Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaatteko te oikeasti nalkuttaa miehellenne tällaisistakin asioista?

Vierailija
01.02.2016 |

Marja Hintikassa oli äsken juttua siitä, mistä kaikesta naiset miehilleen naputtaa. Mä olen aina pitänyt itseäni nalkuttajana, kun huomauttelen aikatauluista ja siivoamisesta, mutta mun mielestä nää jutut on kyllä aika kauheita, jos ovat totta (ainakin osa). Millaisia monstereita suomalaiset naiset on?

https://www.facebook.com/marjahintikkalive/videos/vb.1674414279458802/1…

Kommentit (162)

Vierailija
21/162 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astianpesukoneen täyttäminen väärin, jos se johtaa siihen, että iso osa tiskeistä ei peseydy kunnolla ja ne täytyy laittaa uudelle kierrokselle. 

Zumban unohtaminen joo, jos se tarkoittaa sitä, että joudun jäämään kotiin kun mies on tehnyt jotain muita suunnitelmia joita ei voi enää perua.

Väärään aikaan herääminen joo, jos se tarkoittaa sitä, että vaimo joutuu hoitamaan yksin lasten aamusirkuksen. Jos miehellä alkaisi työt vaikka klo 9.00 ja vaimolla 8.00, mutta vaimo joutuu viemään lapset hoitoon koska mies ei jaksa herätä niin että ehtisi hoitaa myös lapset aamulla.

En nalkuta miehelleni tuollaisista asioista, mutta nuo ovat mielestäni ihan ymmärrettäviä "nalkutuksen kohteita". 

Miten miehen itselleen tekemät suunnitelmat vaikuttavat sinun Zumbaamiseen? Kai aikuinen ihminen osaa itsekin liikkua paikasta A paikkaan B.

Hyvä kun tämänkin kommentin kirjoittaja tuli tänne opiskelemaan mitä lastensaaminen oikeasti tarkoittaa. Selvästikään ei ole mitään tajua lapsiperheessä elämisestä. Mitäpä muuta lapseton ihminen tekisi 1.34 aamuyöllä kuin surffailisi vauva-palstalla lähettelemässä järjettömiä kommentteja.

Vierailija
22/162 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on teeveessä sanottu, sen täytyy olla totta. Joka ikinen nainen nalkuttaa vain noista samoista. Kaikista. Mitään ei saa lisätä eikä poistaa koska toimittaja on sanonut että noista nalkutetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/162 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanomisesta ei tulisi nalkuttamista jos se menisi perille sillä että sanoo yhden kerran. Jos ei mene on pakko sanoa monta kertaa -> nalkuttaa. Vika on vastaanottajan päässä. Ja kyllä, kun huomaan että on ongelma, sanon siitä. Miksi en sanoisi?

Kyllä se viesti perille menee ekallakin kerralla. Sulla nyt vaan ei natsat riitä komenteluun. Kannattaa siis yrittää muita lähestymistapoja.

Vierailija
24/162 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astianpesukoneen täyttäminen väärin, jos se johtaa siihen, että iso osa tiskeistä ei peseydy kunnolla ja ne täytyy laittaa uudelle kierrokselle. 

Zumban unohtaminen joo, jos se tarkoittaa sitä, että joudun jäämään kotiin kun mies on tehnyt jotain muita suunnitelmia joita ei voi enää perua.

Väärään aikaan herääminen joo, jos se tarkoittaa sitä, että vaimo joutuu hoitamaan yksin lasten aamusirkuksen. Jos miehellä alkaisi työt vaikka klo 9.00 ja vaimolla 8.00, mutta vaimo joutuu viemään lapset hoitoon koska mies ei jaksa herätä niin että ehtisi hoitaa myös lapset aamulla.

En nalkuta miehelleni tuollaisista asioista, mutta nuo ovat mielestäni ihan ymmärrettäviä "nalkutuksen kohteita". 

Miten miehen itselleen tekemät suunnitelmat vaikuttavat sinun Zumbaamiseen? Kai aikuinen ihminen osaa itsekin liikkua paikasta A paikkaan B.

Hyvä kun tämänkin kommentin kirjoittaja tuli tänne opiskelemaan mitä lastensaaminen oikeasti tarkoittaa. Selvästikään ei ole mitään tajua lapsiperheessä elämisestä. Mitäpä muuta lapseton ihminen tekisi 1.34 aamuyöllä kuin surffailisi vauva-palstalla lähettelemässä järjettömiä kommentteja.

:) sama käväisi mielessä... Elämä on helppoo

Vierailija
25/162 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten tapa lievittää kurjaa oloaan. Kun ei töissä uskalla, tai kotona lasten kanssa ei voi.

Toimiva avohoito!

Vierailija
26/162 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut tota "listaa", mut meillä lähtöasetelma on se, että kaikenlainen kotitöistä ja vastaavasta keskustelun yrittäminen/aloite otetaan nalkutuksena. Siis jos olen huomannut, että joku astia menettää väriään ap-koneessa, jos pesukoneen nukkasihti on alkanut tukkeutua ja pitäisi useammin tyhjentää, jos olen ajatellut että voitais suunnitella kauppaostokset paremmin rahan säästämiseksi (mä suunnittelen ne joka tapauksessa muutenkin, oma-aloitteisesti, nalkuttamatta)...you name it...kaikki otetaan nalkutuksena ja miehen arvosteluna. Mistään ei voi keskustella. Kyllä, käymme pariterapiassa.

