Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudot kysymykset työhaastattelussa

Höhlä2016
01.02.2016 |

Onko paikalla HR-firman edustajaa? Viimeksi, kun olin tällaisen kautta haastattelussa, ei haastattelijaa tuntunut substanssiosaaminen kiinnostavan yhtään. Sen sijaan kyseltiin, mitä on hyvä johtaminen, mitä on hyvä johtaminen, mainitse kolme negatiivisesta puolta itsestäsi työntekijänä, kerro konfliktitilanteesta töissä ja kuinka selvitit asian, mikä on ollut vaikein työtehtäväsi... Mitä näillä kysymyksillä oikein haetaan? Että mikä naamanilme sille vääntyy kasvoille?

Mitä esim. pitäisi sanoa tuohon "3 negatiivista asiaa itsestäsi"?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh..

Vierailija
2/12 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiiviset asiat itsestäsi ovat tietenkin niitä, jotka ovat siinä työssä suorastaan etu tai ainakin merkityksettömiä. Esimerkiksi pikkutarkkuus kirjanpitäjänä, ja kielitaidottomuus sellaisessa, jossa ei tarvita mitään muuta kuin suomea.

Hait ilmeisesti jonkinlaista esimiehen paikkaa, koska rekryfirma haastatteli ja johtamisesta kyseltiin. Ihan normaaleja kysymyksiä johtotehtäviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi negatiivisistä puolista kysyminen myös itseäni ihmetyttää. Mua on joskus pyydetty kertomaan luoteeni negatiivisistä puolista ja lisäksi työntekemiseen liittyvistä negatiivisistä puolista. Olen kanssa miettinyt, että mitäköhän siihen luonnekysymykseeen kannattaisi vastata, kun avoin kertominen negatiivisista luonteenpiirteestä ei ainakaan edesauta työpaikan saamista.

Vierailija
4/12 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo jonkun mitättömän virhepuolen, että joskus olen liiankin pikkutarkka mutta onneksi älyän sen itse ja osaan mennä eteen päin asioissa. keksi esimerkki ...

joskus en osaa heti tehdä päätöstä, mutta usein löydän työyhteisöstä henkilön, jonka kanssa voin jakaa asian ja päätöksen teko helpottuu.esim. kummalla fontilla tehdään asiakkaalle kutsut, mikä jälkiruoka on isänpäivänä tänä ja ensi vuonna myynnissä.

ei kai siellä kannata mennä sanomaan että olen äkkipikainen toisinaan ja helposti kateellinen muille. Kyylään toisten taukojen pituuksia ja kantelen ylemmille pomoille kaikista pikkupomoista pienestäkin syystä. viivyttelen kahvitunnilla että toiset tekisivät tylsimmät hommat sillä välin. kyllästyn nopeasti ja turhaudun pian.

Vierailija
5/12 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kertoisin että myöhästyn joka päivä, olen hidas tekemään töitä ja minulla on huonot sosiaaliset taidot.

Vierailija
6/12 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että vastaisin tuollaiseen kysymykseen, kuka haluaa luettelon huonoista puolistaan jonkun hr-firman tietokantaan?

Vierailija
7/12 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla negatiivisten puolten kysymisellä erottaa oikeasti fiksut hakijat. Fiksuilla on hyvä itsetuntemus ja tiedostavat alueet joita kehittää. Pölvästit sanovat jonkun opetellun latteuden ("olen liian tunnollinen")'

Vierailija
8/12 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerron, että istun vain kahvilla. No ei kai. Negatiivisista puolista kannattaa joku mainita, mikä ei kuitenkaan ole haitaksi työn saamiselle. Jokaisella on joku negatiivinenkin puoli, ei kannata sanoa, ettei sellaisia ole.

Vierailija
9/12 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaivelen usein nenää ja näppäimistö on välillä täynnä murusia."

Vierailija
10/12 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kerron, että istun vain kahvilla. No ei kai. Negatiivisista puolista kannattaa joku mainita, mikä ei kuitenkaan ole haitaksi työn saamiselle. Jokaisella on joku negatiivinenkin puoli, ei kannata sanoa, ettei sellaisia ole.

Mutta anna joku esimerkki?

Vierailija
11/12 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olet HUONO?

Onko sinulla rahaa ?

Vierailija
12/12 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan tosiaan jotkut pitää tällaista kyökkipsykologisointia jotenkin relevanttina?!? Sanoisin, että ihan tavallinen ihminen minä olen, enkä ole koskaan erityisesti kiinnittänyt huomiota omiin negatiivisiin tai positiivisiin puoliin. OLISIKO PITÄNYT JA MIKSI?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi