40-luvun Aihe Vapaa
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa vetää pimennysverhot eteen. Taas oli yksi naapuri unohtanut. Kävin huomauttamassa.
Hyvä kun muistutit!
Kauankohan tätä ruokapulaa ja rajoituksia vielä kestää ? Ei oikein uskaltaisi maalta lähteä sukulaisilta hakemaan. Ottavat kuulemmma kiinni salakuljetuksesta.
Mies ollut pian 2 vuotta rintamalla ja raskauteni alkaa kohta näkyä - neuvoja miten selitän kyläläisille ??
Vierailija kirjoitti:
Kauankohan tätä ruokapulaa ja rajoituksia vielä kestää ? Ei oikein uskaltaisi maalta lähteä sukulaisilta hakemaan. Ottavat kuulemmma kiinni salakuljetuksesta.
Luulen että aika kauan vielä...
4 eikö muka miehesi ole kotilomilla käynyt? Nyt en oikein usko sua.
Apua!!! Mikä lastani vaivaa? Tuntuu kuumalta ja iholle on noussut isoja vesikelloja. Onko rutto saavuttanut meidänkin kylän? Palstapuoskarit vastatkaa. (vuosi 40 jkr).
Vierailija kirjoitti:
Mies ollut pian 2 vuotta rintamalla ja raskauteni alkaa kohta näkyä - neuvoja miten selitän kyläläisille ??
Jos koittasit sanoa , että miehesi kävi lyhyellä lomalla , ja tapasit hänet jossakin muualla. Olisiko sinun mahdollista muuttaa paikkakuntaa ? Helpottaisiko se tilannetta.
Se on tuo meiän talon keski-ikä sellaista 24 vuatta, keuhkokuume se tahtoo taivan kotohon liian monen viiä.
Meidän kylässä on pappi käynyt viikolla tuomassa viestin jo Rantasille, Lehtisille ja Mattilaan. Pelkään hirveästi että se tulee huomenna meille, kun ovat samassa joukkueessa vissiin kaikki... Kirje tuli kyllä eilen mutta päiväys oli kaksi viikkoa sitten.
Meidän lapset lähti eilen Ruotsiin.
Vierailija kirjoitti:
Wtf😯
Meillä huhutaan jostain hemmosta, joka osaa taikoa. Muuttaa vedet viiniksi ja sitä rataa. Mikä on Ruotsi?
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin lähtivät jo koku aika sitten. Tosin nyt ovat kirjoitelleet kirjeitä kotiin, jossa kertovat Ruotsin olleen pettymys; ruoka on pahaa, heille annetut vaatteet eivät miellytä ja kaiken huipuksi joutuvat tekemään pieniä askareita perheessä jossa asuvat.
Voitteko siis kuvitella?! Pitänee ottaa muksut pikimmiten takaisin kotiin, eihän tuollaista nyt sentään tarvitse kenenkään sietää..
Kuulkaas, olettekos kuulleet radiosta sellaisen laulun kuin Kodin kynttilät? Sanoja en vielä osaa, kun olen sen vasta kaksi kertaa kuullut. Se on hieno laulu. Toivon teille, että sen kuulisitte ja se toisi teille valoa. Siunausta teille.
Öööhh...
40-luku on vähän eri juttu kuin 1940-luku. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wtf😯
Meillä huhutaan jostain hemmosta, joka osaa taikoa. Muuttaa vedet viiniksi ja sitä rataa. Mikä on Ruotsi?
Miksi sie vain kirjaimia kirjoitat? Et tainnut huomata, että kirjoitit tuohon kirjaimet wtf. Niitähän sattuu kaikille. Ruotsi on naapurimaa, kun toisella puolella on Neuvostoliitto.
Mikä avuksi kun vaimoni laiskottelee siivoamisen ja ruanlaiton suhteen? Olen antanut hänelle piiskaa ja avokämmenellä poskelle, mutta vieläkin niskuroi.
Vierailija kirjoitti:
Öööhh...
40-luku on vähän eri juttu kuin 1940-luku. Ei mulla muuta.
Mites sie nyh höpijät. Et kai sie meinaa että tässä nyt oltais missään pannukakun reunalla. Ettet vaan olis ottanut väkeviä, sus siunoon.
Päästäänköhä myö ennää koskaa takas Karjalaa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä avuksi kun vaimoni laiskottelee siivoamisen ja ruanlaiton suhteen? Olen antanut hänelle piiskaa ja avokämmenellä poskelle, mutta vieläkin niskuroi.
Mikäs isäntä sie tuollainen luulet olevas, häpiä. Ei se vaimo vitsalla toimi, pussata sitä pittää ja ottaa vyötäiseltä kiinni.
Muistakaa vetää pimennysverhot eteen. Taas oli yksi naapuri unohtanut. Kävin huomauttamassa.