Miksi jotkut hiihtävät latua väärään suuntaan?
Kommentit (36)
mahdollisia vaihtoehtoja, että eivät jostain syystä tiedä kulkusuuntaa, tai koska "heillä on oikeus". Henkilöstä riippuen jompi kumpi on todennäköisempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
ne ei ehkä tiedä, että on vakiintunut kiertosuunta
niin voi olla
kumpinäistä kirjoitti:
mahdollisia vaihtoehtoja, että eivät jostain syystä tiedä kulkusuuntaa, tai koska "heillä on oikeus". Henkilöstä riippuen jompi kumpi on todennäköisempi vaihtoehto.
voi olla juurikin noin, mutta se on satavarmaa, että ovat turvallisuusriski.
Ladulta puuttuu liikennemerkki, joka kertoo oikean hiihtosuunnan. Yksisuuntainen latu.
Jos latu on merkitty kahteen suuntaan kulkevaksi ja vain toiselle puolelle on latu tehty, niin latuetiketin mukaan ladullakin on oikeanpuoleinen liikenne. Ladulla saa laskea alamäet oli se sitten kumman puolella vain ja muuten katsotaan tilanteen mukaan. Selkeää.
En tiennyt, että ladut on yksisuuntaisia :D Voisiko olla, että se latu olisi paremmassa kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vastahankaan
Kysy niiltä!
Nämä miksi sitä ja miksi tätä -kyselyt ovat uskomattoman tylsiä ja typeriä. Täytyy olla mitätön elämä, kun tuommoista mielessä pyörittää eikä saa suutaan auki ja kysy.
Ja juu, pakko aukaista ketju, että voi tämän kirjoittaa.
Hyvästi typerys!
En ole aikoihin hiihtänyt. En tiennyt että viimevuosina on sovittu jotkut kiertosuunnat. Jos niitä ei ole merkattu niin mistä jostain kauempaa tuleva tietäisi mikä on oikea suunta. Tai harvemmin hiihtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastahankaan
Kysy niiltä!
Nämä miksi sitä ja miksi tätä -kyselyt ovat uskomattoman tylsiä ja typeriä. Täytyy olla mitätön elämä, kun tuommoista mielessä pyörittää eikä saa suutaan auki ja kysy.
Ja juu, pakko aukaista ketju, että voi tämän kirjoittaa.
Hyvästi typerys!
Olen mykkä.
Miten niin jotkut? Niitähän vääräänsuuntaan hiihtäjiähän tuli vastaan kymmeniä!
Vierailija kirjoitti:
En ole aikoihin hiihtänyt. En tiennyt että viimevuosina on sovittu jotkut kiertosuunnat. Jos niitä ei ole merkattu niin mistä jostain kauempaa tuleva tietäisi mikä on oikea suunta. Tai harvemmin hiihtävä.
Kyllä mä muistan jo lapsuudesta, että laduilla on tietty kiertosuunta.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin jotkut? Niitähän vääräänsuuntaan hiihtäjiähän tuli vastaan kymmeniä!
XD
Normaaliälyisen luulisi hoksaavan, että nyt ei kaikki mene, niin kuin pitäisi, kun jatkuvasti tulee vastaan samaa latua hiihtäviä, mutta samaan suuntaan menijäitä ei lainkaan. Mutta tietysti, jos "minulla on oikeus", niin äly ei riitä.
Lisään vielä OT:nä toisen "minulla on oikeus" eli miksi jotkut raahaavat sen rakkinsa paskomaan yleisille hiihtoladuille? Olen erinäisiä kertoja joutunut putsaamaan koiranpaskoja suksistani. Haisevaa hommaa eikä lainkaan mukavaa. Jos olisi mahdollista, nuolettaisin koiralla sekä taluttimen päässä olevalla sukseni puhtaiksi.
98% laduista kulkee vastapäivään. Näin on ollut siitä lähtien kun kunnostettuja on tehty.
ne ei ehkä tiedä, että on vakiintunut kiertosuunta