Apua! Mitä päälle talvihäihin? Olen epätoivoinen :(
Ensi kuussa häät, eikä vieläkään hajuakaan mitä voin laittaa päälle. Rahaa ei ole ollenkaan ylimääräistä, joten mitä halvempi mekko, sitä parempi (+/- 50€ on kipuraja)
Minulla olisi yksi mekko valmiina, mutta on omasta mielestäni ihan liian valkea ja muutenkin sopimaton talvihäihin (ja häihin yleensäkn).
Poikaystävän mielestä mekko on hyvä, mutta hän ei tiedä etikettisäännöistä mitään.
Auttakaa! Mistä löytäisin sopivan mekon? Ja minkä tyylinen mekon tulisi olla? Linkittäkää kivoja. Ja haukkukaa samalla maanrakoon siitä että edes harkitsen tuon ylläolevan laittamista. :D
Kommentit (18)
Ihan nättihän tuo mekko on. Luulin että kyseessä on joku morsiuspuvun värinen tissimekko. Eikö toi oikeasti passaisi, jos laitat vaikka tumman huivin/boleron tms?
Miksi pitäisi olla mekko?
Olen ollut häissä (juuri talvihäissä varsinkin) kaksiosaisessa asussa. Juhlava yläosa ja neutraali alaosa. Löytyykö kaapista jotain tämän tyyppistä?
Mielestäni kuvan mekko (tai samantyylinen) käy ihan hyvin, jos laitat mustan tai vaikkapa värillisen boleron, hartiahuivin tai jakun. Ei ole liian lyhyt, liian juhlava, liian arkinen tai liian morsiusmainen.
Kuvan mekko tosiaan on liian vaalea häihin, ja vähän lyhytkin se on. Jos asustat sen mustalla bleiserillä, jätät vyön pois, jalkoihin mustat sukkahousut ja korkkarit, voisi se ehkä jotenkuten mennä.
Et pystyisi lainaamaan keltään, kaverilta, siskolta? Muokata jotain äitisi vaatetta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla mekko?
Olen ollut häissä (juuri talvihäissä varsinkin) kaksiosaisessa asussa. Juhlava yläosa ja neutraali alaosa. Löytyykö kaapista jotain tämän tyyppistä?
Ei löydy kyllä hameitakaan... Juhlavia yläosia kyllä, mutta kaikki ovat luultavasti mustia.
Komppi kakkoselle. Tuo käy aivan hyvin, kun panet siihen vaikkapa mustan tai kirkkaan punaisen boleron. Semmoinen irtoaa hyvin viidellä kympillä.
Olihan siis kyse siitä, että menet vieraana häihin? Ei omista häistä? Kaikki kun eivät hommaa hääpukua siviilivihkimisiin varsinkaan....
Musta bolero löytyy jo! Miten tuota muuten voisi asustaa? Entäs kengät? Ja joo, vieraana olen menossa, seuralaisena oikeastaan, en itse tunne hääparia kunnolla, miehen ystäviä. :)
Vierailija kirjoitti:
Kuvan mekko tosiaan on liian vaalea häihin, ja vähän lyhytkin se on. Jos asustat sen mustalla bleiserillä, jätät vyön pois, jalkoihin mustat sukkahousut ja korkkarit, voisi se ehkä jotenkuten mennä.
Et pystyisi lainaamaan keltään, kaverilta, siskolta? Muokata jotain äitisi vaatetta?
Mustat sukkahousut ja vaalea mekko = todella räikeä etikettimoka. Ihonväriset sukkikset.
Vierailija kirjoitti:
Musta bolero löytyy jo! Miten tuota muuten voisi asustaa? Entäs kengät? Ja joo, vieraana olen menossa, seuralaisena oikeastaan, en itse tunne hääparia kunnolla, miehen ystäviä. :)
Kengätkin mustat, korkeakorkoiset ja umpikärkiset avokkaat olis parhaat. Kun kokonaisuus muodostuu osista (bolero, kuviollinen leninki, kengät), jättäisin vyön pois, jos se on mahdollista. Sen sijaan hiuksiin voisi se musta vielä jatkua, joku hiuskoru tms. Millaiset hiukset sinulla on? Korujen ei sitten taas enää tarvitsisi olla mustat eikä edes kovin näkyvät, pienet hopeiset käyvät (jos hiuksissa huivi tai koru).329
Kyseinen mekko on ihan liian valkea HÄIHIN! Älä ihmeessä lankea näihin trolleihin, tulet saamaan päällesi sellaiset vihat.
Mä kannatan ennemmin jakkua tuon mekon kanssa, se on talvihäihin enemmän paikallaan.
-
AV:lla on aina näitä etiketinrakastajia, joiden mielestä paksut värilliset sukkikset ovat maailman suurin loukkaus kaikkia juhlavieraita kohtaan, mutta mä oon kyllä eri mieltä, jos asu on harkittu ja juhlava. Mä en käytä ihonvärisiä sukkiksia lainkaan, koska inhoan niitä, aina on joku muu valinta.
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen mekko on ihan liian valkea HÄIHIN! Älä ihmeessä lankea näihin trolleihin, tulet saamaan päällesi sellaiset vihat.
Kyllä valkopohjainen kirjava mekko on ihan ok häihin. Kesäinenhän tuo on, mutta asustamalla saa asian korjattua. Ja tällä kertaa tosiaan ne tummat sukkahousut ja tumma bolero, että saa kokonaisuutta talvisemmaksi.
Aivan hyvin voit laittaa tuon kauniin mekkosi. Se ei ole valkoinen vaan musta-valkoinen, siinä on iso ero. Ja päälle tosiaan musta bolero, niin kokonaisuus ei ole liian kesäinenkään. Ihonväriset sukkikset, ei mustat. Hauskoja häitä!
Yhdistäisin tuohon mekkoon esim. fuksianpunaisen jakun ja korkkarit. Ei olisi yhtään huono. Jos laitat valkoisen jakun niin menee liian vaaleaksi, musta taas ei miellyttäisi omaa silmää häissä mutta sekin kävisi.
Kyllä valkopohjainen mekko saa olla, vaikka ei olekaan morsian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustat sukkahousut ja vaalea mekko = todella räikeä etikettimoka. Ihonväriset sukkikset.
Mustat sukkahousut ja mekko jossa on mustia kukkia = täysin ok yhdistelmä.
Lähinnä tärkeintä on, että katsoo kokonaisuuksia eikä fiksaudu yhteen autuaaksi tekevään tyyliin. 20 vuotta sitten oli muotia, että laitettiin mustat sukkahousut kesällä kukkamekon kanssa, 10 vuotta sitten taas oli muotia että oli ne ihonväriset keskellä talvea vaikka kaikki muu olisi ollut mustaa.
Olin itsekin viimeksi häissä valkopohjaisessa mekossa, jossa ruusuja ja nauha vyötäisillä. Ei kukaan sekoita sitä morsiuspukuun, eli hyvä on. Minusta mustat sukkikset näyttäisi hyvältä, oli etikettimoka tai ei.
Käsittämätöntä miten tyylitajutonta porukkaa täällä on. En edes sano mitään tuosta ap:n mekosta, mutta oikeastiko suurin osa teistä on sitä mieltä että tuon on ok asu talvihäihin? Talvihäihin johon etiketin mukaan pukeudutaan tummaan maksimekkoon tai jopa iltapukuun.
Lumipuku ja korvaläpät.