Mikä toiseksi nimeksi?
Meillä on aiemmin kaksi tyttöä, joiden toiset nimet on Wilhelmiina ja Aleksandra.
Uudelle tulokkaalle olis mietinnässä toinen nimi. Saman tyylinen vanhahko, mutta ns. hieno. Ja ehdottomasti pitkä.
Ekaa nimeäkään ei ole kyllä mietitty vielä kamalasti. Tytöillä nimet ovat perisuomalaiset kaksitavuiset. Sellainen tulee seuraavallekin.
Kommentit (11)
koska on miehen tytön nimi (tyttö edellisestä liitosta) ja on minun mielestäni vähän liian tavallinen.
Pojille kans ehdotuksia.
Tytöille:
Adalmiina
Karolina
Pauliina (ei taida olla mikään hieno sun mittapuun mukaan)
Josefina
Kreeta
Klaudia
Pojalle:
Eetvart
Eedvart
Emmanuel
Immanuel
Viljami
Aleksanteri
Anttoni
Antton
Sebastian
Gabriel
Benjamin
Samuel
Johannes
Juhani
Juhana
On pappani nimi. Mutta mies ei halua sellaista. Tytölle olisin halunnut Rafaela (vaikkei suomalainen olekaan). Valitettavasti täytyy unohtaa.
Mutta ihan kivoja ehdotuksia muuten sekä tytölle että pojalle. Täytyy laittaa korvan taakse.
Ap
En sano, että Katariina tai esim. just Pauliina olisivat huonoja nimiä. Ovat vaan hieman tavallisia. Vaikka niin taitaa nykyisin kyllä olla Wilhelmiina ja Aleksandrakin.
Ap.
Meillä muuten poika, jonka toinen nimi Aleksander ;)
Mä kyllä yritin tossa selittää, että nyt on kyse mun mielestä hienoista nimistä. Ja en tarkoittanut ketään loukata tai kenenkään mieltä pahoittaa siitä.
Onneksi nimet saa valita ihan miehen kanssa kaksistaan. Siinäkin on monesti suuri pähkinä purtavaksi, että tulee molemmille mieleiset ;o)
ap
Saa nähdä hyväksyiskö mies sen.
Ap
Tytölle Juliana, Viktoria, Cecilia, Kristiina, Marissa.
Josko olis taas tyttö tulossa. Mielenkiintoista nähdä.
Ap
Tulee mieleen Fredrika Runeberg.
Muita, mitä tulee mieleen (omat suosikit paksulla):
Tytölle:
- Eleanor, [b]Eleonora[/b] tai Leonora
- Josefiina
- Miranda
- Patricia
- [b]Petronella[/b]
- Serafiina
- Teresa
- [b]Valentiina[/b]
- Veronica
Pojalle:
- Kristofer (tai miten tahtookin tavata)
- Kornelius
- [b]Dominic[/b], Dominick
- Erasmus
- Ferdinand
- Frederick
- Jeremias
- Jonatan
- [b]Kasimir[/b]
- Leonard, Leonardo
- Maximilian :)
- [b]Nikolas[/b]
- Orlando
- Simeon
- Valentin
- Waldemar
Katariina (tästähän on monta kirjoitusasua, valitse se teille sopivin?). Sitten on Amanda, Margareeta (se kirjoitusasu taas....), Adalmiina jne