Olen valmis maksamaan ruoasta markkinahinnan. Maataloustuet voi lakkauttaa.
Jotkut tuotteet kallistuvat, ymmärrän sen. Voin valita ostoskorini sen mukaan mihin minulla on oikeasti varaa. Lihan syöntiä olisi muutenkin suomalaisten aika vähentää. Ei tarvitsisi kauaa ihmetellä leikkauksia kun nuo lakkauttaisi.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki maailmassa lopettavat ruuan tukemisen, niin olen siihen valmis.. ja muutenkin, lopetetaan.
Mitä sitten maksaisi ruoka..hetken olisi saman hintaista kuin nyt, mutta sitten nousisi suoraan siihen, mitä oli markka-aikana..eli maito sen 5 euroa litra, liha 30 euroa kilo..ja sitä ei ostaisi kukaan, kun ulkolaista olisi samalla hinnalla kuin nyt saatavana. Suomalainen tuotanto loppuisi siihen ja maaseutu pusikoituisi. Työttömiä tulisi ehkä jopa 500 000 henkeä lisää, mutta olisihan meillä vara maksaa työttömyyskorvaukset, kun ruuan tukemiseen ei menisi rahaa. Elintarviketeollisuus loppuisi...samoin myllyt ja muut.. näppärää. Olisi meillä ainakin vapaa-aikaa..nyt sitä ei tahdo olla.
500 000 työtöntä lisää... :D Juu, varsinkin kun viljelijöitä on se 50 000-80 000. Mistä ne 400 000 muuta työtöntä tulee?
Afganistanista,irakista,syyriasta,somaliasta...
Sun päässä ei paljon liiku, mamu mamu...mamu... mamu.... pakko kirjoittaa vauvapalstalle: mamu mamu, oli aihe mikä hyvänsä.... mamu mamu
Ap ei olekaan tämän maailman napa.
Sinun mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Ootko oikeasti noin tyhmä ettet tajua sitä, että se ei koskisi pelkästään niitä viljelijöitä jotka jäisi työttömäksi?
Ne myös tuotetaan, kuljetetaan ja myydään.
Taidat itse olla se yksinkertainen tässä. Kerro nyt jo mistä tulee ne 500 000 työtöntä, kun pelkästään viljelijöitä sekä kuljetusalalla työskentelee yhteensä se reilu 100 000 ihmistä? Kaupan kassoilta lähtee 300 000 työpaikkaa kun kansalliset maataloustuet lopetettaisiin? S-ryhmässä, K-ryhmässä ja Lähikaupassa ei työskentele edes 80 000 ihmistä. Hah :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko oikeasti noin tyhmä ettet tajua sitä, että se ei koskisi pelkästään niitä viljelijöitä jotka jäisi työttömäksi?
Ne myös tuotetaan, kuljetetaan ja myydään.Taidat itse olla se yksinkertainen tässä. Kerro nyt jo mistä tulee ne 500 000 työtöntä, kun pelkästään viljelijöitä sekä kuljetusalalla työskentelee yhteensä se reilu 100 000 ihmistä? Kaupan kassoilta lähtee 300 000 työpaikkaa kun kansalliset maataloustuet lopetettaisiin? S-ryhmässä, K-ryhmässä ja Lähikaupassa ei työskentele edes 80 000 ihmistä. Hah :D
Miten olisi kaikki tukifunktiot joita maatalouteen liittyy. Koneet ja rehut valmistus ja huoltoineen. Eläinlääkäri ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki maailmassa lopettavat ruuan tukemisen, niin olen siihen valmis.. ja muutenkin, lopetetaan.
Mitä sitten maksaisi ruoka..hetken olisi saman hintaista kuin nyt, mutta sitten nousisi suoraan siihen, mitä oli markka-aikana..eli maito sen 5 euroa litra, liha 30 euroa kilo..ja sitä ei ostaisi kukaan, kun ulkolaista olisi samalla hinnalla kuin nyt saatavana. Suomalainen tuotanto loppuisi siihen ja maaseutu pusikoituisi. Työttömiä tulisi ehkä jopa 500 000 henkeä lisää, mutta olisihan meillä vara maksaa työttömyyskorvaukset, kun ruuan tukemiseen ei menisi rahaa. Elintarviketeollisuus loppuisi...samoin myllyt ja muut.. näppärää. Olisi meillä ainakin vapaa-aikaa..nyt sitä ei tahdo olla.
500 000 työtöntä lisää... :D Juu, varsinkin kun viljelijöitä on se 50 000-80 000. Mistä ne 400 000 muuta työtöntä tulee?
Lomittajat, eläintilalliset, rehukauppiaat ja -tuottajat, siemenkauppiaat, kastelulaitekauppiaat, traktorimyyjät ja -korjaamot ja muu peltotyökoneteollisuus. Lypsykone- ja tila-automaatiomyyjät, asentajat ja huolto. Meijerit, myllyt, teurastamot ja leikkaamot, vähintäänkin osa lihakaupoista ja jalostamoista. Onhan noita.
Tämän ketjun perusteella jotkut ilmeisesti kuvittelee, että esim maito menee suoraan maatilalta kauppoihin ilman välikäsittelyjä ja maito muuttuu juustoksi ihan itsestään. Joku me maitopurkitkin valmistaa. Lista olisi ihan loputon jos kaikki pitäisi näille ääliöille kertoa.
Ne myös tuotetaan, kuljetetaan ja myydään.