Vierailija
27/162 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kylässä tuttavani luona ja hänen miehensä oli lähdössä töihin. Mies etsiskeli työvaatteita kalsarit jalassa kun tuttavani alkoi huutaa miehelleen: "nuo eivät ole työkalsarit! Niitä et laita, mene vaihtamaan ne! " minulle totesi vielä perään että " mitenkä tuo pärjäisi jos en sen perään katsoisi!"

Mielessäni ajattelin että olisi varmaan paljon onnellisempi....

Tää oli kyllä turhin nalkutuksen aihe ikinä!

Vierailija
28/162 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti sen nalkittamiseksikin voisi tulkita jos sanon että kannattaisi varmaan mennä ajoissa nukkumaan jos ja kun mies valittaa väsymystä mutta istuu esim. koneella vielä yö myöhään. Samoin myös hän saattaa "nalkuttaa" jo asiasta.

Toisinaan myös kommentoin ääneen ja harmittelen että olen unohtanut jonkun asian "olisit nyt edes muistuttanut".

Vierailija
29/162 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän suhteen kapea katsantokanta, liian helppo elämä ja tunne omasta täydellisyydestä sekä empatiakyvyttömyys ajaa vaikuttamaan.

Vierailija
30/162 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkuttamaan siis

Vierailija
31/162 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämän suhteen kapea katsantokanta, liian helppo elämä ja tunne omasta täydellisyydestä sekä empatiakyvyttömyys ajaa vaikuttamaan.

Uskon, että tämä on useinki syy. On myös parisuhteita, joissa toinen osapuoli ei yksinkertaisesti kasva perheen ja kotitalouden kasvun myötä. Kun pitäisi ottaa vastuu isommalla kädellä, ja vain toinen tähän kykenee, ei perhedynamiikka ole oikeallaan. Ymmärrän, että sellaiseen ajan myötä väsyy, eikä jaksa puolisoaan tsempata ja kannustaa kuin kolmevuotiasta.

Vierailija
32/162 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on nalkuttamista, jos mies ei itse ymmärrä huolehtia tuollaisia asioita?

Olisiko sitten parempi, että ne hommat jöisivät kokonaan tekemättä tai vaimo joutuisi tekemään kaiken ja mies vaan lepäilisi täysihoidossa?

Vierailija
33/162 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen mielestä asioista keskustellaan, miehen mielestä nainen nalkuttaa. Vaikea yhtälö...

Vierailija
34/162 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin naiset! Näin vahvistetaan stereotypioita ja poljetaan muita naisia maahan! 10 pistettä ja papukaijat päälle! Lisää keskinäistä solvaamista!

Vierailija
35/162 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi nalkuttaa, kun meillä vallitsee tasa-arvo ja hyvä pitkä liitto.

Paljon on kiinni siitä, että on tekevä mies.

Vierailija
36/162 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies täyttää astianpesukoneen puolilleen (silloin kerran vuodessa kun sen täyttää) ja olisi valmis pistämään pesemään sen.

Hänen sukkansa haisevat työpäivän jälkeen haisunäätäkylän ydinjätteelle ja ruokapöydän ääressä se lemu nousee nenääni pöydän alta.

Vierailija
37/162 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vanhemmat nalkutti ja teininä vastaanotin asian että ihan sama-nalkutusta tulee kuitenkin.

onko nalkutuksen kohteena olevat miehet alistuneet samaan? ihan sama, akka narisee kuitenkin.

onko tämä nyt sitten parasta parisuhdeaikaa... jokainen varmaan valitsee oman parisuhteensa ja elää sen kanssa. onko nalkuttamisen kohteena oleminen turvallista elämää? ei tarvitse itse ajatella/aikatauluttaa/järjestää.

tunnen muutaman arkkinalkuttajan ja näyttäisi että siellä ei ole onnellisia asukkaita kukaan, ei nalkuttaja eikä nalkutettu. mutta edelleen yhdessä, 23 vuotta jo..

itse en nalkuta mutta tunnustan olevani marttyyri. huoh taaskaan ei ole tiskejä laitettu MINÄ laitan, jaaha MINÄ olen ainoa joka käyttää pesukonetta, MINUN pitää imuroida kun kukaan ei ole sitä tehnyt. sori perhe.. :D 

Vierailija
38/162 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään nainen ei nalkuttaisi, jos brad pitt tai vastaava jättäisi sukat lattialle tai lataisi tiskikoneen väärin. Nalkutus on vain fyysinen oire siitä, että kokee tyytyneensä alempitasoiseen kumppaniin. Vaikka kodin jokainen nurkka kiiltäisi, aina keksitään joku uusi nalkutuksen aihe. Sitten eroa syytetään joko siitä että toinen ei hoitanut kotitöitä tai jos loppuen lopuksi hoitaa kaiken niin siitä että rakkaus vain loppui.

Vierailija
39/162 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista kaikki ei ollut nalkutusta vaan miehen arvostelua/aliarviointia. tunteeko siinä itsensä paremmaksi kun morkkaa toista.

ja joo en ole koskaan nalkuttanut miehelle että nojailisi vähemmän ovenkarmiin tai olisi vähemmän veltto. muutamia tuttuja asioita oli esim kuunteleminen  tuntuu olevan vaikeaa ja toihan on hyvin miehinen tapa että tarjoaa ratkaisun - ei olkapäätä. 

Vierailija
40/162 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nalkuttavan marttyyriäidin lapsi ja jostakin syystä en ole tuonut tätä tapaa omaan kotiini. Ainoa joka joskus nalkuttaa on mieheni, lähinnä siitä jos luen ruokapöydässä. Ihan aiheesta, eihän niin saisi tehdä. Ja meillä on neljä teiniä ennen kuin joku sanoo että hyvähän sen on lapsettoman huudella. Meillä on ihana tunnelma <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän