Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison pienen lapsen hoitaminen vauvakuumeessa. Onko ok kieltäytyä?

Vierailija
01.02.2016 |

Tähän saakka olen hoitanut miehen kanssa yhdessä, silloin kun lapsi täällä meillä on ollut. Haluaisin meille yhteisen lapsen, mutta mies ei halua lasta kanssani.

Tuntuu jotenkin todella pahalta, että minä täällä nyt sitten miehen kanssa hoitelen yhdessä tuota hänen ja exänsä lasta. Voinko mielestänne seuraavalla kerralla jättää hoitamatta ja sanoa miehelle, että sinun lapsi, hoidappa itse.

Olen aivan surun murtama kun mies ei halua lasta kanssani, hänen lapsilukunsa on kuulemma täynnä. Miestä en aio vaihtaa, joten olen sitten ilman lasta, entisestä liitosta minulla on pari lasta jo ennestään.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sulle on varmaan sit OK, että miehesi "jolla on lapsiluku täynnä" ei hoida noita sun lapsiasi ollenkaan? Onhan tämä provo onhan, ei noin tyhmää naista voi ollakkaan...

Vierailija
2/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit.

Mitä sä sen äijän kanssa teet jos teillä on noin eri tavoitteet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sulle on varmaan sit OK, että miehesi "jolla on lapsiluku täynnä" ei hoida noita sun lapsiasi ollenkaan? Onhan tämä provo onhan, ei noin tyhmää naista voi ollakkaan...

Mun lapset eivät ole enää "hoidettavassa" iässä. Tälle miehen lapselle pitää vielä vaihtaa vaippoja jne.

Vierailija
4/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teilläkin kuviot...

Vierailija
5/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nopeasti sun miehes oikein on hypännyt uuteen suhteeseen kanssasi?

Vierailija
6/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mielestäni tässä kietoutuu yhteen (ihan ymmärrettävästi) kaksi eri asiaa.

Ensinnäkin, jos miehesi ei enää lapsia halua ja sinä haluat olla hänen kanssaan, niin sinun on hyväksyttävä, ettet enää saa lisää lapsia.

Se, miten paljon hoidat miehesi lasta, on sitten toinen asia. Mielestäni päävastuu lapsesta kuuluu olla lapsen vanhemmilla, mutta mielestäni et voi elää miehesi kanssa ja sanoutua täysin irti vuorovaikutuksesta hänen lapsensa kanssa. Arjen vastuun (ruoka, pyykit, peruhuolto) voit huoletta jättää miehen harteille, mutta mielestäni sinun pitää kohdella lasta ystävällisesti ja hyvin ja osoittaa jonkinlaista kiinnostusta häneen.

Vierailija
7/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet jo ihan iso tyttö ja sinun ei tarvitse esim. äidiltäsi kysyä lupaa mennä ulos leikkimään.

Vierailija
8/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitäkin lapsia :-( Kyllä heidän oikeuksiin kuuluu joutua tälläisen vallankäytönkohteeksi mikä perheen sisällä kenenkin vastuulle kuuluu.

Vierailija
9/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako onnistua pitemmän päälle, vai katkeroidutko, ja mitä jos teille tuleekin ero sitten, kun sä et voi enää lapsia hankkia? Mietihän nyt vielä uudestaan, kuulostaa melko vaikealta yhtälöltä, miehellä korkeintaan taaperoikäinen lapsi exän kanssa, sulla vauvakuume, ja teidän tarpeet ei tunnu kohtaavan.

Vierailija
10/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain halua vauvakuumeessa olla pienen pääasiallinen hoitaja tietäen etten ikinä enää voi saada omaa pientä. Minä olen se joka vaihtaa vaipat, syöttää jne. Tämän ajattelin jättää kokonaan miehelle, kyllä minä mielelläni lapsen kanssa leikin jne. Ihan vauvasta asti käynyt meillä

Vierailija
11/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä "kostaisit" lapselle sen, että mies ei halua lasta sinun kanssasi? Ei lapsi ansaitse sitä, että sinä katkeroituneena näet lapsessa sinun kaatuneet haaveet ja unelmat. 

Vierailija
12/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vain halua vauvakuumeessa olla pienen pääasiallinen hoitaja tietäen etten ikinä enää voi saada omaa pientä. Minä olen se joka vaihtaa vaipat, syöttää jne. Tämän ajattelin jättää kokonaan miehelle, kyllä minä mielelläni lapsen kanssa leikin jne. Ihan vauvasta asti käynyt meillä

Olispa jännä tietää koko suhdesoppa. Jos miehellä toisen kanssa lapsi, joka kuitenkin vauvasta asti käynyt teillä? Eikä hän siis edes hoida tätä vai mitäkä?

Vierailija
13/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI olet pääasiallinen hoitaja miehesi lapselle?! Eikö miehes osaa vai eikö huvita? Kyllä noi hommat kuuluu miehellesi!

Vierailija
14/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö itse näe omaa itsekkyyttäsi ja "omistamisen" tarvettasi?

Perhepiirissäsi on pieni lapsi joka tarvitsisi hoitoa, mutta et voi hoitaa kun se ei ole "omasi". Hakeudu mielenterveyshoitoon!

Vierailija
15/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko vaihdat miestä ja teet vielä lapsen tai hoidat lasta miehesi kanssa ottamatta päävastuuta tai olet ilkeä äitipuoli ja eroatte jonkin ajan kuluttua.

Vierailija
16/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on eronnut exästään kun lapsi ollut vasta ihan vauva, muuttanut suoraan ap:n kanssa yhteen ja jättänyt vauvan hoidon ap:lle? Ja ap:lla on nyt hinku saada tämän "aarre mieheksi" -tyypin kanssa yhteinenkin lapsi hetinyt?

Näen tilanteessa vain onnistumisen mahdollisuuksia. Not.

Vierailija
17/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiko olet? Viaton lapsen tasolle typistetty tahdoton olento vailla vastuuta nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sortoa ja epätasa-arvo aitaa.

Etkö kuitenkin ole ihan toimiva subjekti, joka on omilla arvioilla, päätöksillä ja valinnoilla sitä lasta hoitanut?

Vierailija
18/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti hoitanut...asetu sen lapsen asemaan miltä hänestä tuntuu, jos nyt käännät hänelle selkäsi? Mitä väliä sillä kuka sille miehelle on jalkansa levittänyt, kun puhutaan siitä että kaikki aikuiset ovat vastuussa vanhempina lapsista.

Vierailija
19/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmettä? Miksi sinä vastaat taaperon perushoivasta eikä isänsä? Ihan vauvakuumeesta riippumatta tuo on isän tehtävä pääasiallisesti, toki puoliso voi auttaa tarvittaessa. Ärsyttää tuollaiset miehet.

Vierailija
20/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat ap olla perheenrikkoja... vienyt lapselta isän ja yhtenäisen perheen. Millä muuten selitetään se, että vaippaikäisellä lapsella on jo äitipuoli. Kylläpä olet itsesi oikein loistavaan rakoon ängennyt. Oletko miettinyt yhtään osuuttasi, ei ihme, ettei mies halua lisääntyä kanssasi. Tähän soppaan hankkiudu vielä salaa raskaaksi.

Ja kehtaat vielä valittaa kun joudut hoitamaan. Tuon lapsen äitinä en antaisi lasta sulle ja ukolle lainkaan..