En uskalla kertoa onnellisia perheuutisiani ystävälleni
Koska hänellä ei kuitenkaan ole mitään vastaavia vielä lähitulevaisuudessakaan tiedossa. Sen sijaan hän on ilmaissut jo useasti kateuttaan muiden ihmisten onnesta. Miten toimisitte?
Kommentit (17)
Se on niiden ongelma, jotka eivät onneasi kestä!
Nauti raskaudestasi, "revittele" raskaudestasi! Se on ainutlaatuista elämässä, joka ei välttämättä toistu. Ole onnellinen, se ei ole muilta pois! <3
Silloin ystävyys punnitaan, menee muut menojaan.
Mun oli kyllä todella vaikea kertoa ystävälleni raskaudesta, koska hän kärsii sekundaarisesta lapsettomuudesta ja se on hänelle suuri suru. Molemmilla kerroilla vain möläytin, eikä se varmaankaan mennyt hyvin. Hän on kyllä sellainen ihminen, että iloitsee toisten puolesta, mutta totta kai toisten raskaudet tuovat aina tunteet pintaan.
LOL. Lukiko kaikki muut kuten minä eli ; "onnellisia PERSEuutisia"? :D
Vitun nolo!!!
Miksi lasten hankkiminen olisi onnellinen asia? Taas aiheutetaan elämän mitalta kärsimystä ihmiselle, joka ei koskaan pyytänyt syntyä.
Onko se kiva sitten sille kaverille että itse huomaa raskausvatsasi ja ihmettelee miks et ole kertonut asiasta mitään?
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten hankkiminen olisi onnellinen asia? Taas aiheutetaan elämän mitalta kärsimystä ihmiselle, joka ei koskaan pyytänyt syntyä.
Jos sun elämä on ollut kärsimystä niin ei se tarkoita että muidenkin olis.
Vierailija kirjoitti:
Voi näitä naisten ongelmia....
Voisitko jotenkin selittää, miksi tämä on pelkästään naisten ongelma ja miksi se toisaalta on muka vähäteltävä ongelma?
Kysyy nro 4
Vierailija kirjoitti:
LOL. Lukiko kaikki muut kuten minä eli ; "onnellisia PERSEuutisia"? :D
Vitun nolo!!!
Joko "ystäväkin" löysi av:lle?
Vierailija kirjoitti:
Voi näitä naisten ongelmia....
Voihan olla miehistäkin kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet yhtään seurannut esim. Euroopan tilannetta niin tajuaisit, ettei tähän maailmaan niitä pentuja kannata tehdä vaan koska mammalla on taas vauvakuume.
minusta ainakin olisi todella ankeaa kuulla, että joku läheinen ystäväni säälisi minua noin, ettei viitsisi kertoa onnellisia uutisia. Ap ajattelee itsekin siis olevansa onnellisempi ja elävänsä parempaa elämää kuin ystävänsä. Ap tuntee itse ylemmyyttä ja suhtautuu ystäväänsä alentuen. Se että kadehtii välillä muiden elämää, ei tarkoita etteikö ihminen voisi kokea myös empaattista onnea toisen puolesta. Se että ap:n ystävä välillä kadehtii muiden elämää, ei tarkoita etteikö ystävällä olisi muka jotain merkitystä omassakin elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet yhtään seurannut esim. Euroopan tilannetta niin tajuaisit, ettei tähän maailmaan niitä pentuja kannata tehdä vaan koska mammalla on taas vauvakuume.
Ei niin eliittihän haluaa vaihtaa Euroopan väestön, ja jos tulisi vaikka tyttölapsi niin mieti mitä joutuu kansan vaihdon yhteydessä kärsimään, miehet ja yli 13 vuotiaat pojat on vain armollisesti tapettu.
Ja naiset kärsii eniten aina sodissa miehet ei kärsi koska heidät vain tapetaaan.
Salli ystävän tuntea sitä, mitä hän tuntee. Yritä kertoa oma uutisesi neutraalilla tavalla, ilman agitoimista tuuletukseen "voi kuinka ihanaa". Ei ystävät ole jokaisessa elämäntilanteessa kykeneviä jakamaan toistensa tunnetilaa sen enempää ilossa kuin surussakaan. Mutta ovat sen arvoisia, että heille voi välittää uutisen.
Entä jos on niin onnellinen, ettei pysty ilmaisemaan asiaa neutraalisti.
No, ensinnäkin, toivottavasti olette muutenkin yhteyksissä kuin noiden perheuutisten tiimoilta. :)
Toiseksi, jos haluat kertoa asiasta, kerro tekstiviestillä tai sähköpostilla. Niin ystäväsi saa aikaa sulatella omia tunteitaan, eikä tarvitse heti olla kasvotusten onnittelemassa. Jos olette puhuneet siitä, että samankaltaisista asioista ilmoittaminen on tuntunut hänestä pahalta, voithan kertoa, että sinusta tuntuu vaikealta kertoa uutisesti, mutta että hän on sinulle tärkeä ja siksi kerrot. Ja että voitte jatkossa puhua muustakin kuin niistä uutisista.
Kysy hänen vointiaan. Mutta vain jos olet oikeasti valmis kuuntelemaan, ja olemaan tukena. Loppujen lopuksi ihmiset kysyvät aika harvoin juuri niiden ihmisten kuulumisia, joiden tietävät elävän vaikeita aikoja.