Onko 70 kiloinen nainen lihava?
Kommentit (53)
Lääketieteellisen määritelmän mukaan lihavuus alkaa BMI 30 ylöspäin eli jos on 153cm tai pidempi, ei ole 70 kiloisena lihava. BMI 25-30 on lievä ylipaino, ei lihavuus.
BMI ei ota kantaa kehon koostumukseen, eli lihaksen ja rasvan suhteeseen.
Esim. painonnostaja Anna Karrila on 160cm pitkä ja painaa 82,5kg jolloin BMI on 32 eli lihavuuden puolella. Rasvaa tämän naisen kehossa ei kuitenkaan juuri ole.
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
On todella lihava. Jo 180cm naiselle tuo on iso paino. Miesten kuuluu painaa tuon verran, ei naisten!
Ehdottomasti näin. En ymmärrä näitä alapeukutuksia. Johtuuko siitä että suurin osa täällä on ylipainoisia? Onko se niin vaikea hyväksyä tosiasiaa että ylipaino ei ole tervettä eikä kaunista katseltavaa?
Esimerkkinä itse olen mies 180/73kg ja moni on kysynyt käytänkö steroideja koska olen niin iso ja lihaksikas.
180cm pitkällä 70kg naisella bmi olis 21.6. Eli aivan normaalipainoinen.
Yleensä keskimittainen (n. 165 cm) 70-kiloinen nainen on pullukka, mutta ei lihava kuitenkaan. Lyhyt 70-kiloinen nainen on usein läski, pitkä harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Lääketieteellisen määritelmän mukaan lihavuus alkaa BMI 30 ylöspäin eli jos on 153cm tai pidempi, ei ole 70 kiloisena lihava. BMI 25-30 on lievä ylipaino, ei lihavuus.
BMI ei ota kantaa kehon koostumukseen, eli lihaksen ja rasvan suhteeseen.
Esim. painonnostaja Anna Karrila on 160cm pitkä ja painaa 82,5kg jolloin BMI on 32 eli lihavuuden puolella. Rasvaa tämän naisen kehossa ei kuitenkaan juuri ole.
Ai rasvaa ei ole? Hahaha. Hyvä vitsi. Kyllä muuten on ja paljon. Muuten ei painot juurikaan liikkuisi. Painonnostajat ovat läskejä, aina.
On jos ei ole lihasta tai superpitkä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä keskimittainen (n. 165 cm) 70-kiloinen nainen on pullukka, mutta ei lihava kuitenkaan. Lyhyt 70-kiloinen nainen on usein läski, pitkä harvemmin.
Sen pituiselle sopiva paino on 52-55 kg. Yli 55 kg on jo ylipainoa.
Todella monella on todella vääristynyt kuva normaalipainosta. Normaalipainoinen ei ole läski, vaikka kuinka niin väitätte.
Mulla tuli just 70 kiloo täyteen.. Oon tosin 175 ja risat pitkä ja viimesillään raskaana.. Ei oo paljoo ylimääräsiä mut ei oo kyl hirveesti lihastakaan:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen pituiselle sopiva paino on 52-55 kg. Yli 55 kg on jo ylipainoa.
165cm on normaalipainoinen vielä 68.1 kiloisena. Sen jälkeen on vasta ylipainoa.
Tietenkin jokaisella, hyvin hoikallakin on aina jonkin verran rasvaa, täysin rasvaton ihminen = kuollut.
Mutta jos nyt googlaa vaikkapa ko. painonnostaja Anna Karrilan kuvan niin kyllä ne on lihasta mitkä ihon alta kuultaa läpi, ei rasvaa.
Mutta toki jos haluaa pitää lihaksikasta läskinä niin voihan sitä läskiä halutessaan nähdä ihan missä vaan.
No ei Karrilan rasvaprosentti mikään mitätön ole massakaudella nykyään. Kyllä se nyt vaan niin on, että voimanostajilla (mikä Karrila on, ei painonnostaja, eri laji) on usein ihan hyvin rasvaa siinä lihasten päällä, miehillä voi olla reilukin maha jne. Eivät tietenkään ole läskejä missään tapauksessa, mutta eivät myöskään "pelkkää lihasta", vaikka toki lihasmassakin on mieletön ja osaltaan kyllä pienentää rasvaprossaa. Mutta siis minä vertaan heitä enemmänkin vaikka kehonrakentajiin tai painonnostajiin kuin taviksiin, em. lajeissa on yleensä rasvattomampaa porukkaa niin offilla kuin kisakireinä.
Itse harrastan voimanostoa, painan 71kg ja pituutta on 180cm. Olen siis tähän lajiin ihan surkea ruipelo ja pitkäraajaisena myös huonon mallinen, mutta en haaveilekaan kisaamisesta. Normi-ihmiseen verrattuna lihasta on paljon. Näytän lähinnä normaalilta/sporttisen hoikalta. Lihava en ainakaan ole vaikka miten päin kääntäisi.
https://cdn2.cdnme.se/3844907/7-3/bild11_53ff3b1cddf2b37e90151983.jpg
En tiedä ko naisen pituutta, mutta ei 70kg meinaa todellakaan lihavaa. Oma kroppa suht samantyylinen nyt 70-kiloisena.
Ehdottomasti näin. En ymmärrä näitä alapeukutuksia. Johtuuko siitä että suurin osa täällä on ylipainoisia? Onko se niin vaikea hyväksyä tosiasiaa että ylipaino ei ole tervettä eikä kaunista katseltavaa?
Esimerkkinä itse olen mies 180/73kg ja moni on kysynyt käytänkö steroideja koska olen niin iso ja lihaksikas.