Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA -turvotus sektion jälkeen

15.02.2006 |

Synnytin kauniin tyttären reilu viikko sitten sektiolla ja kaikki on muuten hyvin, mutta minua huolestuttaa sektiohaavan (poikittain) yläpuolella oleva turvotus, se vaikuttaa nesteeltä ja yön aikana turvotus aina hieman vähenee mutta päivän aikana taas lisääntyy. Kaiken kaikkiaan se on välittömästi haavan yläpuolella n. 10 cm leveälla alueella ja aiheuttaa minulle kivan ylimääräisen " makkaran" , jota ei ole ollut ennen! Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta??? Muutenkin olen edelleen aika turvoksissa ja painoa minulta ei lähtenyt oikeastaan mitään pois (raskauden aikana tuli 10 kg ja olin normaalipainoinen ennen raskautta).

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pupsimupsi:

Synnytin kauniin tyttären reilu viikko sitten sektiolla ja kaikki on muuten hyvin, mutta minua huolestuttaa sektiohaavan (poikittain) yläpuolella oleva turvotus, se vaikuttaa nesteeltä ja yön aikana turvotus aina hieman vähenee mutta päivän aikana taas lisääntyy. Kaiken kaikkiaan se on välittömästi haavan yläpuolella n. 10 cm leveälla alueella ja aiheuttaa minulle kivan ylimääräisen " makkaran" , jota ei ole ollut ennen!

Paino mulla lisääntyi pari kiloa enemmän kuin sulla ja olen tosi hoikka luonnostani, mutta mulla tuo sektiohaava oli turvonnut AINAKIN 6kk leikkauksen jälkeen ja se kuulemma on ihan normaalia. Farkut ei todellakaan mahtuneet jalkaan, vaikka pepusta lökötti. Nykyään taas mahtuu, sektiosta on 5vuotta...;)

Vierailija
2/4 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisestä sektiosta on nyt kulunut neljä vuotta, mutta muistan kuinka sairaalassa olin ihan järkyttävän turvoksissa ja kotonakin pidin äitiysvaatteita ainakin 3 viikkoa synnytyksen jälkeen. Sitten turvotus katosi aika nopeasti. Arven ympärillä taisi turvotusta olla kauemminkin.

Anna rv 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin sektio vähän alle 3kk sitten ja mulle ilmestyi kanssa sellainen " makkara" haavan yläpuolelle. Ei ole vielä hävinnyt, vaikka olen lähtöpainossani. Toivottavasti häviää, on meinaan karsean näköinen.

Vierailija
4/4 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille - tuntuu tosiaan vähän epätoivoiselta, kun kaupoissa tutut myyjät osaaottavasti kyselevät, että " eikö se nyt vieläkään ole suostunut syntymään... jne" Ihan kiva sanoa siinä, että joo syntyi jo jokin aika sitten, sen jälkeen on kaikki noloina! :) Mutta toivoa siis on, enää 5 vuotta ja näytän normaalilta! No, lapsi on ihana, niin että viis muusta!!!