Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutin 30 kiloa. Nyt minua sanotaan ensimmäistä kertaa elämässäni kauniiksi.

Vierailija
30.01.2016 |

En laihduttanut ulkonäöllisistä syistä, vaan terveydellisistä syistä. Itsetuntoni ei ollut huono lihavanakaan. Olen täsmälleen sama ihminen kuin 30 kiloa sitten.

Minua oikeasti ottaa päähän se, että vasta nyt minua sanotaan kauniiksi. Mitään muuta muutosta minussa ei ole tapahtunut, vain kilot hävinneet. Pukeudun samalla tavalla, mutta pienempiin vaatteisiin. Hiukset ovat ihan täsmälleen samanlaiset, pitkät, maantienväriset, suorat. En edelleenkään meikkaa.

Voiko yhtään suoremmin sanoa, että lihava on ruma ja hoikka on kaunis? :(

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on 30 kiloa ylipainoa, se vaikuttaa kyllä jo ihan kokonaisvaltaisesti ulkonäköön ja olemukseen. Tiedän omasta kokemuksesta. Kun laihduin kasvotkin kaunistuivat ihan valtavasti, naama ei ole enää pelkkää pullamössöä josta ei erotu leukaa eikä poskipäitä. Ylipainoisena on todennäköisesti myös kömpelömpi eikä vaatteet istu yhtä kauniisti M- kuin XLL-kokoisella. Etkö muka itse tunne oloasi viehättävämmäksi? Olisit iloinen, että sinua kehutaan. Kaunis ihminen olit varmasti lihavanakin mutta se ei vain tullut esiin samalla tapaa. :)

Se on hyvin piilotettu.

Vierailija
22/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Mahtava suoritus! Tiedän, koska samaiset 30 kiloa sain minäkin pois :D

Nyt olen ilmeisesti hottis tuollaisten about 75 vuotiaiden partajäärien mielestä, kun silmää vinkkaavat :)

Täytynee jatkaa painon pudotusta, jospa alle eläkeikäisetkin vaikka joskus edes vislais perään :D

Joo, mut kuiteskin mahtava olo on ja vaatekoot muutamalla pykälällä pienentyneet. Kannattaa, kaikki mukaan vaan, kevät koittaa ja eiku liikkumaan ja keventämään step by step, joilla tarvetta on!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se menee! vaikka monesta ylipainoisesta saattaa tuntua pahalta niin fakta on se että laiha on aina kauniimpi. Maailma ja ihmiset vaan on niin julmetun pinnallisia, kaikkien olisi hyvä oppia se vaikka (ainakin mun koulussa) koulussakin opetettiin että sisin on tärkein ja kaikki samanarvoisia niin ei se sitten ihan käytännössä niin menekään.

No, eihän se, että hoikkana ihminen on kauniimpi, liity siihen että kaikki ovat samanarvoisia ja sisin on tärkein? Kaikki OVAT samanarvoisia vaikka toiset ovat kauniimpia kuin toiset,

Vierailija
24/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko sinulle tosiaan yllätyksenä että hoikkana/normaalipainoisena ihminen on kauniimpi kuin 30 kg ylipainoisena?

Vierailija
25/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laihduttanut ulkonäöllisistä syistä, vaan terveydellisistä syistä. Itsetuntoni ei ollut huono lihavanakaan. Olen täsmälleen sama ihminen kuin 30 kiloa sitten.

Minua oikeasti ottaa päähän se, että vasta nyt minua sanotaan kauniiksi. Mitään muuta muutosta minussa ei ole tapahtunut, vain kilot hävinneet. Pukeudun samalla tavalla, mutta pienempiin vaatteisiin. Hiukset ovat ihan täsmälleen samanlaiset, pitkät, maantienväriset, suorat. En edelleenkään meikkaa.

Voiko yhtään suoremmin sanoa, että lihava on ruma ja hoikka on kaunis? :(

Yleensä ihmiset ovat paremman näköisiä normaalipainoisin kuin ylipainoisina,en tiedä paljonko olet painanut mutta onhan 30 kg pudotus hurja muutos.Itselläni on ainakin sen verran ylimääräistä,ja en todellakaan tunne itseäni kauniiksi.

Onhan se kai kuitenkin mukavaa että nyt kehutaan? Ehkä olet aina ollut kaunis,mutta nyt se tulee paremmin esiin?

Vierailija
26/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen ap oli ylipainoisena? Ja missä ne ylimääräiset kilot olivat? Jos esimerkiksi kasvoissa,ehkä nyt normaalipainoisena kauniit piirteet tulevat kunnolla esiin.Tai jos vaikka mahassa,ja nyt on selvästi erottuva vyötärö,kroppa on kauniimman muotoinen.Eihän tässä puhuta muutamasta kilosta,vaan hurjasta painonpudotuksesta,tietenkin on eri näköinen vaikka vaatteet,hiukset,yms olisivat samat.

Vierailija
27/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se menee! vaikka monesta ylipainoisesta saattaa tuntua pahalta niin fakta on se että laiha on aina kauniimpi. Maailma ja ihmiset vaan on niin julmetun pinnallisia, kaikkien olisi hyvä oppia se vaikka (ainakin mun koulussa) koulussakin opetettiin että sisin on tärkein ja kaikki samanarvoisia niin ei se sitten ihan käytännössä niin menekään.

Kyllä sisin on tärkein siihen asti kunnes aletaan miettiä pariutumisjuttuja. Silloin tärkeimmät ovat ulkonäkö ja raha. 

Vierailija
28/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mikähän mussa on vikana, kun vaikka painoni on vaihdellut tässä 160cm varressani välillä 50kg-100kg olen aina saanut kehuja? Niin tutuilta kuin tuntemattomilta, niin ulkonäöstä kuin sisimmästäni.

Vierailija
29/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sisin on tärkein siihen asti kunnes aletaan miettiä pariutumisjuttuja. Silloin tärkeimmät ovat ulkonäkö ja raha. 

Noinhan se menee palstalla nillittävien miesten harhaisessa todellisuudessa.

Vierailija
30/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa mikähän mussa on vikana, kun vaikka painoni on vaihdellut tässä 160cm varressani välillä 50kg-100kg olen aina saanut kehuja? Niin tutuilta kuin tuntemattomilta, niin ulkonäöstä kuin sisimmästäni.

Ilmeisesti olet sitten koosta riippumatta kaunis sisäisesti ja ulkoisesti,hyvä juttu! :)

Vierailija
31/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olet sitten koosta riippumatta kaunis sisäisesti ja ulkoisesti,hyvä juttu! :)

Kiitos. :) Toivon että olet oikeassa.

Vierailija
32/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voiko yhtään suoremmin sanoa, että lihava on ruma ja hoikka on kaunis? :("

Ei se välttämättä ole noin mustavalkoista,mutta yleensä ihmiset ovat kauniimpia ja terveemmän näköisiä normaalipainoisina kuin ylipainoisina.Ei normaalipaino välttämättä edes tarkoita hoikkaa,ruumiinrakenteet on erilaisia.Jos ylipainoa on monta kymmentä kiloa,tietenkin näyttää paremmalta kun ylimääräiset kilot karisee,onhan siinä huomattava ero.

Mutta propsit siitä että olet onnistunut.Itse olen salakavalasti lihonut koko aikuisikäni ja toivon että nuo ekstrakilot vielä joskus lähtevät,mukava kuulla että on mahdollista laihtua noin paljon :)

Vierailija
33/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap laihdutit? Taisi olla leikkauksen takana tuo urakka kun et ole sanonut sanaakaan raskaasta matkasta saadaksesi kilot pois. Enpä silloin sitä niin hehkuttaisi ja vaikka kovasti itsetuntoasi kehutkin, niin en sitä "hyvää itsetuntoa" tekstistäsi löytänyt, päinvastoin siellä nyyhki joku muiden sanomisien perään ja oli mitä ilmeisemmin vielä henkisesti hyvin lihava. Se lienee tuollaisten lihavuusleikkausten yksi tylsä juttu - nopea laihtuminen saa aikaan henkisen shokin ja kaikki asiat, myös muiden ihmisten kommentit, ovat pelottavia tavalla tai toisella.

Vierailija
34/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne 30 kiloa olivat sinussa ap? Ilmeisesti kasvoissasi oli paljon ylimääräistä ainakin ja se ylipaino ei ketään kaunista. Olen +10 kg ylipainoinen ja minulla ylimääräinen on paljon reisissä ja sitten tasaisesti mm. selässä, persuksissa ja myös käsivarsissa. Vatsani on aika ok. Ulkonäköäni kuitenkin kehutaan ja sanotaan, että olen normaalipainoinen.

35/39 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap laihdutit? Taisi olla leikkauksen takana tuo urakka kun et ole sanonut sanaakaan raskaasta matkasta saadaksesi kilot pois. Enpä silloin sitä niin hehkuttaisi ja vaikka kovasti itsetuntoasi kehutkin, niin en sitä "hyvää itsetuntoa" tekstistäsi löytänyt, päinvastoin siellä nyyhki joku muiden sanomisien perään ja oli mitä ilmeisemmin vielä henkisesti hyvin lihava. Se lienee tuollaisten lihavuusleikkausten yksi tylsä juttu - nopea laihtuminen saa aikaan henkisen shokin ja kaikki asiat, myös muiden ihmisten kommentit, ovat pelottavia tavalla tai toisella.

