Ebaysta paljon tilanneet, auttakaa
Elikkäs tilasin joulun aikaan pari pakettia Kiinasta ja tänään oli viimeinen arvioitu saapumispäivä. Oon todella pettynyt kun kumpaakaan ei ole tullut ja yleensä on Kiinasta tullu n.3 viikon sisällä. Mitä nyt kannattais tehdä ku haluan rahani takaisin? Toinen myyjä ei vastaa viesteihin ollenkaan. Ja onko mahdollisuutta että ne vielä joskus mulle saapuis?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee oikeastaan aina neljä viikkoa, kun tilaan kiinakrääsää Helsinkiin, joten itse venaisin vielä viikon-pari. Jos maksoit PayPalin kautta, sieltä voi pyydellä rahojaan takaisin. Katso lisää PayPalin/Ebayn sivulta.
Okei joo ku en oikee tiedä kannattasko sieltä paypalista pyytää rahat vai ebayn resolution centerin kautta. Ei oo aiemmin tämmöstä tilannetta ollu ja se 30 euroa ois kiva saada takasin. Mietin vaan oisko ne paketit kadonnu mut ei sekään kai niin yleistä ole.
Mulla on välillä kestänyt parikin kuukautta että ne tavarat tulee. Että kyllä ne voi sieltä tulla.
Tuliko sulle ilmoitus että tavara on lähetetty?
Mä oon joskus joutunut laittamaan muistutuksen kun tavaraa ei ole kuulunut. On sitten myyjän toimesta pahoiteltu ja lopulta on tavara saapunut perille, vähän myöhässä toki.
Katsoitko myyjän profiilista, onko myynyt paljon ja saanut hyvää palautetta? Jos näin on, niin eiköhän ne kamat tule.
Nosta "case" jutusta. Ebay hoitaa. Myyjän tehtävä on selvittää, missä paketit on tai maksaa rahat takaisin. On toiminut aina.
Ebayssa on sellainen more options kohta siel samas mis voi laittaa palautetta. Siel on myös se et voi ottaa yhteyttä myyjään ja sit "I did not received my item" tai jotain vastaavaa. Sitä kautta saa suoraa avattuu Ebayssa sellasen jutun et voi vaatii omii rahoja takas. Jos tuotetta ei kuulu viikkoon siit kun on laittettu et olis viiminen postituspäivä niin kannattaa avata juttu. Saa rahat takas kyl helposti eikä tarvii säätää ite mitään muuten. Voivat toki ehdottaa et lähettävät uuden tuotteen, mut siit et tuu kyl saamaan mitään varmistusta et yleensä ite pyydän rahat takas ja tilaan joltain toiselta. Ei mulle nyt kovinkaan montaa tuotetta ole kadonnut matkalla, mut joitain.
Siis kuka tämän arvion on antanut? Ei myyjä pysty vaikuttamaan siihen, kauanko tuote on matkalla. Nuo ovat yleensä vain keskimääräisiä arvioita.
Ei nuo arvioidut saapumispäivät pidä juuri koskaan kiinaroinan kanssa. Vielä viikon jos jaksat ootella, niin se paketti todnäk saapuu.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka tämän arvion on antanut? Ei myyjä pysty vaikuttamaan siihen, kauanko tuote on matkalla. Nuo ovat yleensä vain keskimääräisiä arvioita.
Suurinpiirtein heidän pitäisi tietää. Ja sittenhän saa rahat takaisin jos se ylittyy. Myyjien vastuulla se on ja ebay suosii aina ostajaa
Kiinalainen tuote voi tulla viikossa tai 1,5 kuukaudessa. Odotat kiltisti etkä käytä hyödyksesi Ebayn liian helppoa mahdollisuutta peruuttaa ostos! Tiedät varmaan mikä on kiinalaisen keskipalkka! Hyvinvoivalla suomalaisella av-mammalla ei ole todellakaan varaa vedättää kiinalaisia!
Jos saat rahat takaisin, mutta paketti kuitenkin ilmestyy ovellesi, sinulla on velvollisuus lähettää se omalla kustannuksella takaisin Kiinaan. Katsopas vähän Postin sivuilta, mitä se sitten maksaa, ei vähän!
ODOTA kirjoitti:
Kiinalainen tuote voi tulla viikossa tai 1,5 kuukaudessa. Odotat kiltisti etkä käytä hyödyksesi Ebayn liian helppoa mahdollisuutta peruuttaa ostos! Tiedät varmaan mikä on kiinalaisen keskipalkka! Hyvinvoivalla suomalaisella av-mammalla ei ole todellakaan varaa vedättää kiinalaisia!
Mene urpo muualle länkyttämään! Jookosta!
Muuta neuvoa en osaa ebayn suhteen antaa kuin sen, että katso aina myyjän palaute. Mielellään yli 500 palautetta ja positiivisia yli 99%. Sillä tavalla homma on toiminut minulla aina niin kuin pitääkin. Kerran tilasin 95-prosenttisesti positiiviselta myyjältä ja tietenkin sieltä sitten tuli piraatti.
Jouluruuhkat ovat voineet hidastaa pakettien toimituksia Kiinasta. En ole Ebayn ehtoja lukenut, mutta Alilla oli, että jos paketti ei ole tullut myyjän mainitsemassa toimitusajassa ja paketti tulee sen jälkeen, on tuote veloitukseton. Tätä ennen tietysti on tehtävä open dispute. Kiinassa on muistaakseni uuden vuoden viettoaika helmikuun alusta kuun puoleen väliin, joten kannattaa nyt olla yhteydessä myyjään.
Olen tilannut viime syksyn ja tämän alkuvuoden aikana parikymmentä tuotetta Ebaysta, arvoltaan 60 snt-25 euroa. Jokaisen olen tilannut Kiinasta. Kaikki ovat tulleet ilmoitettuun aikaan mennessä ja asiakaspalvelu on todella hyvää. Kaikki ovat myös olleet samanlaisia kuin kuvissa.
Kiitos Ebayn kiinalaislapset hikipajoissanne.
Vierailija kirjoitti:
Jos saat rahat takaisin, mutta paketti kuitenkin ilmestyy ovellesi, sinulla on velvollisuus lähettää se omalla kustannuksella takaisin Kiinaan. Katsopas vähän Postin sivuilta, mitä se sitten maksaa, ei vähän!
Tuskin, myyjä ei saa koskaan tietää tuleeko se paketti koska niillä ei ole edes tracking codeja laittaa
Joo ap äläpä vielä panikoi. Se on ARVIOITU saapumispäivä. Odottele nyt ainakin kuukausi vielä.
Laita linkki tuotteen sivulle, niin tutkitaan asiaa.
Mulla kesti yhden paketin saapuminen vähän yli 5 viikkoa.
Olen saanut kaikki tilaamani tavarat, ehkä pari-kolmekymmentä lähetystä. Joskus myöhässä ja toisinaan myös hämmästyttävän nopeasti kun ottaa huomioon, että ne tulevat sentään laivalla monen sataman kautta toiselta puolen maapalloa.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut kaikki tilaamani tavarat, ehkä pari-kolmekymmentä lähetystä. Joskus myöhässä ja toisinaan myös hämmästyttävän nopeasti kun ottaa huomioon, että ne tulevat sentään laivalla monen sataman kautta toiselta puolen maapalloa.
No oon mäkin pari kertaa saanut viikossa Kiinasta paketin mutta nht kestää ja kestää.. Tilasin vielä uuden vuoden aikaan yhen toisen tuotteen ja se tuli jo viime viikolla. Nämä muut ei sitten millään :) ap
Mulla menee oikeastaan aina neljä viikkoa, kun tilaan kiinakrääsää Helsinkiin, joten itse venaisin vielä viikon-pari. Jos maksoit PayPalin kautta, sieltä voi pyydellä rahojaan takaisin. Katso lisää PayPalin/Ebayn sivulta.