Ebaysta paljon tilanneet, auttakaa
Elikkäs tilasin joulun aikaan pari pakettia Kiinasta ja tänään oli viimeinen arvioitu saapumispäivä. Oon todella pettynyt kun kumpaakaan ei ole tullut ja yleensä on Kiinasta tullu n.3 viikon sisällä. Mitä nyt kannattais tehdä ku haluan rahani takaisin? Toinen myyjä ei vastaa viesteihin ollenkaan. Ja onko mahdollisuutta että ne vielä joskus mulle saapuis?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka tämän arvion on antanut? Ei myyjä pysty vaikuttamaan siihen, kauanko tuote on matkalla. Nuo ovat yleensä vain keskimääräisiä arvioita.
Suurinpiirtein heidän pitäisi tietää. Ja sittenhän saa rahat takaisin jos se ylittyy. Myyjien vastuulla se on ja ebay suosii aina ostajaa
No sitten kun se sun pakettisi saapuu, niin voit palautteessa klikata sen kohdan "ei tullut arvioituna saapumisajankohtana" niin tietävät ja voivat rukata aikarajoja uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Muistutan et Kiinassa on uusi vuosi paljon kovempi juhla ku joku joulu et senkin takii voi kestää. Voit pyytää rahojasi takaisin odotettuasi vähän aikaa. Toki jos saat rahat takas ja tuote tulisikin olisit velvollinen sen maksamaan. Ei sitä nyt takaisin tarvii lähettää...
Olikos siinä joku raja montako päivää voi odottaa ennenkuin ennenkuin menee umpeen?
Toisinaan kun olen tilannut Kaukoidästä - pienellä postikululla tai ilman postikuluja- toimitus kestää monta viikkoa. Vain yhden kerran on käynyt niin, että myyjä - ja sekin eurooppalainen (brittiläinen) oli ns. huijari, eli siinä vaiheessa kun aloin jo kaipaamaan tilaamaani juttua, myyjän palautteet olivat punaisella. Ebayn sivuilla oli sangen helppoa reklamoida ja ilmoittaa, ettei ole saanut tilaamaansa tuotetta, jolloin ebay hoitaa likaisen työn, eli vaatii myyjältä todistusta tilauksen lähetyksestä. Jos myyjä ei pysty dokumenttia siitä antamaan, ebay ratkaisee jutun ostajan eduksi ja maksaa takaisin jo maksetun summan.
Tsekkaa lähetysseurannasta missä paketit on menossa. Ja kai katsoit ennen tilaamista myyjien palautteet tarkasti läpi?
Yleensä tavaran saapumiseen menee noin kuukausi.
Itsekin olen tilannut kymmeniä tuotteita Ebaysta ja Aliexpressiltä, ja kaikki on mennyt hienosti. Yhtä tuotetta myyjä ei saanut jostain syystä koskaan postiin saakka, joten siitä palautui automaattisesti rahat. Kaikki muut on tulleet. Mutta katson tarkkaan keneltä tilaan ja mitä tilaan. Luen palautteet ja prosentit. Vain yli 99 prosenttiset kelpaa mulle. Tilausteni arvo on ollut muutamasta kymmenestä sentistä viiteentoista euroon.
Ja itseasiassa kaikissa mun tilaamissani tuotteissa on ollut myös seurantakoodi, eriasia toki sitten on toimiiko se... Nopeimmin tuote on tullut viikossa, pisimmillään olen odotellut kuukauden.
Muistutan et Kiinassa on uusi vuosi paljon kovempi juhla ku joku joulu et senkin takii voi kestää. Voit pyytää rahojasi takaisin odotettuasi vähän aikaa. Toki jos saat rahat takas ja tuote tulisikin olisit velvollinen sen maksamaan. Ei sitä nyt takaisin tarvii lähettää...