Kuinka paljon sulla on käteistä kotona? Säästössä, lompakossa?
Noin niinku suunnilleen?
Mulla on pikkuhiluja kertynyt jo useammab vuoden ajan, en sia varsinaisesti ole niitä säästänyt, lompakosta aina vaan kolikot ja hilut laittanu sellaseen isoon pönikkään. Tänään laskin ja käteisvarantoni tällä hetkellä on tasan tarkasti 346,45€.
Pitäs viedä pankkiin, mutta kun on tollanen läjä kolikkoina niin en kehtaa.. :D
Paljonko teillä on "sukanvarressa"?
Kommentit (31)
Ei välttämättä ole yhtään käteistä, nyt ehkä parikymppiä. Suomessa en ole kohdannut sitä ettei kortit toimisi, ulkomailla en uskaltaisi mennä näin vähällä käteisellä.
Autossa pidän 50-senttistä ostoskärryjä varten.
Vierailija kirjoitti:
Noin niinku suunnilleen?
Mulla on pikkuhiluja kertynyt jo useammab vuoden ajan, en sia varsinaisesti ole niitä säästänyt, lompakosta aina vaan kolikot ja hilut laittanu sellaseen isoon pönikkään. Tänään laskin ja käteisvarantoni tällä hetkellä on tasan tarkasti 346,45€.
Pitäs viedä pankkiin, mutta kun on tollanen läjä kolikkoina niin en kehtaa.. :D
Paljonko teillä on "sukanvarressa"?
No mikset kehtaa. Automaattiin kippaat kolikot ja ne on samantien tilillä.
Voithan viedä kolikot johonkin kauppaan, jossa on semmonen vehje joka laskee ne kolikot ja antaa kuitin. Sillä sitten saa kaupan infosta rahat seteleinä. Ainakin omassa paikallisessa prismassa on sellainen. Saa mummot ray-voittonsa isommiksi rahoiksi...
Mutta itellä on nyt pari viiskymppistä laatikon pohjalla ja lompakossa 40€. Pankkikortilla tulee eleltyä.
Tosi vähän rahaa käytän enää nykyään. Kortilla hoituu asiat.
Possusta löytyi 61,30 ja lompakossa on vitonen.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ole yhtään käteistä, nyt ehkä parikymppiä. Suomessa en ole kohdannut sitä ettei kortit toimisi, ulkomailla en uskaltaisi mennä näin vähällä käteisellä.
Autossa pidän 50-senttistä ostoskärryjä varten.
Suomessa on noin kerran kuukaudessa tilanne, että kortit ei toimi. Ihan sama, mikä pankki. Viimeksi oli Nordealla ongelmia.
900€ seteleinä. Olen saanut velkoja takaisin käteisellä, enkä jaksa viedä pankkiin.
Noin 140 + vähän kolikoita lompakossa ja sitten noin tonnin verran 50 seteleinä, joita laittelin vähitellen syrjään varakassaksi kassalippaaseen Kreikan kriisin ollessa kuumimmillaan ja epävarmuutta voisiko se levitä muualle EU maihin ja aiheuttaa meilläkin nostorajoituksia pankeista. Ei ole ollut tarvetta käyttää, joten olkoon siellä.
Jaa, niin on mulla noin parisataa taalaa parinkympin seteleinä muutaman vuoden takaisesta reissusta myös passin takana kun jouduin nostamaan käteistä varalle enkä sitten oikeastaan tarvinnutkaan, no vaihtokurssi on noussut hieman mutta en jaksa lähteä vaihtamaan. Voin antaa ne siskon tytöille kun joskus käyvät täällä.
Matkakassa käteisenä 1500, lompakossa käteistä ehkä muutama euro.
Arviolta alle kymppi kolikoina. Ei tule käteistä käytettyä eikä nostettua, vaikka nykyään varoitellaankin, että pitäisi varautua.
Alle satanen, hyvä olla vähän kirpparirahaa taskussa.
Muuten kortilla.
käteistä jotain 600 e, säästössä 10 000. Pitäisi nostaa kaikki säästöt käteiseksi. Kotivara koko talveksi omalle porukalle ja jakamalla parille ylimääräiselle suulle
Minulla on noin 24000 euroa. Kolikkopurkissa on varmaan 400 euroa.
Useita tonneja. Rupesin tämän sodan myötä säästämään kirjekuoreen, joka on lipaston laatikossa.
Varmaan jotain 500 e seteleinä ja kolikoina. Ukrainan sodan alettua kävin nostamassa pienen käteisvaran siltä varalta, että korttimaksujärjestelmiä vastaan hyökätään.
Lompakossa on aina noin 200 e. Olen oppinut, että kun kortit ei toimi eikä Visallakaan voi maksaa, niin käteinen on ainoa toimiva maksuväline.