Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helppo kampaus tuoreelle äidille

kyllästynyt
28.01.2016 |

Aihe on pinnallinen, mutta aloin tässä miettiä hiuksiani näin loppuraskaudesta. En ole ikinä ollut kiinnostunut hiusten laittamisesta, silloin tällöin tullut jotain lettejä tehtyä, mutta niitäkin harvakseltaan. En käytä muotoilutuotteita tai mitään ylimääräistä ainetta hiuksiini, shampoolla pesen ja tarvittaessa teen öljyhoidon, jos latvat kuivuvat.. Tapanani on ollut kasvattaa pari vuotta niin, että hiukset ulottuvat lapojen alle ja sitten leikata kerralla 2-5cm lyhyeksi kampaukseksi. Pitkät hiukset pidän vain ponnarilla, lyhyille en tee mitään.

Hiuslaatuni on päätä pitkin laskeutuva, yksittäiset hiukset ovat ohuita, mutta niitä on paljon. Tällä hetkellä hiukseni ovat pitkät ja muutoksen aika alkaisi olla käsillä.

Olen jo vuosia harkinnut permanentin ottamista, en vain tiedä minkä mittaisena, miten säkkäränä kiharana ja ylipäätään mihin malliin hiukseni leikkauttaisin. Nyt kun raskausaika lähenee loppuaan, olen pohtinut, että varmaan en pikkuvauva-aikana jaksa laittaa hiuksiani edes sen vertaa, kuin tähän asti lapsettomanakaan. Onko permanentti siis helppohoitoinen vaihtoehto, eikä hiuksia tarvitse olla laittamassa joka aamu?

Osaako joku ehdottaa pyöreisiin kasvoihin sopivaa leikkausta, permanentattuna ja mahdollisimman vähän laittamista vaativana?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä permanenttia ota - ei näytä hyvältä, jos hiuksia ei jatkuvasti laita, ja tyvikasvu on suorissa hiuksissa helposti tyhmän näköinen!

Suosittelisin sen sijaan napakasti leikattua polkkaa, joka kohottaa ja tukee juuri tuollaista laskeutuvaa hiuslaatua. Jos kampaaja on taitava leikkaamaan, se on juuri sellainen pese&pidä-kampaus, eli heität vain kosteana hieman muotovaahtoa tukkaa tukemaa ja annat kuivua. Kampaajan kanssa voit neuvotella, millsinen polkka pyöreisiin kasvoihisi voisi sopia.

Vierailija
2/10 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjää mustaksi muuten, mutta niska oranssinpunaiseksi. Niska lyhyeksi ja siis lyhyeksi koko tukka. Siitä on näppärä pörröttää se kananperse pystyyn valvotun yön jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on pitkät hiukset, niin ponnarilook on kyllä aina nopea ja helppo.

Vierailija
4/10 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä polkka, noin hartiamittainen on helppo. Matala poninhäntä on aina siisti ja helppo kampaus. Voi pitää myös hyvin vapaana ilman, että vetää ilmettä kauheasti alaspäin. Tuuheat hiukset pääsevät paremmin oikeuksiinsa hartiamitassa kuin ylipitkässä, raskaassa tukassa.

Vierailija
6/10 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä permanenttia ainakaan nyt ota. Raskaus, synnytys ja imetys, hiuksia lähtee...

Napakka leikkaus, hirveesti en lyhentäisi (tukka sojottaa miten sattuu, joutuu kastelemaan ja kuivailemaan).

Vierailija
7/10 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset ponnarilla  vain alkavat kyllästyttää ajan oloon. Kunnolla lyhyet, jotka eivät vaadi hoitamista, eivät kuitenkaan näytä hyvältä, koska hiuslaatu on niin päätä myöten menevä. Tätä tämän hetkistä ylikasvanutta pitkää tukkaa edelsi juuri tuollainen pitkähkö polkka, en oikein sitäkään kokenut omakseni. Hiukseni kääntyvät sen mittaisina luonnostaan vasemmalta puolelta ulospäin latvoistaan ja oikealta puolelta sisäänpäin.. Edes kihartimella eivät asetu nätisti.

Vierailija
8/10 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli leukaan asti ulottuva polkka kun sopi kasvojeni muotoon. Oli helppo laittaa: pesi ja kampasi haluamaansa jakaukseen.

Nyt kun lapsi on vuoden, on tukka kasvanut ja menee korkealle ponnarille, ranskanletille tai hiusvalkin avulla nutturalle.

Kannattaa katsoa pinterestistä quick hair style tai mom hair-hakusanoilla ideoita

Vierailija
9/10 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli leukaan asti ulottuva polkka kun sopi kasvojeni muotoon. Oli helppo laittaa: pesi ja kampasi haluamaansa jakaukseen.

Nyt kun lapsi on vuoden, on tukka kasvanut ja menee korkealle ponnarille, ranskanletille tai hiusvalkin avulla nutturalle.

Kannattaa katsoa pinterestistä quick hair style tai mom hair-hakusanoilla ideoita

Komppaan tätä!

T. nro1

Vierailija
10/10 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut pitkät hiukset lähes 20 vuotta elämästäni (vaikka olenkin leikannut hiukseni parin sentin mittaiseksi vähintään kolmen vuoden välein) ja tiedän kyllä miten niitä voi laittaa. Omistan valkin, en käytä sitä. Osaan tehdä lettejä jos minkälaisia, en tee niitä. En vain yksinkertaisesti ole kiinnostunut laittamaan hiuksiani tai katsomaan ohjeita. Ponnarille laitan, koska on epäkäytännöllistä pitää niitä auki.

Toivoin alunperin ja toivon edelleen ehdotuksia erilaisesta hiusmallista, kuin nykyinen pitkä suora on. Polkka ei minulle sovi, koska hiukseni kääntyvät aiemmin jo kuvailemallani tavalla latvoistaan. Pesu ja kampaus ei siis minulla riitä polkkatukan laittamiseksi, vaan pitää käyttää kiharrinta ja silläkään siitä ei saa siedettävän näköistä. Permanenttia pohdin, koska se on ollut mielessä jo useamman vuoden, senkin kanssa pitäisi kuitenkin jotenkin leikatakin.