Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienin tuntipalkka joka työstä kuuluu saada?

Vierailija
30.01.2016 |

Mikä on mielestäsi pienin tuntipalkka, jonka tekijä ansaitsee töistä? Ei nyt ajatella pelkästään niitä töitä joilla pitäisi elättää itsensä vaan otetaan lukuun myös mainostenjako ja vastaavat, joilla monet nuoret, opiskelijat, eläkeläiset yms. ansaitsee vähän taskurahaa tai lisätuloja.

Itse pidän kohtuullisena miniminä 5 €/h.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8€/h. Ei niillä köyhillä opiskelijoillakaan niin paljoa sitä aikaa ole joten työn pitää olla sellasta että siitä jääkin jotain käteen hyvän mielen lisäksi.

Vierailija
2/50 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8€/h. Ei niillä köyhillä opiskelijoillakaan niin paljoa sitä aikaa ole joten työn pitää olla sellasta että siitä jääkin jotain käteen hyvän mielen lisäksi.

Saahan siitä työtodistuksen ja kokemusta työelämästä. Ne parantaa kummasti mahdollisuuksia päästä myöhemmin paremmin palkattuihin töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä logiikkaasi. Mitä pienemmät tuet, sitä enemmän pienikin lisäraha merkitsee.

Vierailija
4/50 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä logiikkaasi. Mitä pienemmät tuet, sitä enemmän pienikin lisäraha merkitsee.

Ei se mitään ettet ymmärrä. Toki pienet tuet ja lisäraha on aina tervetullutta, mutta jos itse oot 8h joka päivä koulussa ja sitten koulun jälkeen teet läksyjä ym. koulutehtäviä muutaman tunnin niin jaksaisitko ite jakaa jotain kuppasta postia ja tienata siitä muutaman hilun samalla menettäen vähäisen vapaa-ajan, vai etitkö jonkun muun duunin mielummin josta tienaa enemmän kuin 5h vai ottasitko peräti lainan? Jotkut arvostaa vapaa-aikaa ja kavereita enemmän.

Vierailija
5/50 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan siitä työtodistuksen ja kokemusta työelämästä. Ne parantaa kummasti mahdollisuuksia päästä myöhemmin paremmin palkattuihin töihin.

Ei, vaan muihin yhtä huonosti palkattuihin töihin.

Vierailija
6/50 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mainosten jakamista varmasti arvostetaan etenkin jos hakee sitten valmistuttuaan kokin hommia jep. Ja noita todistuksia vo väsätä ihan itsekin jos osaa käyttää tietokonetta

Vierailija
7/50 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on minimipalkka ja se on 18€ tunti

Vierailija
8/50 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole minimipalkkaa. Esim. Kiinteistönvälittäjät saavat palkkaa alkaen 0 euroa per kk.

Vierailija
9/50 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

13€ muualla kuin kasvukeskuksissa ja kasvukeskuksissa 16€. Nämä kokoaikaisesta työstä.

Näillä summilla pääsee kiinni ns. Normaalielämään.

Vierailija
10/50 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on minimipalkka ja se on 18€ tunti

asutko sveitsissä? :D eikös siellä ollut joku kansanäänestys minimipalkasta että sen pitäisi olla 3000€/kk?

Vierailija
11/50 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun olen isossa firmassa toimistosihteerinä ja mulla on pienin palkka kaikista ja se on tuo 18 e tunnissa.

Vierailija
12/50 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

FIlmtownissa mun aloituspalkka oli vuonna 2005 muistaakseni 6,40 euroa. Yliopisto-opiskelijalle se oli ihan kiva lisätulo, mutta olihan se mukavaa, kun palkka sitten kokemusvuosien ansiosta nousi yli seitsemään euroon. Sanoisin, että näinä aikoina, kun hinnat ovat nousseet, minimi kahdeksaan euroon.

Vierailija
13/50 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla jotain opiskelijoiden töitä tai köyhien eläkeläisten töitä? Sekä opiskelija että eläkeläinen pystyvät normaaliin työsuoritukseen, miksi heille pitäisi maksaa vähemmän palkkaa? Eikä huonosti palkattuja töitä eritellä kun puhutaan palkoista. Surkea palkka (esim. 8 euroa) vaikuttaa muillakin aloilla. Aina voi vedota siihen, että mitään korotuksia ei tarvita koskaan, kun "meillä maksetaan sentään yli 8 euroa".

Vierailija
14/50 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan muihin yhtä huonosti palkattuihin töihin.

Höpö höpö. Jos ja kun niihin huonoimpiinkin "oman alan töihin" on paljon hakijoita, mitä luulet kumpi vastavalmistuneista maistereista kutsutaan haastatteluun: Se joka ei ole tehnyt mitään töitä vai se jolla on vuosien työhistoria mainostenjakajana, puhelinmyyjänä, siivoojana ja kaupan kassana?

Vierailija
15/50 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla jotain opiskelijoiden töitä tai köyhien eläkeläisten töitä? Sekä opiskelija että eläkeläinen pystyvät normaaliin työsuoritukseen, miksi heille pitäisi maksaa vähemmän palkkaa? Eikä huonosti palkattuja töitä eritellä kun puhutaan palkoista. Surkea palkka (esim. 8 euroa) vaikuttaa muillakin aloilla. Aina voi vedota siihen, että mitään korotuksia ei tarvita koskaan, kun "meillä maksetaan sentään yli 8 euroa".

Ei kai tässä haettu erikseen poljettuja palkkoja opiskelijoille ja eläkeläisille. Kyse oli siitä, että kaiken työn ei ole tarkoitus elättää tekijäänsä tai edes muodostaa pääasiallista tulonlähdettä. Esim. kotona asuvalle alaikäiselle työ voi olla pelkkä keino tienata karkkirahaa, kun vanhemmat maksaa elämisen.

Tässä tuntuu myös unohtuvan, että kaikki työ ei ole kovin arvokasta. Mitä pienempää palkkaa työstä voidaan maksaa, sitä useampaan tehtävään voidaan palkata joku ja sitä useammalla on mahdollisuus päästä töihin. Jos vaikka koiranulkoilutuksesta "saa" maksaa 5 €/h kympin sijasta, se ei tarkoita sitä että muista töistä maksettavaa palkka pienenisi. Se vain tarkoittaa sitä, että entistä useammalla on mahdollisuus palkata koiralleen lenkittäjä ja näin ollen halukkaita koiranulkoiluttajille riittää enemmän töitä.

Vierailija
16/50 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaisi vaikka euron tuntipalkka. Parempi sekin kuin ei mitään!

Vierailija
17/50 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko :D

Vierailija
18/50 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän sellainen työ on jolla ei ole tarkoitus itseään elättää? Ihan harrastuspohjalta istutaan kaupan kassana kuuntelemassa asiakkaiden kitinää ja narinaa :D

ps. Vaikka olen käynyt töissä 16-vuotiaasta asti, ei se näytä painavan yhtään työnhaussa koska näistä 5e/h paskaduuneista ei ole "oikeissa" töissä mitään hyötyä! (olen siis opiskellutkin enkä mennyt suoraan peruskoulusta töihin)

Vierailija
19/50 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän sellainen työ on jolla ei ole tarkoitus itseään elättää?

Esimerkkeinä mainittu jo ainakin mainostenjako ja koiranulkoilutus. Siinä saisi maksaa melkoista tuntipalkkaa, jos kahtena päivänä viikossa jaettavilla mainoksilla tienaisi edes pari tonnia kuussa...

Vierailija
20/50 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko :D

Teen ihan "oikeaa" työtä kerran viikossa palkattomana vapaaehtoisena. Mikset usko, että ottaisin siitä mielelläni edes vähän rahaa vastaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän