Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksi työkaveri pilasi koko harjoittelun.

Jee
29.01.2016 |

Minua ärsyttää suunnattomasti eräs vanhempi rouva työpaikallani, jossa olen ns. Harjoittelussa. En osaa ostaa oikeita tuotteita työpaikalle, kahvi väärää, ostin keksejä vaikka hän olisi halunnut suolaista jne.En ole hänen kanssaan paljon tehnyt samoja vuoroja, mutta aina jos teen , hän vertailee minua muihin ja kertoo esimerkkejä miten aiemmat hänen harjoittelijansa ovat olleet parempia siinä ja siinä, vaikka hän ei minun ohjaajani edes ole ja teen kaikki työt kunnolla ja tunnollisesti ja olen aktiivinen, sekä saanut muilta paljon kehuja. Meni maku koko työpaikasta, koska tuntui että täytyy olla varpaillaan hänen seurassaan. Olen puhelias ja itsevarma ainakin aiemmin tuossa työpaikalla ollut, mutta hänen läsnäolo saa minut hiljenemään ja olemaan epävarma. Harmittaa hirveästi, että vain yhden ihmisen kommentit pilaavat muuten täydellisen harjoittelun ja vertailu sai heti vanhan epävarmuuden palaamaan minuun ja ajattelen nyt, että kaikki ovat hänen kanssaan samaa mieltä ja että harjoitteluni ei mennytkään niin hyvin mitä olen ymmärtänyt.. Onko tämä ihan tyhmää pahoittaa mieltä hänen kommenteistaan? Ja miten tuollaiseen "kriitikkiin" tulisi vastata rai suhtautua?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä palaute esimieheltä.

Vierailija
2/35 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ihminen on todennäköisti onneton omassa elämässään, siksi kokee tarvettaa yrittää polkea sinua alaspäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko kahvin ja keksien tuominen työtehtäviisi?

Vierailija
4/35 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kahvista tai tarjottavista on valittamista, kysy muiden läsnäollessa häneltä, mikä olisi hänelle mieluista ja tuo seuraavalla kerralla sitä. Jos olet reipas, voit myös harmitella ääneen, että et ole tiennyt mistä hän pitää, tokihan olisit tuonut jos hän olisi kertonut.

Työtehtävistä pyydä palaute ohjaajalta.

Vierailija
5/35 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toin kahvia ja keksejä, koska tuolla tapana työntekijöiden ostaa niitä vähän vuorotellen. eli ei periaatteessa kuulu, kunhan ystävällinen olin. Ohjaaja antanut hyvää palautetta minulle ja olen tullut kaikkien muiden kanssa toimeen. Ap

Vierailija
6/35 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lh

Vierailija
7/35 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinähän ostat just sitä mitä haluat. Mä haistattaisin paskat tollaselle ämmälle

Vierailija
8/35 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkaton harjoittelu?

Jos on niin haistatat keppi perseessä -akalle paskat ja lopetat keksien ostamisen.

Vierailija
9/35 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee kirjoitti:

Toin kahvia ja keksejä, koska tuolla tapana työntekijöiden ostaa niitä vähän vuorotellen. eli ei periaatteessa kuulu, kunhan ystävällinen olin. Ohjaaja antanut hyvää palautetta minulle ja olen tullut kaikkien muiden kanssa toimeen. Ap

Ei kahvituomiset ole arviointia työtehtävissäsi, vaan henkilön omaa vittuilua. Siihen kannattaa puuttua. Kerro esimiehellesi tuosta jatkuvasta häirinnästä ja sano, että asiattoman on syytä loppua.

Vierailija
10/35 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee kirjoitti:

Minua ärsyttää suunnattomasti eräs vanhempi rouva työpaikallani, jossa olen ns. Harjoittelussa. En osaa ostaa oikeita tuotteita työpaikalle, kahvi väärää, ostin keksejä vaikka hän olisi halunnut suolaista jne.En ole hänen kanssaan paljon tehnyt samoja vuoroja, mutta aina jos teen , hän vertailee minua muihin ja kertoo esimerkkejä miten aiemmat hänen harjoittelijansa ovat olleet parempia siinä ja siinä, vaikka hän ei minun ohjaajani edes ole ja teen kaikki työt kunnolla ja tunnollisesti ja olen aktiivinen, sekä saanut muilta paljon kehuja. Meni maku koko työpaikasta, koska tuntui että täytyy olla varpaillaan hänen seurassaan. Olen puhelias ja itsevarma ainakin aiemmin tuossa työpaikalla ollut, mutta hänen läsnäolo saa minut hiljenemään ja olemaan epävarma. Harmittaa hirveästi, että vain yhden ihmisen kommentit pilaavat muuten täydellisen harjoittelun ja vertailu sai heti vanhan epävarmuuden palaamaan minuun ja ajattelen nyt, että kaikki ovat hänen kanssaan samaa mieltä ja että harjoitteluni ei mennytkään niin hyvin mitä olen ymmärtänyt.. Onko tämä ihan tyhmää pahoittaa mieltä hänen kommenteistaan? Ja miten tuollaiseen "kriitikkiin" tulisi vastata rai suhtautua?

