Kuinka paljon sulla on käteistä kotona? Säästössä, lompakossa?
Noin niinku suunnilleen?
Mulla on pikkuhiluja kertynyt jo useammab vuoden ajan, en sia varsinaisesti ole niitä säästänyt, lompakosta aina vaan kolikot ja hilut laittanu sellaseen isoon pönikkään. Tänään laskin ja käteisvarantoni tällä hetkellä on tasan tarkasti 346,45€.
Pitäs viedä pankkiin, mutta kun on tollanen läjä kolikkoina niin en kehtaa.. :D
Paljonko teillä on "sukanvarressa"?
Kommentit (31)
Joulupaketissa 2000, lompakossa 50 senttiä ja kolikkopurkissa kotona ehkä joku 20 euroa.
En tiedä. En ole tehnyt inventaariota useampaan vuoteen.
Käteistä pari sataa, kotona pari tonnia, tilillä parikymmentä tonnia.
Kotona ei mitään, lompakossa 10e ja ei ole säästöjä.
Miulla on muutama satanen pahan päivän varalle. Maksuissani käytän aina kortteja, kun ne vaan käyvät ja toimivat.
Ei yhtään. Lompakossa ehkä muutama kolikko mitkä jääneet sinne turhaan painamaan.
En muista, että olisi vuosikausiin, enkä oikeestaan muista että ois ikinä ollut, sellaista tilannetta, että kortit tai mobilepay ei toimisi pidemmän aikaa.
Eli käteiselle ei itselle ole ollut tarvetta, enkä sitä sen takia olekaan mihinkään piilottanut.
Jos on ajoittaisi hetkiä ollut että kortissa ollut häikkää, niin olen kyllä pärjännyt sen päivän/illan niillä mitä kotona löytyy.
Monessa paikassa ei enää edes suostuta vastaanottamaan käteistä, koska sen käsitteleminen ja pankkiin vienti on kallista. Esim. monessa pienemmässä liikkeessä käy vain kortti, ja ainakin moni. Clas Ohlson ei enää vastaanota käteismaksuja.
Voisin maksaakin useammin käteisellä, mikäli euroalueella olisi pienempiä seteleitä kuin vitosia. Nyt jos kerran maksat jotain setelillä niin saat takaisin kourallisen painavia kolikoita mitkä lähinnä vituttaa kun vievät tilaa ja painavat lompakossa ja taskussa.
Työtön mies 47 kirjoitti:
Minulla on noin 24000 euroa. Kolikkopurkissa on varmaan 400 euroa.
Voisin pistää paremmaksi, mutta kun en muista. Kätkön avain hukassa!
1300. Olen silloin tällöin nostanut käteistä sähkökatkojen ja muiden varalle. En ollut tajunnut, että vuosien saatossa olen nostanut noin paljon käteistä. Maksan aina kortilla. No, onpa mistä ottaa, jos kortit eivät toimi.
Euroja 3500
Dollareita 6000
Kultaa 200gr
Tämä kotona kassakaapissa jos oikein huonosti käy. Lompakkossa muutama kymppi ja hiluja päälle
Lompakossa noin 900e ja kotona joku 700e