Vierailija

Eli minkä verran teillä uppos rahaa häihin?
Monta vierasta? Minkälaisessa paikassa häät? Minkä tyyppistä ruokaa? Miten koristelitte? Teittekö itse mitä? Mitä laskitte budjettiin mukaan? (sormukset, kutsukortit, kiitoskortit, kaasoille/bestmäneille muistamiset yms.)

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

• ylös 2
  • alas 1

Kommentit (16)

Vierailija

12 000e
80hlö lomakeskus, pitopalvelu (3 ruokalajia pöytään tarjoiltuna +kakku) , illaks saunatilat+ruokikeen ja juomineen. Ison loven teki budjettiin häämekko 1600e ja sormus 1300e

Vierailija

25000€ ilman häämatkaa, 35000€ häämatkan kanssa. Helsingissä ravintolassa häät, vieraita 140. Saaristolaisravintola ja ruoka aika sen henkistä :) Koristeita ei juuri ollu ja teetettiin kutsut ym.

Kiitoskortit pitäis lähettää pian joten niitä ei vielä laskuissa :D Isoimmat menot oli ravintolahäät, bändi, kuvaaja, videokuvaaja, puvustus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Max 6t € on budjetti ensi vuodelle n. 60 kutsuvieraalle.

Saadaan kartano pöytiin tarjoillulla kolmella ruokalajilla edullisempaan hintaan miehen töiden kautta. Valokuvaajakin on tuttu. Morsiamelle ei tule perinteistä hääpukua eikä sulhanenkaan hanki mitään törkykallista pukua. Ei kukkakimppua, heittokimppua jne. Kukkaistytön mekko ja kori ostetaan.
Ei askarrella mitään hääkoristeita kun juhlasali itsessään on niin koristeellinen. Save the datet ja kutsut on edulliset, tilataan valokuvafirman kautta (n. 15€...). Kakkua ei tule, vaan jokin toinen jälkiruoka kahvin ja konjakin kaveriksi.

Suurin osa budjetista menee kolmeen asiaan: juhlapaikka (paikka, ruoat ja tarjoilijat), valokuvaaja ja bändi.

Vierailija

En kyllä käsitä, häämekosta 1600????????????

Tai toinen urpo laittaa häihin 25 000????????????

Mitä miljonäärejä palstalla pyörii, nuo summat ovat aivan naurettavia.

• ylös 20
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Urpo täällä moi! :D

Tähän vois sanoa nyt yhtä sun toista mutta totean vaan että meillä oli varaa ja sentinkään kulutusta en kadu. Meillä oli fantastiset hääjuhlat joita muistelen lopun elämääni. -Se 25000€ urpo

• ylös 10
  • alas 7
Vierailija

Joku 16,50€ Maistraatti kahden kesken, virkailijoita todistajina, sitten ravintolaan jossa tilattiin pizzat vedellä :) Tämä vuonna 2009 .

• ylös 18
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kato lainalla, lainalla. ;) Voi kun ihmiset panostaisi avioliittoonsa yhtä paljon kuin häihinsä, voisi jäädä monta paria eroamatta. Tai menemättä edes naimisiin, kun ymmärrettäisiin, että häät ei ole mikään taikakeino parempaan parisuhteeseen.

• ylös 13
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse olet naurettava. Anna toisten käyttää rahaa, jos sitä kerran on. Tuollahan on työllistävä vaikutuskin, kun pidetään isoja ravintolahäitä.

• ylös 13
  • alas 3
Vierailija

Mä kannatan ehdottomasti kaikkien oikeutta just sellasiin häihin kuin haluaa. Mutta en mä käsitä sitäkään, että miten kalliit häät tarkoittaa että pari ottaisi lainaa tai ei panostaisi liittoonsa? Mitä helvettiä. Mä olen aina rakastanut isoja juhlia, niin emännän kuin vieraan roolissa. Oli itsestäänselvää että omat häät on myös isot juhlat joissa vieraiden viihtyvyyteen on panostettu.

Antakaa ihmisten pitää just sellaset häät kuin ne itse haluaa, ei ne teiltä varmaan ole pois?

Vierailija

Laittaisin mieluummin sormukseen sen 1600 euroa lisää kuin hääpukuun. Pukua pidetään tasan se yksi päivä, mutta sormus on ikuinen ;).

Vierailija

Meidän hääbudjetti oli noin 1000 euroa! :) Teimme koristeita aika paljon itse ja vuokrasimme aika halvan, mutta mielestämme upean leirikeskuksen hääpito paikaksi. Mekkoni löysin tori.fistä alle satasella eurolla, mutta se oli kyllä aivan ihana! :) ja sain sen myytyä häiden jälkeen 120 eurolla pois, eli voittoakin tuli. Kirkkohan ja itse vihkiminen ei tietenkään maksanut mitään ja musiikista huolehti sukulaisista koostuva pikkubändi. Ruuat teimme itse. Vieraita oli noin 40 ja ohjelma ei siis ollut mitenkään kovin pitkä, että olisi tarvinnut iltapalaa varata, eli vieraat lähtivät noin kello 20 aikoihin pois. Valokuvaajana toimi nuori harrastelia, jolle maksoimme taksaa 80 euroa. Häämatkalle  lähdimme heti seuraavana aamuna Lappiin ja Norjaan, joten sekään ei hirveästi maksanut, mutta upea seikkailu se kyllä oli! Alkoholiin ei mennyt rahaa, sillä olemme molemmat absolutisteja ja lähes kaikki ystävämmekin ovat! :)

Rahaa meni jonkin verran vaatteisiin ja asusteisiin, sormuksiin (tosin miehelläni oli perintösormus ja itse ostin edullisen, mutta kauniin hopeisen sormuksen), koristeisiin ja ruokaan meni myös rahaa, sekä häämatkaan. Pieni vierasmäärä sopi meille, oli ihana, kun juhlissa kaikki olivat kaikkien kanssa ja itsekin ehti viettää jokaisen rakkaan ihmisen kanssa aikaa rauhassa.

Emme ole missään vaiheessa katuneet "halpoja" häitä, sillä meille nämä olivat täysin riittävät! :) En ymmärrä, miksi pitäisi kalliilla juhlia, jos vähempikin touhotus riittää. Olin itse opiskelija tuolloin, joten ei rahaa paljoa ollutaan. Nautin kuitenkin jokaisesta hetkestä, ja se on ollut oman elämäni hienoin päivä! :) Ymmärrän kyllä myös sen, että lisärahalla päivästä voi halutessaan tehdä helpomman ja vieläkin hienomman. Esim. jos koristeita ei tee itse, ne maksavat enemmän, mutta pääsee itse helpommalla. Jos ei tee itse ruokia, pääsee helpommalla, mutta rahaa palaa. Itse olisin kovasti myös halunnut ilotulituksen tai jotain vastaavaa, mutta ei ollut siihen varaa. Mutta luotamme siihen, että tilaisuuksia juhlia tulee jatkossakin, miksei vaikka juhlisi  10  vuotishääpäivää sitten ilotulituksen kera? :) Mutta jos haluaa odotella ja keräillä rahaa, niin miksei häihin voisi laittaa useampiakin tuhansia, on se niin ainutkertainen ja unohtumaton hetki, että jos on mahdollisuutta ja halua, niin kyllä sitä kannattaa juhlistaa! :)

• ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Laittaisin mieluummin sormukseen sen 1600 euroa lisää kuin hääpukuun. Pukua pidetään tasan se yksi päivä, mutta sormus on ikuinen ;).

Nämä eivät toki poissulje toisiaan.

Vierailija

Kokonaisuudessaan rahaa meni noin 12 000e. Vieraita 80 aikuista ja 10 lasta. Suurimman osan nieli buffa (6 alkuruokalajia, 6 pääruokalajia, kahvipöytä leivoksineen ja voileipäkakkuineen - hääkakku yksistään oli 400e - ja yöpala). Halusin, että vieraamme syövät (ja juovat) hyvin :) Hääpaikalla oli tanssilava meren rannalla ja oli myös tärkeää saada sinne hyvä livebändi. Bändi nieli tonnin.

Tuo loppusumma kattaa myös hääyön ja häämatkan, mutta näihin menikin yhteensa vain reilu tonni.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat