Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, lentolipu(i)ssa etunimet kirjoitettu yhteen

Vierailija
01.02.2016 |

Olen varannut kahden eri palvelun kautta lentolippuja ja näköjään kaikissa lentolipuissani kaikki etunimeni on kirjoitettu yhteen, vaikka olen täysin varma että varaustilanteessa olen sen välilyönnin sinne oikeisiin väleihin lykännyt. Onko kellään kokemusta tästä, oletteko vastaavassa tilanteessa korjauttaneet virheen vai antaneet vain olla? Kyseessä Euroopan ulkopuoliset lennot.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja otanko yhteyttä lentoyhtiöön (emirates) vai palveluun jonka kautta lennon ostin (bravofly) ?

-ap

Vierailija
2/30 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kirjoitetaan aina yhteen lentolippuihin eli voit ihan huolettomin mielin lähteä matkalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimessä saa olla 3 virhettä. Joten nou hätä. Ja öökkösten puutetta en edes virheeksi laskisi.

Vierailija
4/30 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh okei kiitos paljon :D

-ap

Vierailija
5/30 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EUn ulkopuolelle lennettäessä nimien pitää olla kuten passissa (välimerkin kera). Mulla ei ole koskaan käynyt noin, vaikka olen antanut molemmat etunimet. Suosittelen ottamaan yhteyttä palveluntarjoajaan jolta liput ostit, ja tarkistamaan pitääkö liput kirjoittaa uudelleen. Parempi katsoa, kuin katua palvelutiskillä / lähtöportilla kun koneeseen pääsy on evätty.

Vierailija
6/30 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistin niin tosiaan, kaikissa 3 lipussa tosiaan etunimet on väärin, Mallia XxxXxxXxxx kun pitäis olla Xxx Xxxx Xxxx. Miten voi olla näin huonoa tuuria että kaikkiin kirjoitettu noi väärin. Oon tällä hetkellä ulkomailla ja bravoflyn asiakaspalveluun soittaminen maksaa näköjään 6 euroa, eihän toi nyt oikeastaan ole summa eikä mikään mutta vähänhän se ketuttaa joutua maksamaan heidän virheensä takia. :/ Myös expedia tehnyt saman kämmin vaikka kyseessä suomalainen (?) yhtiö.

Vierailija
7/30 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on usein lentolipussa lukenut etunimet yhteen kirjoitettuna. Eipä ole haitannut matkantekoa.

Vierailija
8/30 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun etunimessä on väliviiva ja sukunimessä heittomerkki. Aina ei kumpaakaan hyväksytä varatessa. Silti on aina koneeseen päästetty

Vierailija
9/30 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotenkin nyt hiipii pelko perseeseen, taidan huomenna uhrata sen 6 euroa ja soitella bravoflylle varmuuden vuoksi. Kiitos kaikille vastauksista!

-ap

Vierailija
10/30 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että sinulla on pitkä nimi niin ei mahtunut lentolipuun (rajallinen määrä lentolippukentässä mutta verkossa saat kirjoittaa niin pitkästi kun voit)

Vierailija
11/30 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ite hermoilisi. Mulla on joskus lukenut lipussa MR MS sijasta vaikka satavarmasti olen MS valinnut. Kunhan nimesi on passissa sama xxxx xxxx xxxx eikä yyyy yyyy yyyy niin ei mitään hätää vaikka on yhteen putkeen

Vierailija
12/30 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että sinulla on pitkä nimi niin ei mahtunut lentolipuun (rajallinen määrä lentolippukentässä mutta verkossa saat kirjoittaa niin pitkästi kun voit)

Aivan tosiaan, enpä tuota tullut ajatelleeksi. Etunimissä (välilyönteineen) on 15 kirjainta.

-ap

Vierailija
13/30 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin kauniiseen käteen ja soittamaan. Parempi varmistaa kuin katua

Vierailija
14/30 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun googlaa lentolipussa nimi väärin niin tulee tosi paljon tuloksia, tässä esim. :

http://www.studio55.fi/matkailu/article/lakimies-tarkkana-lentoja-varat…

http://www.finnair.com/fi/fi/faq/plan-and-shop/manage-booking/what-do-i…

Se että jollain ei ole ollut mitään ongelmia vastaavassa tilanteessa ei tarkoita etteikö sinulla kuitenkin voisi olla. Siksi kyllä suosittelisin varmistamaan lentoyhtiöltä tai myyjältä, vaikka tuossa voi hyvinkin olla joku tekninen (liian lyhyt kenttä) syy. Itsellä esim. on tullut tuon aiemmin mainitun MR / MS valinnan kautta sukupuoleksi mies Finnairin lippuun, vaikka ainakin omasta mielestäni syötin MS. Kun tsekkasin Finnairilta niin he sanoivat että kyllä pitää korjata - EUn sisällä kuulemma voi mennä läpi riskillä mutta EUn ulkopuolelle ei, ja lennot oli Thaimaahan joten korjautin sen. Lipun muutosmaksu oli 75 euroa ja mielestäni se oli loppupeleissä pieni hinta siitä että pääsin turvallisin mielin matkaan ilman pelkoa siitä että loma tyssää lentokentälle jommassa kummassa päätä.

Vierailija
15/30 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Et kai ole ollut niin typerä, että olet varannut lentoja Bravoflyn kautta?

2. Etunimet tulevat usein lentolippuun yhteen kirjoitettuna. Sen takia ei kannata ryhtyä minnekään soittelemaan.

3. Sukupuolen pitää olla oikein.

Terveiset matkahallinnosta

Vierailija
16/30 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppa sitten ap miten kävi, muutitko lipun vai pääsitkö matkaan sellaisenaan (ja meni matka ongelmitta). Täällä tuntuu nyt olevan montaa mielipidettä :)

Vierailija
17/30 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Et kai ole ollut niin typerä, että olet varannut lentoja Bravoflyn kautta?

2. Etunimet tulevat usein lentolippuun yhteen kirjoitettuna. Sen takia ei kannata ryhtyä minnekään soittelemaan.

3. Sukupuolen pitää olla oikein.

Terveiset matkahallinnosta

1. Kyllä olin, aiemmin ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia :)

2. Ok, kiitos!

3. Se on kaikissa oikein.

-ap

Vierailija
18/30 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miestä ei päästetty koneeseen (Finnair, New York) tuollaisessa tapauksessa. Tapahtui 2 v sitten. Piti tehdä lähes 100 euron korjaus.

Vierailija
19/30 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et voi ottaa asiasta selvää ja kysyä sieltä, mistä liput hankit? Tässä ketjussa on kuitenkin tullut todella ristiriitaista tietoa.

Vierailija
20/30 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et voi ottaa asiasta selvää ja kysyä sieltä, mistä liput hankit? Tässä ketjussa on kuitenkin tullut todella ristiriitaista tietoa.

Mistä sinä tiedät aionko ottaa selvää vai en? Kyllä, aion ottaa yhteyttä Bravoflyhyn ja Expediaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme