Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin säästää toimeentulotuesta

Vierailija
02.12.2025 |

Toiminko jotenkin väärin, kun maksupäivänä nostan tilin tyhjäksi käteisenä ja säästän loput. Kai minulle kuuluu joka kuukausi se 590 euroa? 

Ei kai minun tarvitse mitään kirjanpitoa kelalle pitää mihin nuo rahat käytän?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe tuossa mitään väärää. Typerämpää olisi kuluttaa vaikkei tarvitsisi.

Vierailija
2/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nostat tilin tyhjäksi? Ei sen tarvitse olla nollilla. Mulla on joskus ollut hakemusta laittaessa saldo yli 1000 euroa eikä se mihinkään vaikuttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen samoin Tosin vain hätävara satanen jos jotain yllättävää sattuu Mitä se kelalle kuuluu , nehän kiinnostuu ainoastaan siitä jos tilillä on ylimääräistä tuloa yli 50€

Vierailija
4/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on yhteiskunnan rahoja ei sinun rahoja. Ei toimeentulotuella pidä olla kuin tilapäisesti. Tietysti niistä pitääkin vaatia selvitys. 

Vierailija
5/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukia pitää leikata lisää.

Vierailija
6/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen samoin Tosin vain hätävara satanen jos jotain yllättävää sattuu Mitä se kelalle kuuluu , nehän kiinnostuu ainoastaan siitä jos tilillä on ylimääräistä tuloa yli 50€

Ja nimenomaan ylimääräistä tuloa, ei saldoa.

Vierailija
7/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärää. Minä olen säästänyt aina kotona rahaa. Nyt olisi 8000 säästössä. Mutta teen pimeitä töitä välillä ja niistä saa hyvin rahaa säästöön. Mitä jos pesukone hajoo eikä ole rahaa säästössä. Sitten joutuu haisevilla vaatteilla kulkemaan vai. Ei kannata koska minä ainakin säästän pahan päivän varalle.  Keväällä multa hajos läppäri joten sain ostettua heti uuden.

Vierailija
8/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös käteinen raha vaikuttaa tuen määrään eli sinun pitää ilmoittaa jos olet patjanväliin jemmannut rahaa. 

Kelan kusettaminen on rikos.

Vierailija
9/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös käteinen raha vaikuttaa tuen määrään eli sinun pitää ilmoittaa jos olet patjanväliin jemmannut rahaa. 

Kelan kusettaminen on rikos.

Taidat olla älyllisesti kehitysvámmainen joka myös ilmoittaa verottajalle jokaikisen pullonpalautuksenkin.

Kukaan ihminen ei Kelalle kerro mitään käteisvarantojaan.

Vierailija
10/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukia pitää leikata lisää.

No siitä alat sitten leikkailemaan  jos luulet pystyväsi siihen Jos et niin pää kiinni !

Vierailija
11/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nostat tilin tyhjäksi? Ei sen tarvitse olla nollilla. Mulla on joskus ollut hakemusta laittaessa saldo yli 1000 euroa eikä se mihinkään vaikuttanut.

Jopas jotain. Maksaako ne kelalaiset eri tavalla eri ihmisille? Kyllä minulla alensi tonni tilillä reippaasti toimeentulotukea, kun sellaista joskus satunnaisesti yhden kerran hain. 140 euroa sain.

Vierailija
12/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on yhteiskunnan rahoja ei sinun rahoja. Ei toimeentulotuella pidä olla kuin tilapäisesti. Tietysti niistä pitääkin vaatia selvitys. 

Kelassa katsotaan vain tuloja. Nyt toki pelotellaan, ettei toimeentuilotuesta saisi jatkossa säästää, mutta jokainen miettiköön miten ostaa talvitakkia tai kenkiä, erityisesti talvikenkiä, tai esim pesukonetta, jollei säästäminen onnistu. Ylimääräistä ja harkinnanvaraista voi olla hankalampi saada kuin muutama kymppi säästöön kerrallaan.

Vierailija
13/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et toimi väärin.

Vierailija
14/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mene vaikka baariin tai tilaa dildoja, kunhan et säästä mitään?

Vierailija
15/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi sinullekin hyvää kokeilla elää puoli vuotta minimi tuilla. Et ehkä olisi niin innokas leikkaamaan muilta viimeistä tukea.

Vierailija
16/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on lakisääteisiä rahoja ja käytän omat rahani miten haluan Ou jee ostin kumpin muistitikun ihan vaan huvikseni 

Vierailija
17/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopas jotain. Maksaako ne kelalaiset eri tavalla eri ihmisille? Kyllä minulla alensi tonni tilillä reippaasti toimeentulotukea, kun sellaista joskus satunnaisesti yhden kerran hain. 140 euroa sain.

Ei tietenkään maksa eri tavalla eri ihmisille. Ihmiset saavat vaan vähän eri päivinä rahoja ja tekevät hakemuksia eri päivinä. Joskus voi olla kuun viimeisenä (haku)päivänä tonni tilillä ja seuraavana päivänä siitä meneekin suurin osa vuokraan.

Vierailija
18/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mä saan toimeentulotuesta muutaman euron kuussa säästettyä kun karsin ja kituutan. Kesällä aloin säästämään jotta saan täksi talveksi ostettua itselleni talvikengät (Skolioosista kärsivänä Ms-potilaana en näitä uskalla ostaa käytettynä) kengät joihin ei kahteen talveen ole ollut varaa kun piti edellisvuonna ostaa ehjä talvitakki ja housut (Eivät ole halpoja edes käytettynä jollaisena etsin syksystä asti) ja viime vuonna tarvitsin uudet tukipohjalliset joihin myös säästin lähes vuoden. Onko väärin että mulla on ekaa kertaa yli kahteen talveen jalassa tennareiden sijasta lämpimät kengät pohjallisineen, päällä reijätön takki jossa toimii vetoketju ja jalassa toppahousut -30 keleillä kun Sodankylässä asun? Jos on, niin olen pahoillani siitä etten ole millään tavalla pahoillani tästä suunnattomasta vääryydestä ja turhasta luksuksesta. 

Vierailija
19/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta väkisinkin herättää ajatuksia siitä, että kumpi se nyt on:

Elämyt todella askeettisesti tai saanut jotain lisätuloa, jolloin on pystynyt säästämään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä