Miksi moni ei ymmärrä sarkasmia/mustaa huumoria?
Minä viljelen sitä todella paljon. Sanovat negatiiviseksi ihmiseksi. Järkytyn joskus siitä kommentista, kun mielestäni on ollut ilmiselvää huumoria. Mä elän huumorista
Kommentit (43)
Taidat olla erittäin älykäs ihminen joka käyttää sivistyssanoja taitavasti.
Ainoastaan vahvat ajavat yli rajojen
Mercedes & Lada
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisesti älykäs ihminen ymmärtää olla olematta sarkastinen, koska jatkuvasti sarkastiset ihmiset eivät ole miellyttäviä. Sosiaalisesti älykäs ihminen ymmärtää myös mitoittaa vitsinsä seuran mukaan.
Joitakin ei vain kiinnosta vittuakaan määritelmäsi.
Sinkkumies
Toivottavasti et kuvittele nyt olleesi sarkastinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisesti älykäs ihminen ymmärtää olla olematta sarkastinen, koska jatkuvasti sarkastiset ihmiset eivät ole miellyttäviä. Sosiaalisesti älykäs ihminen ymmärtää myös mitoittaa vitsinsä seuran mukaan.
Sinkkumies
Aha.
T: Lainaamasi viestin kirjoittaja, parisuhteessa elävä mies
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tapa puhua tai viljellä huumoria opitaan perhepiirissä. Musta huumori niin ettei loukkaa henk.koht toista on taito sinänsä. Diplomaattinen käytös on äärettömän seksikästä; se kertoo ihmisen sivistyksestä hyvin paljon.
Tästä tunnistin itseni.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Minä viljelen sitä todella paljon. Sanovat negatiiviseksi ihmiseksi. Järkytyn joskus siitä kommentista, kun mielestäni on ollut ilmiselvää huumoria. Mä elän huumorista
Huumorin taju vaatii hieman älyä. Sarkasmi vielä hiukan enemmän. Mulla on aika hyvä tuuri kun suurin osa kavereista tajuaa vähän vaikeetkin heitot. Yksi tyyppi kerran baarissa käyttäytyi huonosti. Sanoin sille että sussa olis käyttistä kontrastihenkilönä kun yrittää naisia. Kaverit nauroi ihan mutkalla, tämä huonosti käyttäytyvä tajusi vain että sille nauretaan. Jätkät on monesti sen jälkeen sanoneet kontrastihenkilö ja naurahtaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Aha.
T: Lainaamasi viestin kirjoittaja, parisuhteessa elävä mies
No ensinnäkin olet palstalla viihtyvä nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Toivottavasti et kuvittele nyt olleesi sarkastinen.
Sinä olet, mutta harjoittele hei oikeesti ..
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tapa puhua tai viljellä huumoria opitaan perhepiirissä. Musta huumori niin ettei loukkaa henk.koht toista on taito sinänsä. Diplomaattinen käytös on äärettömän seksikästä; se kertoo ihmisen sivistyksestä hyvin paljon.
Tästä tunnistin itseni.
Sinkkumies
Tämä oli jo hyvä yritys, itseironia on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumorin taju vaatii hieman älyä. Sarkasmi vielä hiukan enemmän. Mulla on aika hyvä tuuri kun suurin osa kavereista tajuaa vähän vaikeetkin heitot. Yksi tyyppi kerran baarissa käyttäytyi huonosti. Sanoin sille että sussa olis käyttistä kontrastihenkilönä kun yrittää naisia. Kaverit nauroi ihan mutkalla, tämä huonosti käyttäytyvä tajusi vain että sille nauretaan. Jätkät on monesti sen jälkeen sanoneet kontrastihenkilö ja naurahtaneet.
Toi ei taas oo mun huumoria. Kaikki tavallaan.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tunnistin itseni.
Sinkkumies
Tämä oli jo hyvä yritys, itseironia on vaikeaa.
Mun mielestä paras kohta oli tämä: niin ettei loukkaa henk.koht toista on taito sinänsä. Diplomaattinen käytös on äärettömän seksikästä
Sopii hyvin sinullekin.
Sinkkumies
Loukkaavuus sisältyy sarkasmin määritelmään. Jos viljelee paljon sarkasmia ja ihmettelee miksi pidetään negatiivisena, niin silloin on vikaa kyllä omassa ymmärryksessä.
Sarkasmi on lähtökohtaisesti ilkeää. Ehkä ihmiset vain pitävät ilkeyttä vastenmielisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi ei taas oo mun huumoria. Kaikki tavallaan.
Sinkkumies
Huumori ei ole kaikille sama. Voitko kertoa jotain kun minäkin kerroin? Mulle ihan sama ootko tosikko vai vesikko. Ois vaan kiva lukea jotain hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Sarkasmi on lähtökohtaisesti ilkeää. Ehkä ihmiset vain pitävät ilkeyttä vastenmielisenä.
Tuosta olen erimieltä ja toisaalta moni ansaitsee pientä ilkeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netissä sarkasmia ja mustaa huumoria on äärimmäisen hankala tunnistaa. Se vaatii useimmiten ihan kasvokkain juttelun, että toimii
Yleensä se vaatii vain skarppiutta ja lukeneisuutta.
Ei sarkasmi toimi netissä.
Tyhmimmät eivät vaan tajua tätä.
Itse olen huomannut että monet yrittävät verhota yksinkertaisesti paskoja vitsejä ja hauskuuksia sarkasmiksi/mustaksi huumoriksi. "Heh heh, mietippäs kun toi jääkaappi kaatuskin nyt sun päälle" ei ole vitsi vaikka sen kertoja naureskelee sitä kertoessaan.
T. Tämän ja useita muista huonoja "vitsejä" todistanut erään työpaikan "niin hauskan" henkilön toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta olen erimieltä ja toisaalta moni ansaitsee pientä ilkeyttä.
Ilkimyksen lähipiiri kärsii eniten.
Sarkasmi ei ole sama asia kuin huumori, sarkasmi ei vaadi huumorintajua, eikä älyä. Huumorintajuton typeryskin voi olla sarkastinen.
Sinkkumies