Kummallinen tulkinta ap:n tekstistä :D Mä ainakin ymmärsin että kun hän sanoi "laihdutin" niin on siis tehnyt jotain saadakseen kilot pois(käsittääkseni lihavuusleikkaukseen pääseminenkin edellyttää jonkinlaista elämäntapamuutosta,muutenhan se olisi turha toimenpide?) Puolituttuni oli saanut 40 kg pois ihan ruokavalion muutoksella.Jos on tosi paljon ylipainoa,tietenkin sen ylläpitämiseksi tarvitaan hirveästi energiaa.Eli jos lakkaa tankkaamasta hirveästi ruokaa,paino putoaa.Ehkä ap ei "hehkuttanut" laihdutusprosessiaan koska se ei ollut avauksen pointti.

Pointti oli se,että ap ihmettelee miksi häntä ei koskaan kehuttu kauniiksi kun vielä oli reilusti ylipainoa,miksi ihmiset ilmaisevat niin suoraan että lihavat ovat rumia ja hoikat kauniita.Ihme saivartelua alkaa analysoida miten ap pääsi kiloistaan.

Vierailija
36/39 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin laihduin perinteisesti syömällä vähemmän kuin kulutin ja poistamalla kaiken sokerin. Ei ollut "raskas matka", mutta aikaa meni ja olen kai henkisesti lihava lopun ikäni. Näissä mitoissa olen ollut nyt 1,5 vuotta ja saan vieläkin itseni raivoon, kun mietin kaikille elämänaloille liittyvää pinnallisuutta. Onneksi tilanne on nyt sillä tavalla helpottunut, että muut ovat tottuneet ja laihtumisesta ei tule jatkuvaa kommenttia.

Vierailija
37/39 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap? Olitko trolli sittenkin?

Vierailija
38/39 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin laihduin perinteisesti syömällä vähemmän kuin kulutin ja poistamalla kaiken sokerin. Ei ollut "raskas matka", mutta aikaa meni ja olen kai henkisesti lihava lopun ikäni. Näissä mitoissa olen ollut nyt 1,5 vuotta ja saan vieläkin itseni raivoon, kun mietin kaikille elämänaloille liittyvää pinnallisuutta. Onneksi tilanne on nyt sillä tavalla helpottunut, että muut ovat tottuneet ja laihtumisesta ei tule jatkuvaa kommenttia.

Tämä oli hyvin sanottu,erityisesti tuo kohta henkisestä lihavuudesta.Ap saisi kyllä tulla kertomaan,onko näistä kommenteista ollut hänellä mitään iloa.

Vierailija
39/39 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen painoni kanssa ikäni kamppailleena ja sekä laihduttaneena että takaisin lihonneena todennut, että laihtumisen "hyväksyminen" on ihan oma prosessinsa. Laihuus ei välttämättä tuokaan pelkkää onnea ja autuutta, vaan ehkä myös kaunan ja katkeruuden tunteita, kun ylipainoisena ihmiset ovat kohdelleet toisin, ja joskus täysin asiattomasti ja epäreilusti. Sitten pitäisi vielä oppia tiedostamaan nykyinen painonsa ja elämäntapansa, eikä suhtautua itseensä lähinnä laihduttaneena ylipainoisena.

En osaa sanoa kuin sen, että yritä hyväksyä kehut kehuina, eikä moitteina entistä painoasi kohtaan. Oletan, että useimmat ihmiset tarkoittavat hyvää. Heille, jotka muotoilevat asiansa harvinaisen moukkamaisesti, voi asiasta varmasti huomauttaa: se, että olet joskus ollut ylipainoinen, ei tarkoita sitä, että sinua on ok "kehua" ikävästi, eli esimerkiksi muistuttamalla tämän tästä, kuinka epämiellyttävänä joku on saattanut sinut ennen kokea. Ja ainahan voit todeta kehujen yhteydessä, että et koe muuttuneesi muuten kuin painon suhteen. :) Tärkeintähän on se, mitä sinä itsestäsi ajattelet. 

... Näin yleisellä tasolla tosin minäkin toivoisin, että merkittävin asia ihmisessä, ja naisessa, ei olisi hänen painonsa. Olen saanut kuulla paljon pahaa painostani, mutta toisaalta tuntuu tyhmältä vastaanottaa kehujakin pelkästään sen vuoksi, että olen ylipainoinen (en ymmärrä, miten minusta tekee "rohkean" se, että "uskallan" ylipainoisena pukeutua tietyllä tavalla, harrastaa tiettyjä asioita tai vain tehdä samoja asioita kuin normaalipainoisetkin ihmiset ilman sen erityisempää huomiota). Yhtä väsyttävää on se, että laihduttajanakin on ties ketä hiihtäjää antamassa tämän tästä parempia neuvoja, arvostelemassa laihdutustapojani tai estelemässä laihduttamasta, kun olen jo nyt "aivan riittävän hyvä" (vaikka ylipainoa olisi selvästi enemmän kuin kaksi kiloa). Olen kyllä ylipainoinen, mutta se on vain yksi ominaisuuteni, eikä koko minuuteni määrittäjä. :)