Minä vuonna olet syönyt elämäsi ensimmäisen kerran pitsaa pitseriassa?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni vuonna 1897... eikun 1987 :D.
Olitko siis Kotipizzan historian ensimmäisiä asiakkaita? ;)
1995 olin silloin 17v. Kotoa ei käyty pizzalla tms. joten kavereiden kanssa olen "humputellut" pizzalla.
Kotona tehtiin itse ja tädin luokse tilattiin joskus pizzaa.
2002, olin ysillä ja käytiin "luokkaretkellä" paikallisessa pitseriassa
1982 Helsingissä Hakaniemessä. Elannon rakennuksessa.
2004 olisko kun ihan pizzeriassa söin ja sisällä. Muistelen että 80-luvulla kun ensimmäinen kotipizza tuli haettiin sieltä pitsa jota ei kukaan pystynyt syömään, päällä oli jotain kissanruoan näköistä ja hajuista.
Joitain pizzoja on tullut syötyä ravintoloissa, oikeastaan siis kaljakuppiloissa joista taisi aikoinaan saada jokaisesta jotain syötävää pienelläkin paikkakunnalla.
Varmaan Pizzeria Caperossa Savonlinnassa lukioikäisenä. Kirjoitin vuonna 1991, joten luultavasti eka pizzeriakokemukseni osuu vuosille 1988-1991.
Muistan vieläkin suosikkipizzani Gorgonzolan 😊 Siihen tuli kinkkua, katkarapuja, säilykeparsaa ja sinihomejuustoa. Lisäksi Caperossa oli salaattipöydissä säilykepaprikaa, valkokaalia raasteena sekä tonnikalasalaatti (herne-maissi-paprikaa, tonnikalaa ja keitettyä riisiä). Pöydillä oli ne puna-valkoruutuiset liinat.
Tulikin ihan nostalginen olo ja pitäisi varmaan mennä käymään Savonlinnassa varmaan yli 15 vuoden tauon jälkeen.
Vuonna 1974 Sorrentossa kun oltiin sukuloimassa äitini sisaren luona. Olin silloin 7-vuotias.
*Kääkkä*
Joskus -86 City-käytävän Pizzahutissa. On saattanut olla -87. Yläkoulussa kumminkin olin ja menin kaverin mukana Helsingin matkalla. Ensimmäinen hampurilainen tuli syötyä -82 samaisen Citykäytävän Carollsissa.
Olen 1971 syntynyt maalaiskunnassa kasvanut.
1983 Rovaniemellä Il Bel Giovannissa.
Joskus markka-aikaan se oli kotipizzassa, maksoi jotain noin 40markkaa ja tuntui aika kalliilta silloin.
Milloinkohan Pizzeria Roma avattiin Kemissä.....
Olisi sellainen melikuva että käytiin Pizzalla ekan kerran ehkä joskus niihin aikoihin, kun olin jotain kuudennella luokalla, eli vuonna 1984.
-87 luokkaretkellä. Olin 12 vuotta ja kuudennella luokalla.
80 luvun alussa stadissa. Olin silloin yli 20v:)
1996 tai 1997, olin silloin lapsi. Viimeisen kerran olen syönyt maaliskuussa 2012..
1982 Lahdessa, Suomen ensimmäisessä Rossossa.