Miten huolehditte hygieniasta menkkojen aikaan jos ei ole käsisuihkua?
Suomessa asuessa ehti tottua tuohon että joka vessakäynnillä sai pestä kätevästi alapäänsä, mutta tuota ei ilmeisesti Suomen rajojen ulkopuolella tunneta koko käsisuihkua. Käydäänkö muualla maailmassa sitten monta kertaa päivässä pesulla, vai käytetäänkö jotain pesulappuja, vai annetaanko vaan olla kaikkien kökköjen iltaan asti? Miten tähän tottuu?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä naiset taas ovat kuin menkkasotkusta eivät olisi koskaan kuulleetkaan :D Huvittavaa. Tuleeko teillä siis pelkkää puhdasta, kirkkaanpunaista verta emättimestänne, eikä koskaan muunlaista eritettä kuten limaa, valkovuotoa tai kuivunutta verta? Kyllähän niitä kökkäreikin tulee. Ihan normaalia ja kyllä se aika sotkuista on, jos sidettä käyttää eikä käsisuihkua ole.
Neuvoisin ap sinua, jos ulkomailla asut, teettämään käsisuihkun kotiisi. Ei luulisi maksavan kovin paljoa.
Jos on niukat menkat ja käyttää tamponeita (tai kuppiakin), ei niitä menkkasotkuja kauheasti tule. Mulla on tullut sotkuja oikeastaan vasta sen jälkeen, kun olen lapseni saanut. Menkat tulivat paljon runsaammiksi ja nyt kun kupin kanssa askaroin, mulla tulee melkein aina sotkua ja käsisuihkua saa kyllä käytellä.
4
Kaikki eivät käytäkään kuppia tai tamponeja.
Niin, en mä sitä tarkoittanutkaan, vaan sitä, että monet vastaavat oman kokemuksensa pohjalta, joka voi olla aika sotkuton, jos on niukat menkat (ja etenkin, jos käyttää tamponia).
4
Huomaa, ettei täällä ole juuri kellään kovin runsaita menkkoja.
Enkä ihmettele miksi miehet ovat valittaneet naisten likaisista tavaroista jos peseminen menkkojenkin aikaan on noin harvinaista :D
Suihkutan joka wc käynnin jälkeen alapääni. En voisi kuvitella olevani kokopäivää pesemättä.
Joskus täytyy aamulla käydä suihkussa huuhtomassa, yleensä riittää suihkussa käynti iltaisin.
Oli ihan oma valinta olla laittamatta bidee-suihkua vessaan,. Hetken harkitsin, mutta en ole ikinä käyttänyt sitä muuhun kuin pytyn pesuun ja nyt vessassa ei ole lattiakaivoa joten käsisuihku on tarpeeton. Hanassa on kyllä paikka, jos joskus sellaisen haluaa lisätä.
Reissuissa mulla aina mukana intiimialueelle tarkotettuja "pikkupyyhkeitä". Savett ainakin yks valmistaja.
Mä taas en voi ajatella, että työntäisin sisääni tamponin pesemättömien ulkosynnyttimien läpi. Yök, varmaan juuri tuosta syntyy kaikki toksiset shokkisyndroomat!
Ulkomailla, kun ei ole käsisuihkua, käytän yleensä pesuun vesipulloa.
Niitä kosteuspyyhkeitä ei sitten saa laittaa pönttöön, koska ne ovat muovia!
Mä varaudun esim ulkomaan reissuihin parilla paketilla savet intimiä. Siellä ei välttämättä ole käsisuihkuja. Mä haluan pesun myös nr kakkosen jälkeen.
Intiimialueen kosteuspyyhe ja toi vesipullo kuulostaa hyviltä. Käytän tampoonia ja sotkua ei tule. Huuhdon kuitenkin käsisuihkulla kerran päivässä ja suihkut lisäksi. Siis eikö ihmiset pese alapäätään kun käyttää sidettä? Se verihän leviää ympäri toosaa ja hikoilee hengittämättömässä siteessä. Vaikka vaihtais tunnin välein. Hyi helkkari!
Myös voi sheivata alapään ennen kk niin ei kyseiset kököt jää roikkumaan.
Jos vessassa on hana kastele vessapaperia ja pyyhi sillä, niin mä aina teen kotonakin yleensä. Miten te luulette, että ihmiset muualla pärjää? Ja suihkussa voi käydä illalla ja tarpeen vaatien aamulla. Ihme ongelmia.273
Pakistanilainen ystävä kertoi että number twolle otetaan vessaan (ei vesiklosetti) mukaan iso limupullo, josta pesuvesi. Oli sen verran häveliäs, että puhuimme lapsista, mutta uskoisin tätä käytettävän tarpeen tullen menkkojen aikaan.
Meillä on kaupat täynnä kosteuspyyhkeitä, niitä kannan mukanani tarpeen tullen, usein ei tarvitse mutta niitä on olemassa siis muuhunkin tarpeeseen kuin käsipesuun. Hellävaraisia. Käytän samoja sitten joskus käsipesuksi, jos tarvisee, koska avattu paketti kuivuu nopeasti. Periaatteessa ne kuivatkin paperit ovat tulleet ihan käyttöön, kun aina ei julkisissa vessoissa ole paperia lainkaan. Suosittelen niille, joilla on runsaat kuukautiset. Kiinalaisia en suosittele, siellä on kosmetiikka epäilyttävää.
Pesen suihkussa, kämpässäni ei käsisuihkua ole joten ihan normisuihkulla tulee huolehdittu hygieniasta
Konstit on monet. Eniten ihmetyttävät nuoret tytöt jotka eivät kuulemma peseydy lainkaan vaikka helteellä kesätapahtumissa. On uusavuttomuutta. Iske siinä sitten vastakkaista sukupuolta?
Savett Intim❤️ Aina mukana laukussani
Käytän kosteuspyyhkeitä myös kakalla käynnin jälkeen.
Mä en muutenkaan käytä ikinä käsisuihkua, vaan käyn ihan suihkun puolella.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kuukautiskuppi, ei tule sotkua. Kerran päivässä suihkussa käynti riittää.
Minä mielelläni huutelen käsisuihkulla ennen kupin tyhjentämistä, jotta en tule vieneeksi balteereita kupin mukana emättimen suulta kohdunsuulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kuukautiskuppi, ei tule sotkua. Kerran päivässä suihkussa käynti riittää.
Minä mielelläni huutelen käsisuihkulla ennen kupin tyhjentämistä, jotta en tule vieneeksi balteereita kupin mukana emättimen suulta kohdunsuulle.
Siis huuhtelen ja bakteereja :D
Kaikki eivät käytäkään kuppia tai tamponeja.