Vierailija

Kaipaisin apuja joltakin asiasta enemmän tietävältä.

Voiko siis Suomessa yhden kaupungin sisällä lähetetystä kirjeestä nähdä, mistä tarkalleen ottaen kirje on lähetetty? Entä voiko yksittäisestä postimerkistä nähdä, mistä se on ostettu - onko niissä jotakin koodia tms.? Eikös postimerkit ole aikalailla samat kaikissa puodeissa, siten, että samoja postimerkkejä voi löytää ympäri Suomea tiettynä aikana?

Kiitos paljon vastauksista.

• ylös 0
  • alas 11

Kommentit (17)

Vierailija

Muista laittaa kumihanskat käteen käsitellessäsi kirjettä. Ja älä missään nimessä nuolaise kirjekuorta tai postimerkkiä kiinni.

• ylös 33
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei voi.

Ei voi? Eli siinä ei ole mitään koodia tai mitään ja postimerkit ei merkittävästi vaihtele kauppojen välillä?

Vierailija

Postileimassa on sen paikan nimi, jossa se on postikeskuksessa käsitelty. Joten jos nyt haluat varmasti olla salaperäinen tässä touhussasi, muista: osta ihan uusia kuoria pakkauksessaan ja postimerkit kanssa, älä koske paljain käsin kumpiinkaan. Kostuta merkki vaikka jollain pullovedellä, ettei NCIS rikoslaboratorio voi veden kemiallisesta koostumuksestakaan paikantaa kirjettäsi juuri sinuun. Aja 500 km vähintään vieraaseen kaupunkiin jossa jätät kirjeen. Muista naamioitua ettet jää valvontakameroista kiinni. Peitä autosi rekkari jotenkin ovelasti. Muista polttaa kaikki vaatteesi jota olet The Kirjeenpudotusmatkalla käyttänyt.

Eiku...

• ylös 49
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.

Ei voi? Eli siinä ei ole mitään koodia tai mitään ja postimerkit ei merkittävästi vaihtele kauppojen välillä?

No ei ole, mitä oikein ajat takaa.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Ei voi nähdä, mistä on lähetetty. Postin   auto kerää kirjelaatikoista postit yhteen säkkiin ja vie ne lähimmälle postilajittelukeskukselle. Esimerkiksi Keravalta viedään Pasilaan, Helsinkiin. Siellä ne leimataan ja lähes koko Etelä-Suomesta kerätty posti leimataan Helsingin leimalla.

Niin ja postimerkkiä ei kannata nuolaista eikä mihinkään kirjeeseen tai sisältöön koskea kuin hansikkain. Sen sijaan on valetta, että kuoren sisälle menisi niin paljon hengitysilmaa, että dna paljastuu. Mutta kannattaa silti hönkäillä pois päin kun sulkee kirjettä. Ainahan valkosipulin haju voi paljastaa lähettäjän.

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Kiitos vastauksista.

En siis itse ole mitään kirjettä lähettämässä, vaan minun on väitetty lähettäneen nimettömän kirjeen jonka kanssa minulla ei ole mitään tekemistä sillä perustein, että postimerkki oli muka ostettu kotini viereisestä kioskista ja käsiala muistutti omaani.

Turhauttavaa.

ap

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Postileimassa on sen paikan nimi, jossa se on postikeskuksessa käsitelty. Joten jos nyt haluat varmasti olla salaperäinen tässä touhussasi, muista: osta ihan uusia kuoria pakkauksessaan ja postimerkit kanssa, älä koske paljain käsin kumpiinkaan. Kostuta merkki vaikka jollain pullovedellä, ettei NCIS rikoslaboratorio voi veden kemiallisesta koostumuksestakaan paikantaa kirjettäsi juuri sinuun. Aja 500 km vähintään vieraaseen kaupunkiin jossa jätät kirjeen. Muista naamioitua ettet jää valvontakameroista kiinni. Peitä autosi rekkari jotenkin ovelasti. Muista polttaa kaikki vaatteesi jota olet The Kirjeenpudotusmatkalla käyttänyt.

Eiku...

Muista myös se ettei omalla printterillä kannata tulostaa sitä kirjettä. Printterit printtaa paperiin pienenpieniä salaisia koodeja joista selviää kaikenlaista ykstyiskohtaista tietoa printtaajasta... Ja tämä ei ole edes sarkasmia...

http://www.digitoday.fi/tietoturva/2005/12/12/tulostin-ja-kopiokone-voiv...

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Ette te kanssa mitään tiedä. Postimerkkeihin on kaiverrettu oikeaan yläkulmaan erittäin pieni numerosarja joka kertoo että mistä postikonttorista tai r-kiskasta tai kirjakaupasta tms. se on myyty. Tätä numerosarjaa voi etsiskellä vahvalla suurennuslasilla hyvässä valossa.

Miksi te luulette että postimerkkiharrastajat tutkivat niitä merkkejään aina suurennuslaseilla?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.

En siis itse ole mitään kirjettä lähettämässä, vaan minun on väitetty lähettäneen nimettömän kirjeen jonka kanssa minulla ei ole mitään tekemistä sillä perustein, että postimerkki oli muka ostettu kotini viereisestä kioskista ja käsiala muistutti omaani.

Turhauttavaa.

ap

Nyt sun on kerrottava koko tarina!

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.

Turhauttavaa.

ap

Nyt sun on kerrottava koko tarina!

Niin on!

Vierailija

jos aiot lähettää jollekkin asiatoman kirjeen, niin pari kuukautta aikaisemmin ostat kirjemerkit toiselta paikkakunnalta. kun lähetät kirjeen, menet toiselle paikkakunnalle jossa tiputat kirjeen oranssiin laatikkon. tuolla tavalla kannattaa tehtä jos foliohattu kiristää päätä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.

Turhauttavaa.

ap

Meinaatko että ne siellä kioskissa painaa omat postimerkit omilla koodeillaan?

Vierailija

Ei voi nähdä mistä merkit on ostettu, myöskään leimasta ei enää nykyisin voi päätellä mitään. Minulle on tullut tänä vuonna Helsingissä leimattuja kirjeitä, asun pääkaupunkiseudulla ja kirjeet ovat lähteneet matkaan eri maakunnista ja leimoissa pitäisi olla Kuopio jne. Postimerkkien kerääjät ovat aikaisemmin pyytäneet merkkeihin leimoja posteissa, mutta en tiedä voiko nykyisin edes saada leimaa postin tiskillä.

Vierailija

Tulee mieleen Tuksun naapurilleen lähettämät rotanraadot, mutta ne taisi viedä ihan käsin ilman postimerkkejä. Ja tussilla piirretyt koukerot olivat ihan tunnistettavia. Onko näistä nyt käsillä jokin oikeidenkäynti? Ja milloin se jo annettu linnatuomio koittaa istuttavaksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.

Turhauttavaa.

ap

sanot väittäjälle että, jollei perättömien väitteitten levittäminen lopu, niin menet käymään poliisiin juttusilla.

Vierailija

R-kioskeilla on paljon erilaisia tehtäviä: kahvinmyyntiä, karkkikauppaa, limsanmyyntiä, veikkauskuponkien leimaamista, lehtimyyntiä ja vielä niiden postimerkien painamista. 

(En tiennyt, että printteri jättää tietoja papereihin. Liimaan jatkossa lehdistä hanskat kädessä leikkaamani tekstit valkoiselle paperille ja lopetan printtaamieni herjauskirjeiden lähettämisen.) 

Ap, olen pahoillani siitä, että foliohattuinen ihminen syyttää sinua täysin turhasta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat