Poikaystävästä tullut outo, sulkeutunut ja vihainen.
Ollaan oltu n.5 vuotta yhdessä. Mies oli ensimmäiset kolme vuotta todella ihana, n. 2 vuotta sitten alkoi muuttua omituiseksi. On tapahtunut todella pikkuhiljaa tää muutos..
Ensinnäkin mies on alkanut kommentoimaan minua ja ulkonäköäni. Viime viikolla (täytin 23) mies "onnitteli" sanomalla, kuinka meillä on vielä kaksi vuotta aikaa olla yhdessä. Kun kysyin miksi, vastaus oli, että "sitten sun parasta ennen-päivä menee umpeen." Järkytyin tosta niin, että lähdin bussilla juhliin joihin meidän piti mennä yhdessä autolla. Mies hyvitteli seuraavana päivänä, mutta sanoi vain vitsailleensa.
Kommentoi mun painoa, vaikka en ole lainkaan lihava (bmi 19). Kommentoi syömistä sanomalla "kai tiedät, että jätän sut jos lihot" jne. Jauhaa toisten naisten painosta/ulkonäöstä.
Piilottelee kännykkäänsä/läppäriään. Mun kännyyn tietää salasanat, samoin läppäriin. On yrittänyt tivata mun facen salasanoja. Tuntuu epäilevän mua pettämisestä, mikä on totaalisen naurettavaa (saattaa mennä aivan pelleilyksi, esim. oli yksi päivä vihaisen olonen mulle ja sanoi "tiesit sä muuten, että 25% iseistä kasvattaa lapsia, jota ei ole itse siittäneet?" Onnistuttiin kehittämään riita, koska jätkä antoi ymmärtää mun suunnittelevan vastaavaa.)
Saattaa olla suuttunut mulle jostain, mistä ei suostu kertomaan mistä johtuu. Esim. vähän aikaa sitten oli koko aamun kylmä ja etäinen. Autossa anelin, että voisitko kertoa mitä oon tehnyt kun koko vapaapäivä on pilalla muuten. Sitten lopulta myönsi olevansa mulle vihainen koska kuulemma "manipuloin" häntä. En edelleenkään tiedä, miten mä häntä manipuloin. On siis vihainen mulle asioista, mitä en ole tehnyt/mitkä on ihan absurdeja.
Syyttää mua valehtelemisesta koko ajan. Esim. katsoi mun ikuisuus sitten otettuja lomakuvia Espanjasta jossa sattui olemaan yks jannu hostellista (ei oltu vielä yhdessä tällöin, ei edes tunnettu) ja yllättäen suuttui koska yllättäen päätti mun panneen tätä miestä. Siis ihan oikeasti.. On muutenkin alkanut jankuttamaan siitä, mitä teen ja ketä on esim. tyttöjen illoissa (mitä ei tehnyt alussa lainkaan). Omituisinta on se, että nyt ihan viime aikoina on alkanut syyttämään kuinka valehtelin hänen olleen mun toinen ihminen kenen kanssa olen harrastanut seksiä. On yrittänyt "maanitella" musta totuutta tosi oudosti.. Kun ei oo mitään maaniteltavaa. En vaan ymmärrä :(
Ehkä kaikkein pahinta on se, että oikeasti läimäytti mua kovaa perseelle ihan yllättäen sängyssä. Tietää tasan tarkkaan, etten pidä mistään fyysisesti väkivallasta vaan tykkään lempeästä meiningistä, nykyään yrittää väkisin vetää jotain caveman-roolia (mikä on oikeasti aika noloa katsoa.)
Valitettavasti ollaan kyllä eroa kohden menemässä. Heti kun yritän keskustella asioista, hän osaa yllättäen sanoa oikeat sanat. Tuntuu, kuin mun ihanasta, mua kunnioittavasta poikaystävästä olisi kuoriutumassa hirviö. Meno pahenee aina vaan :(
Kommentit (71)
Voi luoja, luuletko että pettäjä sulle totuuden kertoo kysymällä jos on noin käyttäytynyt viimeset kaks vuotta? Varmaan yrittäis puhua itsensä pulasta pois ja kieltäis kaiken vaikka saisit kiinni rysän päältä muna pillussa teidän sängyssä.
Kyllä perusjampatkin naisia saa, viesteilläkin saa ittensä kuullostamaan vaikka miltä prinssiltä ja saihan se sunkin sydämen tykyttämään tollasena taviksena
Kuulostaa ihan normaalilta pojulta joka vielä etsii identiteettiään ja ei osaa luottaa toiseen ihmiseen. Tällä palstalla nyt on ihan sama mitä tahansa kirjoitat, niin heti on katkerat miesvihaajat tekemästä miehestä pettäjää ja kehottavat että jätä se sika. Kannattaa nyt varmaan ennen eroa ainakin yrittää keskustella asioista ja katsella vähän pitemmälle, jos vaikka sitä luottamusta alkaa kasvaa puolin ja toisin. Ei se uusi mieskään välttämättä ole yhtään sen parempi, jos nyt jätät tuon pojun.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja haluaisin huomauttaa, ettei todellakaan ole niin, että mies on koko ajan ilkeä tai kamala. Jotenkin se vaihtelee niin arvaamatta ja hämmentävästi, etten tiedä edes välillä voinko suuttua.
Esim. uutenavuotena kun näytin uutta mekkoa hänelle ja sanoi "Viis vuotta ja viis kiloa pois, niin olisit täydellinen". Seuraavana päivänä lenkillä ihan yllättäen sano: "Näytät törkeen hyvältä takaapäin, mennään äkkiä himaan" ja käveltiin käsi kädessä. Ja kotona taas oli tosi outo ja pyys mua "pyytämään kiltisti m*naa".
En vaan jaksa. Välillä kehuu ja ylistää, sitten haukkuu. Useimmiten haukkuu.
Oisit vastannut, että 5cm mieheen ja munaan lisää pituutta niin oisit täydellinen. :)
Olet 23v ja olette olleet yhdessä jo 5-vuotta. Miesystäväsi mielestä teillä on yhteistä aikaa vielä 2-vuotta. Hän arvostelee sinua ja laittaa kerjäämään seksiä. Sanoo sinua ylipainoiseksi, vaikka olet normaalipainoinen (bmi 19).
Kehon rakenteesta riippuen saatat olla jopa erittäin hoikka. Miesystäväsi mielestä olisi täydellistä olla -5v / -5kg.
Olen joskus lukenut, että on olemassa miehiä jotka eivät pysty/kykene olemaan aikuisen naisen kanssa, saatika haluamaan häntä seksuaalisesti. Lukemani artikkeli tuli mieleen ja muistaisin silloisessa jutussa olleen, että tämänkaltainen mies haluaa, että nainen on nuori/vartalo on poikamaisen laiha. Henkilöä ei voine syyttää lapsiin sekaantujaksi koska mieltymys kuitenkin kohdistuu aikuiseen naiseen (tarkoitan täysi-ikäistä).
Ap:n kannattaa itse tykönänsä miettiä, kannattaako odottaa se 2v jotta joutuu vaihtoon vai siirtyykö omassa elämässään seuraavalle tasolle. Omaan aikuiseen elämäänsä panostaen.
Ymmärrät varmaan, ettei toisen suuhun voi antaa valmiita sanoja, niiden täytyy tulla omanlaisiaan itsensä kautta. Tavallisella ihmisellä ei ole mitään valmista reseptiä. Uskon vahvasti. että tulet pärjäämään ja löydät uudet kuviot onneen,
Miesystäväsi kuittaus ilkeilystä, - sehän oli leikkiä-, ei se ollut leikkiä sehän oli henkistä pahoinpitelyä.
Viettänyt liikaa aikaa netin naisvihasivuilla?
Kuulostaa vahvasti siltä, että miehesi on lukenut paljon tätä https://www.reddit.com/r/TheRedPill/ ja Internetin manospherea. Se on pitkälti ns. brosciencea eli mututiedettä naisen psykologiasta ja seksuaalisuudesta. Vahvimmat todisteet aiheeseen tutustumisesta minusta oli tuo, että 25% miehistä elättäisi jonkun muun miehen lasta, naisen parasta ennen -päivämäärä eli the wall ja tuo läimäytys. Miehiseen tapaan manospheressa käsitellään paljon tilastoja ja vedetään niistä hätäisiä johtopäätöksiä.
He ovat tulleet siihen tulokseen, että nainen ei voi rakastaa kuten mies ja paras tapa pitää nainen kiinnostuneena ja koukussa on tienata hyvin ja olla töykeä ja vähän pahis. Miehet itse saavat itse kuitenkin pitää "plateja" eli hoitoja siinä sivussa, koska mitä useampaa naista mies panee, sitä enemmän hänen arvonsa nousee.
Manospheren mielestä naiset ovat aina kärkkymässä itselleen paremmin toimeen tulevaa miestä ja vaihtavat sellaiseen välittömästi, kun mahdollisuus sallii. Monesti toistuva kirjainyhdistelmä on AWALT, eli All Women Are Like That. Pääohjenuorana heillä on Briffaultin laki, joka menee näin: "The female, not the male, determines all the conditions of the animal family. Where the female can derive no benefit from association with the male, no such association takes place." — Robert Briffault, The Mothers, Vol. I, p. 191. Onko miehesi kenties työtön?
Päädyin itsekin lukemaan pari vuotta sitten noita juttuja ja uskoin niihin jonkin aikaa, mutta nykyään olen taas normaali itseni. Toisaalta luin niin paljon, että kyllä se muutti ajatteluani joiltain osin ja tajusin sentään sen, että en ehkä ole mikään kaikista miehekkäin tapaus ja lakkasin vaatimasta esimerkiksi sitä, että naisten pitäisi iskeä miehiä yhtä paljon kuin miehet iskevät naisia, jotta tasa-arvo toteutuisi. Mutta joo kannattaa vähän lueskella asiasta ja tutkiskella miehesi käytöstä uuden tiedon valossa. En vielä ryhtyisi mihinkään erohommiin. Voi tietysti olla, että on myöhäistä ja miehesi on nielaissut punaisen pillerin täysin ilman kritiikkiä ja alkanut pitää itse hoitoja.
Luin rivien välistä että olet tupsahtanut ja pahasti 😐
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että tää poika pelkää menettävänsä sut ja toimii niin, että yrittää saada sut vakuuttuneeksi ettei kukaan muu kuin hän huoli sinua. Eikä voi sulle mitään, on niin lukossa ajatustensa kanssa.
Sano suoraan edes odottamatta mitään vastausta että "musta tuntuu, että sä pelkäät menettäväsi mut ja käyttäydyt siksi tylysti mua kohtaan. Meidän parisuhde ei todellakaan kaadu pettämiseen, ainakaan minä en halua pettää sinua, vaan jos tämä meidän parisuhde kaatuu niin siihen, että sinä kohtelet minua päivä päivältä huonommin ja minä en lopulta jaksa sellaista suhdetta." Toista pitää arvostaa ja kunnioittaa, molempien. Ja osoittaa se käytöksellä.
Voi olla kasvukipuja mitä ei ihan hallitse. Mutta kenenkään ei pidä sietää huonoa kohtelua.
No aika kaukaa haettu 😁
Oletko täysin sokea sille, kuinka sinua kohdellaan?? Tuollainen toiminta ei ole rakkautta, kiintymystä tai arvostusta. Se on manipulointia, aggressiota ja toisen itsetunnon murentamista Luoja ties missä tarkoituksessa. Alistamista. Tee itsellesi palvelus ja lähde ennen kuin saat pysyviä jälkiä, joiden korjaamiseen tarvitaan terapiaa.
Apua, apua, apua! Toi voi mennä vielä todella pahaksi. Mustasukkaisuus on tuollaisena sairaus. Eroa. Heti. Tulet onnellisemmaksi ja löydät vielä miehen, joka oikeasti rakastaa sinua! Jos oma avokkini sanoisi, että mulla on parasta ennen -päivä, että jättäisi minut, jos lihoisin ja että epäilee minun olevan petollinen ja vielä jankuttaisi saman teeman asioita jatkuvasti, lähtisin enkä kertoisi uutta osoitettani!
Vierailija kirjoitti:
Apua, apua, apua! Toi voi mennä vielä todella pahaksi. Mustasukkaisuus on tuollaisena sairaus. Eroa. Heti. Tulet onnellisemmaksi ja löydät vielä miehen, joka oikeasti rakastaa sinua! Jos oma avokkini sanoisi, että mulla on parasta ennen -päivä, että jättäisi minut, jos lihoisin ja että epäilee minun olevan petollinen ja vielä jankuttaisi saman teeman asioita jatkuvasti, lähtisin enkä kertoisi uutta osoitettani!
Olet oikeassa. Minä olin 6 v naimisissa patologisen mustasukkaisen miehen kanssa, joka myös oli alkuun aivan hurmaava. Tuo tulee pahenemaan vuosien varrella, koska kyse ei ole suhteen alkusaikoihin liittyvästä epävarmuudesta. Olen onnekas, en joutunut kokemaan fyysistä väkivaltaa ja ymmärsin aika nopeasti etteivät yritykset rajoittaa liikkumisvapautta ja elintilaa johda mihinkään hyvään. Eikä ex edes ollut ilkeä kuten AP:n poikaystävä, vaan hienovaraisen tukahduttava. Rajanveto hyväksyttävän ja ei-hyväksyttävän käytöksen välillä on vaikeaa, sillä hidasta muutosta on hankalaa huomata, etenkin jos toivoo parasta ja odottaa parempia aikoja 😑
Kuulostaa ihan mun exältä. Lähde suhteesta, ennen kun mies on tuhonnut sut henkisesti.
Minunkin mies ja lasteni isä alkoi käyttäytyä tuolleen mua kohtaan, ihan samanlaisia juttuja. Syyllisti mua pettämisestä lähes päivittäin, vaikka oikeasti rakastin tuota miestä. Hänellä oli itsellään toinen nainen salassa ja lopulta lähtikin sen naisen takia. Olin tulla hulluksi niistä syyttelyistä, jotka vaan jatkuivat ja jatkuivat aivan kuin hän olisi itsekin uskonut niitä syytöksiään ihan todella. Syyttää minua vieläkin tänä päivänä.
Mies vei itsetuntoni ihan kokonaan, kahlitsi kotiin, vaikka itse meni ja teki mitä halusi. Käytti pahaa henkistä ja fyysistäkin väkivaltaa, uhkauksia. Nykyään uhkailee lapsen kautta, pitää tätä pelinappulana. Teki mm. minusta lasun.
Mä suosittelen sulle lähtöä tuosta suhteesta. Mä jäin ja hajosin. En tiedä, eheydynkö tuon suhteen jäljiltä koskaan. Sitä kesti melkein 20 v uotta.
Ap, poikaystäväsi harrastaa parisuhdeväkivaltaa. Googlaa sitä ja henkistä väkivaltaa ja jos osaat englanniksi niin abusive man abusive relationship.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vahvasti siltä, että miehesi on lukenut paljon tätä https://www.reddit.com/r/TheRedPill/ ja Internetin manospherea. Se on pitkälti ns. brosciencea eli mututiedettä naisen psykologiasta ja seksuaalisuudesta. Vahvimmat todisteet aiheeseen tutustumisesta minusta oli tuo, että 25% miehistä elättäisi jonkun muun miehen lasta, naisen parasta ennen -päivämäärä eli the wall ja tuo läimäytys. Miehiseen tapaan manospheressa käsitellään paljon tilastoja ja vedetään niistä hätäisiä johtopäätöksiä.
He ovat tulleet siihen tulokseen, että nainen ei voi rakastaa kuten mies ja paras tapa pitää nainen kiinnostuneena ja koukussa on tienata hyvin ja olla töykeä ja vähän pahis. Miehet itse saavat itse kuitenkin pitää "plateja" eli hoitoja siinä sivussa, koska mitä useampaa naista mies panee, sitä enemmän hänen arvonsa nousee.
Manospheren mielestä naiset ovat aina kärkkymässä itselleen paremmin toimeen tulevaa miestä ja vaihtavat sellaiseen välittömästi, kun mahdollisuus sallii. Monesti toistuva kirjainyhdistelmä on AWALT, eli All Women Are Like That. Pääohjenuorana heillä on Briffaultin laki, joka menee näin: "The female, not the male, determines all the conditions of the animal family. Where the female can derive no benefit from association with the male, no such association takes place." — Robert Briffault, The Mothers, Vol. I, p. 191. Onko miehesi kenties työtön?
Päädyin itsekin lukemaan pari vuotta sitten noita juttuja ja uskoin niihin jonkin aikaa, mutta nykyään olen taas normaali itseni. Toisaalta luin niin paljon, että kyllä se muutti ajatteluani joiltain osin ja tajusin sentään sen, että en ehkä ole mikään kaikista miehekkäin tapaus ja lakkasin vaatimasta esimerkiksi sitä, että naisten pitäisi iskeä miehiä yhtä paljon kuin miehet iskevät naisia, jotta tasa-arvo toteutuisi. Mutta joo kannattaa vähän lueskella asiasta ja tutkiskella miehesi käytöstä uuden tiedon valossa. En vielä ryhtyisi mihinkään erohommiin. Voi tietysti olla, että on myöhäistä ja miehesi on nielaissut punaisen pillerin täysin ilman kritiikkiä ja alkanut pitää itse hoitoja.
Terve, AP, kuis menee? Ketju onnistui hyvin, mut et jaksanut kolmatta sivua odottaa?
Bingo!! Poikaystäväsi on paljastunut ilmiselväksi narsistiksi. On itse uskoton ja manipuloiva. Narskun pää on just tuolla tavalla seko, että luulee ihan oikeasti, että muut ihmiset ajattelee ja toimii samoin kuin narsku itse. Ja kuvottava kontrollointihalu. Miksi mitään sun salasanoja on sen tiedossa?
Samoin haukkumisen ja kehumisen vuoristorata on narsistin yksi tyypillisempiä piirteitä. Vanhemmiten käytös muuttuu koko ajan pahempaan suuntaan. Lähde suhteesta nyt heti. Olet ihan lirissä jos avioidut ja hankit sen kanssa lapsia. Nyt on helppo lähteä kun ei ole vielä lapsia. Voin vakuuttaa, että parempi on nyt itkeä eroitkut kuin jättää se nyt tekemättä ja hankkiutua vuosia kestävään helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja haluaisin huomauttaa, ettei todellakaan ole niin, että mies on koko ajan ilkeä tai kamala. Jotenkin se vaihtelee niin arvaamatta ja hämmentävästi, etten tiedä edes välillä voinko suuttua.
Esim. uutenavuotena kun näytin uutta mekkoa hänelle ja sanoi "Viis vuotta ja viis kiloa pois, niin olisit täydellinen". Seuraavana päivänä lenkillä ihan yllättäen sano: "Näytät törkeen hyvältä takaapäin, mennään äkkiä himaan" ja käveltiin käsi kädessä. Ja kotona taas oli tosi outo ja pyys mua "pyytämään kiltisti m*naa".
En vaan jaksa. Välillä kehuu ja ylistää, sitten haukkuu. Useimmiten haukkuu.
Joo ei jatkoon. Mulle ei yksikään mies sanoisi että viisi kiloa sitten näyttäisit hyvältä, koska sen jälkeen olisi oven takana postiluukusta huutelemassa viisauksiaan.
Miehesi on muuttumassa psykopaatiksi.
Pian olet kotona neljän seinä sisällä pyytämässä milloin m*naa, milloin selkäsaunaa miehesi määräyksestä.
Pian sinulla ei ole mitään yksityisyyttä.
Tee testi: vaihda känykän ja läppärin ym laitteiden salasanat. Jos miehesi alkaa vaatia niitä ja kiukuttelee ja uhkailee tiedät että se on lopun alkua.
Todennäköisesti jos lähdet nyt pääset vähemmällä ja pienemmällä stalkkaamisella ja uhkailulla. Ehkä joudut jopa lähestymiskiellon hakemaan, mutta helpompaa nyt kuin vielä pidemmän suhteen jälkeen.
Ottaa ehkä kundikaifarin patukkaa peräsuoleen?