Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran laillinen omistaja???

Vierailija
29.01.2016 |

Vuosi sitten annoin koiran siskolleni hoitoon hankalan elämäntilanteen vuoksi. Koira on ollut hänellä ennenkin hoidossa, ja hän sanoi silloin että voi kyllä hoitaa sitä niin pitkään kuin tarvii. Tämän vuoden ajan koira on ollut enimmäkseen siskollani mutta välillä myös minulla(noin viikko/kk). Mitään omistajavaihdoskeskusteluja ei olla käyty ja olen ollut koko ajan siinä uskossa että koira on vain väliaikaisesti hänellä. Nyt kun elämäntilanteeni on taas parempi ja haluaisin koiran takaisin, on sisko sitä mieltä ettei käy. Mitä mieltä?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksiasi luettuasi ehkä parempi, että kummallakaan teistä ei ole koiraa: ei siskolla, joka pitää toisen henkilön omaisuutta eikä suostu luovuttamaan sitä, eikä sinulla, joka vastailet passiivis-aggressiivisesti viesteihin ja hypit vastaajien nokille. Saatko useinkin turpiin nakkijonossa? Nyt vähän nöyryyttä siihen olemiseen, ja puhu ihmisille nätimmin. Älä vastaa rumasti, jossa sinulle sanotaankin kirpeästi. Sinua on mahdotonta sympatiseerata, kun käyttäydyt niin hyökkäävästi, ja tästä syystä en aio antaa sinulle neuvoja tilanteessa, jossa on kyllä olemassa ihan lailliset keinot asian ratkomiseen. Siihen ei hoitajan lupia tarvita.

Vierailija
42/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota, ap taitaa jättää nyt jotain oleellista kertomatta? Kirjoitat, että koirasi on ollut luonasi noin viikon kuukaudessa. Eli olet siis hakenut koiran joko kerran kuussa viikoksi tai todennäköisesti useamman kerran kuussa lyhyemmiksi ajoiksi. Miksi sitten olet aina palauttanut koiran siskollesi? Vai onko niin, ettet olekaan halunnut sitä "ihan kokonaan" omaan hoitoosi? Kun eihän tässä muuten pitäisi olla mitään ongelmaa, olisit vain viime kerralla jättänyt viemättä koiraa siskosi luokse?

Miten koiran hoitoon jättäminen vähentää ap:n laillista omistusta? Onko omistajuudessa kenties pistejärjestelmä joka alkaa naksuttaa kohti nollaa heti kun ap jättää koiran siskonsa luo, ja kun kaikki pisteet ovat poissa, koira kuuluukin siskolle? 

Ei, vaan mä en ymmärrä tätä itse ongelmaa. Kun ap:lla viimeksi oli tuo koira itsellään, miksi hän vei sen siskolleen takaisin, oisi pitänyt kotonaan. Tai miksi hän riitelee asiasta nyt, olisi hakenut koiran luokseen ihan normaalisti niin kuin lukuisia kertoja ennenkin - mutta ei olisi palauttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosihan voi vaatia korvauksia sinun omaisuutesi ylläpidosta.

Vierailija
44/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kummalla sen on parempi..ei lasten eikä edes koirien kanssa valtataisteluja eikä nokkapokkia kiitos..ei ole välikappale!

Amen.

Vierailija
45/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti siskosi tuntee sinut ja taipumuksesi hankaliin elämäntilanteisiin. Hän ei halua antaa koiraa takaisin sinun haltuusi, kun tietää mitä siitä seuraa. Koira jää taas heiteille ja on jonkin ajan kuluttua joko takaisin siskosi hoidossa tai sitten teillä tietämättömillä.

Uskon että siskosi ajattelee sekä sinun että koirasi parasta. Koiran läsnäolo tekee sinulle hyvää, mutta et ehkä hänen mielestään pysty tai jaksa hoitaa sitä kovin kauaa kerrallaan hyvin. Olisit kiitollinen siskollesi, ilman häntä koirasi olisi varmaan pitänyt viedä piikille. Miksette voi jatkaa nykyiseen malliin: Koira asuu siskollasi, sinä lainaat sitä silloin tällöin.

No just joo kannattako tulla tuollaista kommentoimaan kun et tiedä meidän elämäntilanteista yhtään mitään! Isoin syy miksi koiran alunperin annoin oli opiskeluni jolloin koiran olisi minun luonani pitänyt olla pitkiä päiviä yksin kotona! Mutta nyt tilanne on toinen eikä koiran enää tarvisi olla, että se niistä taipumuksista hankaliin elämäntilanteisiin..voi jeesus...

Jos syy oli opiskeluissa, mikset kertonut sitä avauksessa? Minulle tuli alussa mielikuva, että koira oli siskolla, koska sinä olet narkki/juoppo/vakavasti mielenterveysongelmainen, ja sisko ei anna koiraa takaisin, koska ei luota kykyysi hoitaa eläintä.

Koska provotarinaa pitää pystyä muuttamaan tilanteen mukaan.

Vierailija
46/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksiasi luettuasi ehkä parempi, että kummallakaan teistä ei ole koiraa: ei siskolla, joka pitää toisen henkilön omaisuutta eikä suostu luovuttamaan sitä, eikä sinulla, joka vastailet passiivis-aggressiivisesti viesteihin ja hypit vastaajien nokille. Saatko useinkin turpiin nakkijonossa? Nyt vähän nöyryyttä siihen olemiseen, ja puhu ihmisille nätimmin. Älä vastaa rumasti, jossa sinulle sanotaankin kirpeästi. Sinua on mahdotonta sympatiseerata, kun käyttäydyt niin hyökkäävästi, ja tästä syystä en aio antaa sinulle neuvoja tilanteessa, jossa on kyllä olemassa ihan lailliset keinot asian ratkomiseen. Siihen ei hoitajan lupia tarvita.

No anteeksi vain jos hiukan alkoi ärsyttää jos keksitään päästä että olen päihde/mielenterveysongelmainen joka on jättänyt koiransa heitteille, kun se ei todellakaan pidä paikkaansa. Että saattaisi sinullakin hieman ärsyttää paikkaansa pitämättömät syytökset.

Vierailija
47/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä aion ottaa maanantaina poliisiin yhteyttä ja kysyä neuvoa. Hätänumeroon ei ilmeisesti voi tämmöisestä asiasta soittaa(luulisin), ja tämä asia tuli nyt eilen akuutiksi kun sisko ilmoitti ettei aio enää antaa koiraa minulle. Kiitos paljon kaikille asiallisesti vastanneille! Ap

Vierailija
48/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä aion ottaa maanantaina poliisiin yhteyttä ja kysyä neuvoa. Hätänumeroon ei ilmeisesti voi tämmöisestä asiasta soittaa(luulisin), ja tämä asia tuli nyt eilen akuutiksi kun sisko ilmoitti ettei aio enää antaa koiraa minulle. Kiitos paljon kaikille asiallisesti vastanneille! Ap

Kyllä ehdottomasti kannattaa soittaa hätänumeroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan