Välttelettekö ostoskeskuksia, massatapahtumia ym. "riskipaikkoja" tähän tautiseen (influenssa, vatsataudit ym.) aikaan?
Itse jätän väliin nyt pahimpaan epidemia-aikaan.
Kommentit (18)
En välttele. Influenssaa ei ole ollut koskaan ja vatsatauti viimeksi yli 30 vuotta sitten.
En. Kolme koululaista ja mies isossa firmassa töissä, eiköhän sieltä tule taudit jos on tullakseen. Harvoin meillä edes mitään on, mä olin eilen tokaa kertaa töistä pois oman sairauteni takia 6,5 vuoden aikana.
Välttelen parhaani mukaan mutta en pöpösyystä.
No en mä nyt välttele, mutta en siltikään käy missään muuten kuin kerran viikossa kaupassa.
En. Töissä saan jo sellaisen pöpöannoksen että tuntuisi oudolta sen jälkeen lukittautua jonnekin umpioon turvaan.
Olen aniharvoin kipeä ja tuurista kiinni sairastuminen kun käyttää maalaisjärkeä eikä nuoleskele ovenkahvoja.
En päästänyt lastani hoplop-synttäreille 3 päivää ennen Thaimaan matkaa. Onneksi keksin hyvät tekosyyt mutta tunnen tuosta vähän huonoa omatuntoa. Ne kaikki popcorneja hamuavat pesemättömät sormet on mulle vaan vähän liikaa.
Ihan varmasti. Käsidesi aina mukana. Ja kerran viikkoon vaan tosi äkäinen kauppareissu. En jää klähmimään mitään, vaan tarvittavat nopeasti mukaan ja ulos kassan kautta.
No en todellakaan, muhun mikään tartu. Vissiin viiteen vuoteen ei ole ollut mitään.
Enpä ole koskaan tuota miettinyt. Kotiinkin on moni kuollut.
En, käyn siellä silloin kun on tarve.
En. En vaan saa tartuntoja. Olen ollut 15 vuotta päiväkodissa työssä ja saanut kerran ripulin.
Mutta pesen kyllä käsiä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt.
Köh, köh, +38,7
En minäkään ollut kuumeessa ennen tätä viiteen vuoteen, influenssa oli 12 vuotta sitten
Ei ole käynyt mielessäkään pöpöjen takia vältellä. Korkeintaan joskus työpaikalla siirryn pois kahvipöydästä jos siinä joku kovin pärskii, tai varsinkin jos sanoo olleensa yöllä mahataudissa mutta silti tuli töihin.
Tämä tuntuu riittävän, en ole ollut pitkään aikaan kipeänä.
En välttele. 3 lasta päiväkodissa että kyllä ne taudit saadaan joka tapauksessa.
Ja mahdollisuuksien mukaan on suojauduttu eli otettu rokotukset ja kädet pestään kun tullaan kotiin.
En. Ei ole koskaan ollut influenssaa mulla eikä lapsilla (tavallinen flunssa 8 vuotta sitten). Vatsatauti tulee joka tapauksessa päiväkodista, jos on tullakseen.
Kyllä. Kaupassa toki pakko käydä.