Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pätkätyöt ja sairastaminen

Vierailija
28.01.2016 |

Olen hankalasti työllistävällä alalla ja pienen työttömyysjakson jälkeen sain pätkätyön. Työt alkoi lokakuussa ja joulukuussa alkoi flunssa. Onneksi flunssa ei ollut kovin paha vaan pärjäsin kyllä töissä särkylääkkeillä. Flunssa paranikin melkein jo välissä, mutta nyt iski takaisin täydellä voimalla. Käytännössä olen ollut kipeä 5-6 viikkoa, vaikka siinä on melkein tervettä jaksoa ollut välissä. Olin eilisen sairaslomalla, tänään on vapaapäivä muutekin ja olen sopinut, että menisin taas huomenna töihin. Flunssaoireet on tosi voimakkaat tällä hetkellä, mutta kuumetta ei nyt aamulla enää ollut. Mietin tässä, että kehtaisko vielä ilmoittaa huomisen saikkupäiväksi, jos sitten maanantaina olisi paremmassa kunnossa. Oikeasti tästä ei tule mitään, jos sairastan ja sairastan vaan. Ne alkaa pian töissäkin ihmetellä, mikä kestosairastaja olen, kun koko talvi menee flunssassa. Toisaalta enpä tästä koskaan parane, ellen saa lepoa. Terkkarissa käyty ja virusperäistä on, joten antibiootitkaan ei pelasta.

Tiedän itsekin, että sairaana pitäisi sairastaa, mutta kun tää on tosi hankalaa. Koen olevani surkea sijainen, kun niiskutan ja niiskutan, ja lopuksi sairaslomailen. Kilpailu työpaikoista on todella kovaa ja hävettää. Pitäisi kerätä nyt energiaa ja soittaa töihin, etten pääse huomenna, jotta saavat ajoissa sijaisen sinne. Palkkaa en saa saikkupäiviltä, kun työsopimusta on pätkitty sillä tavoin, etten ole oikeutettu palkallisiin sairaslomapäiviin. Se nyt on pienin murhe silti. Taloudellisesti pärjätään.

Muistelen haikeana niitä aikoja, kun pystyi edes töistä olemaan pois sairaana pelkäämättä työn jatkuvuutta.... Olen siis ollut myös pitkään vakityössä aiemmin.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme