lähitapiolalla koiravakuutus, tyhmä kyselee!
Tyhmä oon tosiaankin.. :D en oikein ymmärrä mitä tämä tarkottaa, mulla on lähitapiolassa tolla sekarotusella koiralla ell. vakuutus, oon merkinny ostohinnaks 0e (en maksanut tästä mitään), niin mitä toi ''vakuutusmäärä'' oikei meinaa? :D maksanko vakuutusta turhaan? tai korvaako ylipäätänsä tuo vakuutus mitää, jos jotaki tapahtuu?
Lähitapiolan sivulla lukee näin:
''Nuorella koiralla vakuutusmäärä on yleensä sama kuin koiran ostohinta.''
Kommentit (3)
Jos koira kuolee, et saa mitään. Meillä koira vakuutettuna ostohinnasta (1500e) eli tuo summa saadaan mikäli kuolee ennen aikojaan.
Sulla on varmaan vakuutuskirjassa määritelty ne kulut, mitä korvataan.
Meillä on just neuvottelut vakuutusten vaihdosta Taoiolaan ja yhtenä tarjouksessa oli koiran vakuutus.
Yhden vakuutuskauden (=1 vuosi) korvattava summa eläinlääkärikuluja on 1000 € ja käyntikohtainen omavastuu on 60 € + 25 % kokonaiskulusta. Lisäksi vielä lääkekulujen omavastuu 25 % (reseptillä määrätyt lääkkeet ja sidetarvikkeet)
Tästä ilosta pitäisi maksaa 157 €/vuosi.
hankintahinnasta ei puhuttu mitään, mutta toisaalta tuossahan ei ole mitään kuolemantapauskorvausta. Tuollaiseen voisi hankintahinta liittyä?
Ei sillä koiran hinnalla ole merkitystä eläinlääkärikuluvakuutuksessa. Jos koiralla on taas henkivakuutus niin sehän korvaa koiran ostohinnan, mutta sekarotuiselta aina vain maks. 200e.