Voi kun mietityttää,auttakaas :)
Taas tätä huviani,eli mietin poitsulle sisaruksia :)
Ihmeesti alkanut miellyttään nimet Kaisa,Katariina ja Kaarin (eikä aavistustakaan mistä nämä putkahtelee...)
Ongelmahan onkin siinä,että Kaisa (suosikki) ei sovi Sa- alkuiseen sukunimeemme,Katariina on kaverin vaimon nimi ja Kaarin,no vaikka tavallaan miellyttää niin mielleyhtymä kaari-kaareen-sillan kaari...
Ehdotelkaas mulle lisää mietinnän aiheita :) Kuten huomata saattaa,pidän eniten K-alkuisista tytön nimistä :)
Kommentit (9)
Kati
Katinka
Katia
Kaisu
Kiira
Kiisa
Kerttu
Kira
Kreetta
Klaara
Kiti
Kaila
Katju
Kiana
Kirta
Karla
Kitta
Kristel
Katiia
Katinja
Katiina
Kastilia
Kielo
Kaijeli
Kaika
ja Kaarin ja Kaarina ovat minusta ihania nimiä.
Minäkin pidän K-alkuisista tyttöjen nimistä, koska K on sopivasti kova kirjain makuuni. Jostain syystä pidän että samassa nimessä on vielä r ja i-kirjain..eli tykkään rakennella tyttöjen nimiä K,i ja r kirjaimilla. Kaarin-nimessä on nämä kaikki ja ei edes lopu a-kirjaimeen mikä tuo persoonallisuutta nimeen ja n lopussa soi kauniisti. Kaarin on nimi, josta siis perustellusti pidän erityisen paljon. Krista-Kaarin on minusta aina olut upea nimi!..en kyllä ole katsonut, onko kukaan saanut sitä nimekseen. Kiia on myös minun makuuni. Kaisa taas on pehmeä...s-kirjain tytön nimen keskellä usein on sellainen mistä en pidä. (Tämä on nyt todella tarkkaa arvointia... mutta näin ajattelen.)
Karoliina on minusta ihana nimi, Kiia Karoliina oli suunnitelmissa tytön nimeksi (mutta syntyi poika). Katariina on hyvin samantyyppinen, muta kai tai tämä liina-loppu Karoliinassa tekee minusta siitä paremman. Pidän jostain suustä Liina-nimestä...sitä en edes osaa perustella.
Minusta Kaisa sopii Sa-alkuiseen sukunimeen!! Pidän toistoista ja yhdistävistä kirjaimista. Se hiukan häiritsee, jos sukunimi alkaa samalla kirjaimella, kuin mihin etunimi loppuu.
Kaverin vaimon nimi ei minusta merkkaa mitään nimen valinnassa.
Jos tulee milleyhtymää kaareen (sateenkaari tms.), sehän on pelkästään positiivistä...
ei ole yhtään Krista-Kaarin nimistä vr:ssä...joten ihan yksinäni olen tälläistä nimeä ihaillut...
Niin,meillä onkin siis ensimmäinen nimi oikeestaan 100% varma jos joskus tytön saamme ja se on juuri tuo Kiia. Se miellyttää molempien nimikorvaa.
Itse pitäisin edelleen nimestä Kiara,mutta koska mies tyrmää sen täysin (kitara,kiero,kaira jne) niin meille ei tule Kiaraa.
Kiana olisi lähelle,mutta se tuo mieleen Kanan...
Kaarin on aivan ihana minusta. Kaarinakin,vaikka pelkkä a-loppu tekee siitä soinnillisesti täysin erillaisen nimen. Kaarin kuitenkin miellyttää enemmän. Kiia Kaarin tai Kiia Katariina olisi aikalailla sitä mitä haluan...
Muut nimet ei vaan jostain syystä sytytä.
Katjuska on myös kiva,mutta kuitenkin hieman liian lempinimimäinen.
Entäs Karina? Käsittääkseni se (ainakin c:llä kirjoitettuna) tarkoittaa rakastettua :o) Lausuisin " kariina" . Kaisu on myös iloinen K-nimi.
Tutustuin aikoinaan ulkomailla erääseen Virosta kotoisin olleeseen tyttöön, jonka nimi oli Kairi. Minusta Kairi on iloinen ja reipas nimi, kuulostaa hauskalta :)
Kairi on minustakin oikein kiva nimi :) Kaisu on niin vahvasti iskostunut kaverin äidin nimeksi,et muuten en osaa sitä ajatellakkaan.
Karina ois noin k:lla ihan ok,mutta kun se on sama kuin mun " kauppakassin" merkki :D Eli kuulostaa kivalle kyllä,mut c:llä ajelen sellaisella :D
Tai Katri? Katja?