Mulla oli työharjoittelun ohjaajana vähän vastaava 50+++ tantta. Huomasi heti, että koko työyhteisö oli varpaillaan sen hapannaaman takia. Sanomattakin oli selvää, että sain harjoittelusta vähemmän mairittelevan arvosanan kurssikavereiden vedellessä täysiä pisteitä. Vaikka akka oli vain ohjaaja niin hänhän sen kokonaisarvosanan päätti. Kukaan muista vakituisista työntekijöistä ei uskaltanut olla sen kanssa eri mieltä.  Henkisesti oli tosi raskasta olla siellä töissä, mutta loppupeleissä ajattelin, että ihmisellä itsellään on jatkuvasti huono olo ja siksi ilkeilee.

Vierailija
11/35 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat selvää sen miehen nimestä ja tokaiset sille; mä muuten nussin sitä sun "Jussia" ja ymmärrän kyllä nyt miksi sinua vituttaa jatkuvasti.

Vierailija
12/35 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse esimiehenä sanoisin että koeta olla välittämättä. Turha käynnistää konfliktia. Pomo osaa muodostaa omat mielipiteensä ja muiden mielipiteillä tuskin on väliä.

Vierailija
13/35 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee kirjoitti:

Minua ärsyttää suunnattomasti eräs vanhempi rouva työpaikallani, jossa olen ns. Harjoittelussa. En osaa ostaa oikeita tuotteita työpaikalle, kahvi väärää, ostin keksejä vaikka hän olisi halunnut suolaista jne.En ole hänen kanssaan paljon tehnyt samoja vuoroja, mutta aina jos teen , hän vertailee minua muihin ja kertoo esimerkkejä miten aiemmat hänen harjoittelijansa ovat olleet parempia siinä ja siinä, vaikka hän ei minun ohjaajani edes ole ja teen kaikki työt kunnolla ja tunnollisesti ja olen aktiivinen, sekä saanut muilta paljon kehuja. Meni maku koko työpaikasta, koska tuntui että täytyy olla varpaillaan hänen seurassaan. Olen puhelias ja itsevarma ainakin aiemmin tuossa työpaikalla ollut, mutta hänen läsnäolo saa minut hiljenemään ja olemaan epävarma. Harmittaa hirveästi, että vain yhden ihmisen kommentit pilaavat muuten täydellisen harjoittelun ja vertailu sai heti vanhan epävarmuuden palaamaan minuun ja ajattelen nyt, että kaikki ovat hänen kanssaan samaa mieltä ja että harjoitteluni ei mennytkään niin hyvinmitä olen ymmärtänyt.. Onko tämä ihan tyhmää pahoittaa mieltä hänen kommenteistaan? Ja miten tuollaiseen "kriitikkiin" tulisi vastata rai suhtautua?

Se, että kehuu aikaisempia harjoittelijoita ja vertailee niihin, ei merkitse mitään. Voin lyödä vetoa, että on ollut  ihan yhtä kusipäinen myös niiden kanssa, jos kusipäisyyteen on yhtään taipuvainen. Tarkoitus on vain pistää sinua alaspäin. Valitettavasti tuollaisia ilkiöitä löytyy.

Vierailija
14/35 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse esimiehenä sanoisin että koeta olla välittämättä. Turha käynnistää konfliktia. Pomo osaa muodostaa omat mielipiteensä ja muiden mielipiteillä tuskin on väliä.

Vahvaa johtamista.

Ei kannata välittää, älä käynnistä konfliktia.

Ei jumalauta.

Vierailija
15/35 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimiehenä en komppaa sinua. Esimiehenä minulla on velvollisuus ( halusin tai en) puuttua havaitsemaani epäasialliseen käyttäytymiseen. Useimmissa organisaatioissa on kirjallinenkin ohjeistus ongelmatilanteiden ratkaisuun.

Vierailija
16/35 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä on myös ylläkuvatunlainen "pelokas" esimies, joka on yhtä lailla ilkeän ja hankalan työtoverin talutushihnassa. Ei siis uskalla /halua puuttua mihinkään.

Vierailija
17/35 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen esimies olet

Vierailija
18/35 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee kirjoitti:

Se saattaisi olla aika sinunkin ymmärtää, että kaikkien kanssa ne 'kemiat' ei vaan kohtaa. Sellaisten kanssa toimitaan asiallisesti ja ystävällisesti - työasiat asiallisesti hoitaen. Kaikkien kanssa ei vaan voi olla kaveri, eikä tarvitse.

Vierailija
19/35 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan: tämä tapahtui terveys- ja sosiaalialalla. Itse aikoinani harjoitteluaikanani koin samaa. Täysin epäolennaisiin asioihin kiinnitettiin huomiota, tuntui että ammatillisuus oli hukassa ja harjoittelijoihin purettiin omat turhautumat ja epäonnistumiset. Moni ohjaaja oli täysin epäpätevä alalle. Näiden ohjaajien ja heidän esimiestensä arvosanoihin on monen hoitajan ura jämähtänyt. Elämäänsä kyllästyneet ja katkeroituneet ohjaajat pilaavat monen alalle vilpittömästi haluavan hoitajan motivaation. Alalla on niin surkeita harjoittelupaikkoja, että opiskeluinto loppuu siihen.

Vierailija
20/35 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa uhrin syyllistämistä, kiusaamisen reagoiminen olisi "konfliktin käynnistämistä". Eiköhän se, joka ilkeilee tuoduista herkuista, ole jo käynnistänyt konfliktin.