paljon kirottuja eineksiä, kuin pikaruokaa. Kokkaaminen kannattaa aloittaa helpoista ruuista ja jättää ylihienot hömpötykset ainakin alkuun pois. Nukkumisesta ei pidä stressata, sillä mitä enemmän kauhistelet sitä kuinka vähän aikaa on enään nukkua, sitä hankalammaksi tulee nukahtaminen. Aerobinen liikunta kannattaa aloittaa rauhallisesti, käy vaikka uimassa aluksi kerran viikossa ja sitten lisää sitä. Myös hyötyliikunnan määrää kannattaa lisätä, jos vain on mahdollista. Uni tulee myös huomattavasti helpommin liikkumisen jälkeen. Pahinta mitä voi tehdä on luovuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä