Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ilmeisesti synnytyksessä tullut vauriota

Vierailija
01.02.2016 |

Nuorimmaiseni on jo 2,5-vuotias, mutta nyt vasta suostuin myöntämään itselleni ettei seksi enää tunnu niin hyvältä kuin ennen tätä viimeisintä synnytystä. Olen nuorempana synnyttänyt kaksi lasta, joiden jälkeen alapääni tuntui olevan herkempi ja vähintäänkin samanlainen kuin ennen synnytyksiä. Nyt lähempänä neljääkymppiä saimme sitten kolmannen. Synnytys oli aika raju ja nopea, sekä avautumis- että ponnistusvaihe. Ei repeämiä ja jälkitarkastuksessa kaikki ok. Pitkään alapää tuntui vieraalta ja erillaiselta, mutta niin se taisi tuntua myös edellisissä synnytyksissä.

Mutta yhdyntä ei vaan tunnu. Siis ihan vaginan suulla on kyllä tuntoa, samoin ihan perällä, mutta tuskin lainkaan siinä välissä. Osaan käyttää alapään lihaksiani ja jummppailen sen aluaan lihaksia säännöllisesti. Mutta en siis tunne mieheni penistä, vaikka kuinka pusertelisin -hän kyllä tuntee minun puserteluni... Yhdynnästä on tullut mitäänsanomatonta minulle. Itkettää. Ja vituttaa. Onko kohtalotovereita? Javoiko tälle mahdollisesti vielä tehdä jotain?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

Tiedän mistä puhut. Mulla tuli repeämiä, joihin synnärillä aikanaan katsottiin ettei tartte tikata. Siitä sitten kun paranin niin huomasin että esim emättimen suulla oleva repeämä oli arpeutunut ja se arpikudos oli miltein täysin tunnotonta. Toinen lapsi kun syntyi, repesin pahasti monesta kohtaa ja tikkejä jouduttiin laittamaan oikeasti kymmeniä. Nämä tikkien kohdat ja niiden ympärystät ovat jääneet tunnottomiksi. Kymmenen vuotta, eikä ole palautunut. Ennen pidin seksistä, nykyään muisto tuosta tuntuu olevan täysin absurdi. Mulle on gyne sanonut ettei voi mitään tehdä.

Vierailija
22/29 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap,

Tiedän mistä puhut. Mulla tuli repeämiä, joihin synnärillä aikanaan katsottiin ettei tartte tikata. Siitä sitten kun paranin niin huomasin että esim emättimen suulla oleva repeämä oli arpeutunut ja se arpikudos oli miltein täysin tunnotonta. Toinen lapsi kun syntyi, repesin pahasti monesta kohtaa ja tikkejä jouduttiin laittamaan oikeasti kymmeniä. Nämä tikkien kohdat ja niiden ympärystät ovat jääneet tunnottomiksi. Kymmenen vuotta, eikä ole palautunut. Ennen pidin seksistä, nykyään muisto tuosta tuntuu olevan täysin absurdi. Mulle on gyne sanonut ettei voi mitään tehdä.

Tää on kyllä karua. Eikö sulle ehdotettu mitään korjausleikkausta, niinkuin jollekin edelliselle tässä ketjussa? Jotenkin käsittämätöntä, että näin ison osa-alueen elämästä 'tuhouduttua' siihen ei saa mitään apua. Pelkkiä olankohautuksia vain. Hemmetti. Miten teidän parisuhde jaksaa tästä huolimatta?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/29 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43v ja sain nuorimmaiseni pari vuotta sitten. Silloin multa lähti tunto klitoriksesta vasemmalta puolen. Se on palautunut pikku hiljaa mutta ei ole vieläkään ihan normaali, siinä on tunnottomia kohtia, tosin melko pieniä.

Oman kokemukseni perusteella sanoisin että jumppaa lantionpohjalihaksesi niin kireiksi  kuin saat, pilates, punttisali, jne on hyviä keinoja. Sitten voimakas vibra. Se voi olla että emättimessäsi ei ole tuntoa ihan siinä pinnassa, mutta syvemmällä voi olla (niin kuin  minulla). Saatat tarvita vain paljon voimakkaampaa stimulointia.

Siis silloin viimeisimmän synnytykseni jälkeen niissä tunnottomissa kohdissa oli kuitenkin tuntoa syvällä 'jossain', ja ihan pieni stimulointi ei riittänyt, mutta nyt se on vähän palautunut ja tuntuu jo vähän paremmin. Jos niitä hermoja siellä syvällä pitää vähän herätellä?

Vierailija
25/29 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 43v ja sain nuorimmaiseni pari vuotta sitten. Silloin multa lähti tunto klitoriksesta vasemmalta puolen. Se on palautunut pikku hiljaa mutta ei ole vieläkään ihan normaali, siinä on tunnottomia kohtia, tosin melko pieniä.

Oman kokemukseni perusteella sanoisin että jumppaa lantionpohjalihaksesi niin kireiksi  kuin saat, pilates, punttisali, jne on hyviä keinoja. Sitten voimakas vibra. Se voi olla että emättimessäsi ei ole tuntoa ihan siinä pinnassa, mutta syvemmällä voi olla (niin kuin  minulla). Saatat tarvita vain paljon voimakkaampaa stimulointia.

Siis silloin viimeisimmän synnytykseni jälkeen niissä tunnottomissa kohdissa oli kuitenkin tuntoa syvällä 'jossain', ja ihan pieni stimulointi ei riittänyt, mutta nyt se on vähän palautunut ja tuntuu jo vähän paremmin. Jos niitä hermoja siellä syvällä pitää vähän herätellä?

Mielenkiintoinen ajatus. Täytyy testata. Kiitos tästä :)

Vierailija
26/29 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tähänkin joku korjausleikkaus on tehty.

Minulla yksi lapsi, nuorena saatu, aikaa jo 18 vuotta. Korjausleikkaus tehty, kesti parempana vain pari vuotta ja tuntoahan tuo ei takaisin tuonut. Kyllä katkeroittaa.

Vierailija
27/29 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän lienee noiden naisten laita, joilla on toistakymmentäkin synnytystä. Onkohan römpsässä vielä tuntoa jäljellä?

Vierailija
28/29 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, kokeile niin, että virtsarakkosi on täynnä kun harrastatte seksiä miehesi kanssa. Ja pyydä samalla miestäsi painamaan toisella kädellä vatsaasi kuopalle, samalla kun vibralla hieroo g-pistettäsi. Ja siis et voi pissata vaikka olisikin hätä!

Minulla myös siis emättimessä tunnottomuuta, ja saan emätinorgasmin siten, että makaan mahallani paksun tyynykasan päällä mikä painaa vatsani sisään, kova pissahätä, sitten mies takaa päin työntää emättimen etuseinämään :D  vähän viritystä näin vanhemmalla iällä. Nuorempana olin paljon herkempi.

Vierailija
29/29 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Kuin patonkia heiluttaisi porttikongissa. Homman voi korjata tuntuvaksi leikkauksella, suosittelen. Minulle tehtiin tuo toimenpide 42v. Gynekologi laittoi lähetteen ja emättimen takaseinä kiristettiin.

Minkä tyyppisiä vaurioita sulla oli? Eikö leikkauksessakin ole riskinsä? Miten kauan aikaa sinulla oli mennyt synnytyksestä tähän leikkaukseen? Tuntuuko nyt 'normaalilta'?

ap

-sori, mun kysymystulvat. Tahdon vain niin mielelläni hahmottaa tätä tilannetta ja löytää jonkunlaisen ratkaisun/ ratkaisuja.

Ei ole muita ratkaisuja kuin leikkaus. Venähtäneet ja revenneet paikat eivät korjaannu jumpilla, silloin kun ne eivät niihin auta. Ja gynelogi, joka sanoo, ettei mitään voi tehdä, ei ole alansa ammattilainen. Tällä asialle voi ja pitääkin tehdä. Jos yhdyntä ei tunnu enää miltään, se ei ole tyydyttävää kummallekaan, ja silloin pitää hakea apua. Minulle tehtiin rectocele, emättinen takaseinämän korjaus. On myös olemassa leikkaus, jossa korjataan etuseinämää. Joskus täytyy korjata molempia puolia. Hakeuduin leikkaukseen kärsittyäni noista ongelmista, joita täälläkin on lueteltu, vasta 6v viimeisen synnytyksen jälkeen. Liian myöhään, olisin mennyt aikaisemmin, jos olisin tiennyt lopputuloksen. Erittäin onnistunut operaatio, tuntoherkkyys tuli takaisin, myös miehelle, koska paikat eivät olleet enää niin löysät. Ei tarvinnut enää kysyä, että onko se jo siellä ;)

Kudokset venyvät, tulokset eivät aina ole pysyviä. Leikkaukseen ei kannata hakeutua, jos aikoo vielä hankkiutua raskaaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi