Kassan välikapula
Ihmetyttää kun kanssa-asiakkaat eivät osaa käyttää välikapulaa. Minusta kaiken järjen mukaan edellä oleva laittaa välikapulan omien ostoksien perään. Tänään marketissa opetin edellä olevaa laittamalla omat ostokset ihan edellä olevan ostoksien päälle,jopa osasi laittaa välikapulan.
Kommentit (37)
Taas elämää suurempi ongelma. Jos mua edellä oleva ei huomaa kapulaa laittaa, sitten laitan sen itse. Eikä harmita pätkääkään!
Vierailija kirjoitti:
Sen takana tulevan pitää odottaa, että edellä oleva saa kaikki ostokset hihnalle ja sitten laittaa sen kapulan. Epäkohteliasta tunkea omia ostoksia samaan aikaan hihnalle.
Ekan kerran palstalla oon tästä kuullut, ikinä ei omalle kohdalle tollasta oo osunu.. :o
Siihen kapulaan ei aina yletä, kun ihmiset ei anna tilaa, että saisin sen sieltä kurotettua.
Ei ole mitään sääntöä kuka sen kapulan laittaa. Usein seuraava jo alkaa lappamaan niitä omia ostoksiaan kanssahihnalle ennen kuin edellinen osaanut kaikkea laitettua. Kyllä se on sen jälkimmäisen tehtävä silloin se kapula laittaa.
Minä laitan kapulan seuraavaa vartenkin. Erikoiset aspergerit eivät laita kapulaa toista varten.
Se asiakas oli jo laittanut omat ostokset hihnalle ennen kuin laitoin omani ja välikapulaa ei näkynyt. En ottanut kapulaa ja naputtanut sitä ostoskärryyn ja kysynyt että tietääkö hän mikä se on, olen niin tehnyt usein. Tuo toimi tehokkaammin.
Joskus ajatuksissani en huomaa laittaa kapulaa, kun monesti siinä ostoksia hihnalle lapatessa alkaa miettimään, että unohdinkohan nyt jotain tms.
mua ärsyttää suuresti tämä. varsinkin jos jonossa mua edellä oleva on pitkä ihminen joka vois vaa ojentamalla laittaa sen kapulan siihen ostostensa perään. mä oon 155cm pätkä enkä aina yletä siihen kapulaan jos se ei oo siinä hihnan päässä. pari kertaa oon iha tahallani tönässy edessä olevaa siirtymään ja kurkottanu melkein sen ostosten päältä sen saamerin kapulan sieltä.
Laitan aina kapulan omien ostosteni perään. Jos edellä oleva ei ole sitä tehnyt, niin se voi kyllä maksaa minunkin ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään sääntöä kuka sen kapulan laittaa. Usein seuraava jo alkaa lappamaan niitä omia ostoksiaan kanssahihnalle ennen kuin edellinen osaanut kaikkea laitettua. Kyllä se on sen jälkimmäisen tehtävä silloin se kapula laittaa.
Siinä kapulassa lukee että seuraava asiakas, edellinen asiakas siis laittaa kapulan.
Mä pistän aina omien ostosten perään. Ärsyttää kun jotkut ei laita, ja joutuu kurottelemaan kahteen kertaan, varsinkin tälleen viimesillään raskaana. Loogisinta se tosiaankin on näin - ethän sä halua maksaa seuraavan ostoksia?
Työskentelen itse kassana. Tiedättekö miten raivostuttavaa on, kun vain joka kolmas käyttää kapulaa? Aina joutuu olla pahottelemassa, että ai nää ei ollut enää teidän, sorry. Mikä siinä kapulan käytössä on niin hankalaa? Ja ei, se ei riitä, että jätät välin seuraavan ostoksiin. Jotkut jättää omienkin ostostensa väliin välejä. En mä lähe kyselemään joka tuotteen kohdalla, että oliko tämä vielä sun? Entä tämä?
Tippaleivät rakentaa kapuladraamaa. VMP!
Ja mä oon kuvitellut olevani nipo ja stressaavani liian pienistä asioista. Tekee hyvää lukea miten jotkut vasta stressiä osaavatkin ottaa, vaikka siitä kassa kapulasta.
Eikö kassa voi sanoa jämäkästi että tuohon väliin kuuluu kapula?
Minulle on aivan sama kumpi sen kapulan laittaa. Tärkeintä että se laitetaan, koska kassa ei voi tietää mitkä ostokset kuuluvat kenellekin.
Vierailija kirjoitti:
En muista että kohdalleni olisi koskaan osunut tuollaista. Käymme varmaan eri kaupoissa.
Laitan aina omien ostosten perään sen kapulan ja ärsyttää niin suunnattomasti ne, jotka sitä ei itse laita. XD
Kerran edellä oleva laittoi kapulan väliin ja minä laitoin pienen raon jälkeen omani, kun olin ostamassa tupakkaa tms. eli hihnalla ei ollut muita ostoksia. Tällä siis yritin kertoa, että mulla on jotain ostettavaa vaikka hihnalla ei mitään ollutkaan. Takana oleva tantta sitten otti sen "turhan" kapulan pois ja alkoi lastata omia ostoksiaan hihnalle. Totta kai kassa sitten alkoi koodaamaan niitä tantan ostoksia luullen niiden olevan minun.. Nämä on näitä maailman pienimpiä asioita, jotka ärsyttää niin pirusti! :-D
Vierailija kirjoitti:
Eikö kassa voi sanoa jämäkästi että tuohon väliin kuuluu kapula?
Huono asiakaspalaute on siinä vaiheessa taattu. Ihan sama miten kivasti yrittäisi sanoa, että käyttäisittekö kapulaa, kiitos... Ja kun tosissaan 2/3 asiakkaista eivät sitä käytä, niin siinähän sitä oot kokoaika neuvomassa.
Huh, onpa mukava olla äitiyslomalla :)
Sen takana tulevan pitää odottaa, että edellä oleva saa kaikki ostokset hihnalle ja sitten laittaa sen kapulan. Epäkohteliasta tunkea omia ostoksia samaan aikaan hihnalle.