Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Hiukkasen ristiriitaista tietoa sain kotiin lähetetystä potilasohjekirjeestä. Kohtu tullaan poistamaan yleisanestesiassa laparoskopisesti.

Eli kotiudunko sittenkin jo samana päivänä leikkauksen jälkeen vai siirtävätkö mut yöksi jonnekin päivystysosastolle?

• ylös 3
  • alas 0

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Ja leikkauspäivä on perjantai, eli viikonlopun toi osasto on kokonaan suljettu. -ap

Vierailija

Kätilöopiston toiminnasta en tiedä, mutta meillä on osasto, johon tullaan aamulla, tehdään toimenpide ja jos vain vointi antaa myöden, niin samana päivänä kotiin. Mikäli ei, niin sitten siirretään yöksi jollekin toiselle osastolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja täältähän sitä on kätevä kysyä, eikä sieltä Kärtäriltä...

Yhtä järkevää kuin saada kysymykseeni tämän kaltaisia vastauksia. -ap

• ylös 5
  • alas 19
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta äkkiävältään kuvittelisin että vauva-palstalla saattaa kyllä olla useampikin sellainen, joka on Kättärillä asioinut ja tietää. Noihin sairaaloiden neuvontanumeroihin nimittäin saa jonotella aika pitkään...

• ylös 30
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
soita sinne ja kysy

Olen nyt tällä hetkellä sellaisessa paikassa ja tilanteessa, missä en halua soittaa muiden kuullen tällaista puhelua. -ap

• ylös 16
  • alas 2
Vierailija

Soita kättärille ja kysy. Olin juuri päiväkirurgisessa leikkauksessa siellä ja henkilökunta oli tosi mukavaa ja avuliasta. Jos vointisi on huono niin kyllä sieltä löytyy paikka. Olin itsekin vähällä jäädä yöksi ja osa samana päivänä leikatuista jäikin.

Vierailija

Mielelläni minä mahdollisimman nopeasti kotiutuisin, mutta tämä vähän hämmentää kun potilasohjeissa sanotaan niin selkeästi, että joudun olemaan tuolla yön yli vähintään ja että virtsakatetrikin poistettaisiin vasta seuraavana aamuna leikkauksesta. Kaipa nuo mut sitten jollekin toiselle osastolle kärräävät leikkauksen jälkeen..-ap

Vierailija

Jos vaatii yön yli seurantaa niin siirretään toiselle osastolle. Kättärillä on kaksi naistentautiosastoa, toinen on auki 24/7. Leikkauspotilaat on keskitetty kulkemaan päiväkirurgisen osaston kautta, mutta yön yli-hoito on sitten sillä toisella osastolla.
T: hoitsu

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos vaatii yön yli seurantaa niin siirretään toiselle osastolle. Kättärillä on kaksi naistentautiosastoa, toinen on auki 24/7. Leikkauspotilaat on keskitetty kulkemaan päiväkirurgisen osaston kautta, mutta yön yli-hoito on sitten sillä toisella osastolla.

Tai siis korjaan sen verran että se on viikko-osasto, ei päiväkirurginen. Eli on arkipäivinä auki öisinkin, mutta koska menee viikonlopuksi kiinni niin perjantaina leikatut siirtyy sille toiselle osastolle. T: hoitsu

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Näin mun järki myös sanoo. Käytäntö vain poikkeaa siitä, mihin olen oman kuntani sairaalassa tottunut. Nyt vaan kaikki gyn. leikkaukset on keskitetty Kättärille, joten en tuohon lähimpään sairaalaan pääse leikkaukseen. -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miks sulta leikataan kohtu pois?

Sairauden takia. Mitään muuta ei ole enää tehtävissä, joten siksi kohdunpoisto. Onneksi lapsiluku sentään on ollut jo vuosia täynnä eikä minkäänlaista vauvakuumetta ole ollut ainakaan 15 vuoteen. -ap

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Kohdunpoiston laparoskopialeikkauksessa on oltava sairaalassa seuraava yö. Virtsakatetri poistetaan vasta seuraavana aamuna. Jos "oma" osastosi on suljettuna, sut siirretään yöpymään toiselle osastolle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Yhtä järkevää kuin saada kysymykseeni tämän kaltaisia vastauksia. -ap

No sama operaatio on mullekin tehty ja jos olisi mieltä joku askarruttanut niin olisin kyllä kysynyt sitä osastolta. Saattaisi saada vastauksen arvuutteluiden sijaan.

Vierailija

No sen verran iso leikkaus että luulisin että olet siellä yön. Hienoa että einole tilannetta että tarvitsisit kohtua vielä.

Vierailija

Alakautta tehdyssä kohdunpoistossa ainakin pääsee kotiin samana päivänä, samoin monien laparoskopioiden jälkeen.

Vierailija

Mitä järkeä sulle on vastata ku vänkäät vastaan? Jos leikkausosasto on kiinni, siirryt vuodeosastolle. T: päiväkirurgisen hoitaja jossa potilaat pääsevät voinnin mukaan kotiin ja jos on isompi leikkaus, potilaat siirtyvät leikopotilaina suoraan osastolle yöksi.

Vierailija

Mä en nyt oikein ymmärrä että missä kohtaa olen vängännyt vastaan, mutta problem solved. -ap

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat