Miten joku voi ottaa rahaa vastaan lapseltaan?
Joku roti se olla pitää sukupolvien välillä. Itse en elämän kuuna päivänä ottaisi rahaa vastaan omalta lapseltani, olipa pieni tai aikuinen.
Pienen tapauksessa esim. jos ollaan kaupassa ja hän haluaa ostaa jotakin mutta omat rahansa ovat jääneet kotiin ja kun sitten minä maksan hänen ostoksensa, niin kotona hänen pitäisi antaa vastaava summa minulle takaisin. Hei kamoon, ihan hoopoa.
Tai aikuisen lapsen tapauksessa, pyytäisin häneltä rahaa hätätilanteessa sillä verukkeella että itse olisin, todistettavasti, elämiemme varrella antanut hänelle paljon enemmän. Tällaistakin kuulemma tapahtuu.
Kommentit (11)
Mä kyllä ymmärrän. Vanhempani eivät ole pyytäneet minulta ikinä rahaa muuta kuin ostoskärryyn tai parkkimittariin. Enkä pyydä lapseltanikaan. En tehnyt häntä siinä toivossa, että hän elättäisi minut. Voin hyvinkin antaa isoja summia rahaa lapselleni, jos hän tarvitsee ne johonkin tärkeään esim. muuttoautoon, huonekaluihin yms. Itse pitää tietysti paiskia töitä elämänsä eteen, mutta äiti on aina täällä ja apua saa ja pitääkin kysyä. Minä en omiani jätä yksin.
Minun mieheni lapsuudenkodissa hänen vanhemmilleen ei tuottanut vaikeuksia ottaa rahaa lapsilta vastaan. Molemmat vanhemmat työssäkäyviä. Esim., jos mieheni lapsena rikkoi vahingossa jonkin tavaran, hän korvasi sen vanhemmilleen, etteivät nämä huutaisi hänelle, lahjaksi saamillaan rahoilla ja myöhemmin kai kesätyörahoilla. Minun ymmärrys ei tällaiseen riitä. Ei tulisi mieleenkään vaatia omilta lapsiltani samaa!
Oishan se kiva jos ois noin. Minun äitini on jatkuvasti rahaa vailla ja takaisinmaksu on tuntematon käsite. Pari muuta lähisukulaista tekevät samaa myös.
Oon työtön ja silti töissäkäyvä äitini käy aina lainaamassa multa rahaa.
Voi olla eri ääni kellossa, jos et ole varakas, lapsesi tienaa reilusti ja et saisi kummoista hoitoa vanhuksena.
Vanhemmat lainasi mulle käsirahan asuntoa varten ~20000€. Ihan varmasti maksan joka sentin takaisin ja ylimääräistäkin!
Nythän on niin että meidän keski-ikäisten vanhemmat ovat varakkaampia noin yleisesti kuin me päälle kolmikymppisten sukupolvi. Todennäköisesti lapsemme tulevat olemaan taas omaa sukupolveamme varakkaampia.
En tajua kun joku kuppaa lastaan heti kun tämä täyttää 18 - vuotta.
Ruokarahat ja vuokrat vaaditaan.
Sairasta.
No mun vanhemmat on lainanneet meille tuhansia euroja rahaa, joten eiköhän ole ihan paikallaan, että maksamme takaisin.