Vierailija

Tuon vahvuushan on 25mg eli jos lapsi painaa noin 15kg, olisi esimerkiksi puolikas riittävä kerta-annos? Annostus 1-2mg/painokilo. Nestemäistä ei ole enkä tähän hätään sitä mistään saa :/ Onko jollain ollut lapsella käytössä nuo tabletit? Kutiaa tietysti kamalasti eikä ole edes mentolispriitä.

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (12)

Vierailija

Minulla oli nukahduslääkkeenä Ataraxia aikoinaan ja jo ihan pieni annostus teki sen, että olo oli todella vetämätön ja väsynyt. Seuraavana päivänä meni aina pitkälle iltapäivään, että väsymys alkoi hellittää. Vetämättömyys ei mennyt ohi ennen kuin lopetin lääkkeen käytön kokonaan parin viikon päästä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla oli nukahduslääkkeenä Ataraxia aikoinaan ja jo ihan pieni annostus teki sen, että olo oli todella vetämätön ja väsynyt. Seuraavana päivänä meni aina pitkälle iltapäivään, että väsymys alkoi hellittää. Vetämättömyys ei mennyt ohi ennen kuin lopetin lääkkeen käytön kokonaan parin viikon päästä.

Joo, tämän tiedän, Atarax on ollut meillä esikoisella allergian ja atopian aiheuttamaan kutinaan öisin. Ajattelinkin antaa illalla, että saisi yöllä nukuttua :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jos sä oikeesti neuvoa haluut niin soita apteekkiin. Tosin voit sen puolikkaan antaa munkin neuvolla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos sä oikeesti neuvoa haluut niin soita apteekkiin. Tosin voit sen puolikkaan antaa munkin neuvolla.

Kaipa vain enimmäkseen "ääneen" pohdin, kun olen yksin täällä pikkupotilaan kanssa ja lääke on tuttu eikä lapsella mitään vasta-aiheita ole. Niin ja tietysti jos jollain on kokemusta lapsista ja nimenomaan tableteista :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo, tämän tiedän, Atarax on ollut meillä esikoisella allergian ja atopian aiheuttamaan kutinaan öisin. Ajattelinkin antaa illalla, että saisi yöllä nukuttua :) ap

Toisen reseptilääkettä et anna toiselle lapselle!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Toisen reseptilääkettä et anna toiselle lapselle!

Niin, olen kyllä periaatteessa itsekin tätä mieltä. Tietysti päivystykseen soittamalla varmasti saisin puhelinreseptin ja voisin pojan kanssa lähteä bussilla 50km päästä sitä lääkettä hakemaan apteekista, mutta epäilen onko sinunkaan mielestäsi se järkevää.

Muistuttaja

En kyllä antaisi kertaalleen käytettyjä tabletteja, varsinkaan jos en muistaisi kuka niitä on käyttänyt.

Vierailija

Kannattaisiko soittaa sinne päivystykseen ja kysyä neuvoa? Jos lääkettä on valmiina kaapissa, ei kai sitä tarvitse lähteä hakemaan apteekista, vaikka saisikin reseptin. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon myös se, että Atarax ainakin heti vesirokon alussa otettuna saattaa heikentää immuunivasteen muodostumista eli lapsi saattaa helpommin saada vesirokon uudelleen.

Vierailija

Atarax ei ole mikään mieto allergialääke. Se on rauhoittava lääke. Jos annat ilman lääkärin lupaa toisen reseptilääkettä lapselle, voi tulla ikävät seuraukset. Jos jotain tapahtuu ja lapsi pitää viedä lääkäriin, niin lasun paikkahan se olisi tuossa tapauksessa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat